Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Charaz schreef:Dus als je toch zou moeten betalen zou je ondanks het gevaarlijke weer toch gaan?
Lijkt mij dat je dan zélf kiest voor de veiligheid, de KNHS en organisatie kan er niets aan doen dat jij over een open snelweg moet, voor hetzelfde geld had je om de hoek gewoond en kon je wel gewoon starten.
Maar als wij een verklaring van de DA hadden gehad, dan hadden we ook het geld terug moeten krijgen, omdat er volgens mij wel zoiets in staat in het reglement. Marcella_e schreef:Charaz schreef:Dus als je toch zou moeten betalen zou je ondanks het gevaarlijke weer toch gaan?
Lijkt mij dat je dan zélf kiest voor de veiligheid, de KNHS en organisatie kan er niets aan doen dat jij over een open snelweg moet, voor hetzelfde geld had je om de hoek gewoond en kon je wel gewoon starten.
Wat het ook kost ik zou altijd voor veiligheid kiezen. Laat ik dat voor op stellen. Kosten of geen kosten.
Maar het "voelt" niet eerlijk. Ik laat een hoop voor mijn paardenhobby en het beoefenen van de sport. Vermoedelijke zijn er genoeg mensen waarvoor dit ook zo is. Zouden de kosten dan ook niet gedeeld moeten worden. Dat je een vereniging schadeloos stelt snap ik. Aan een jury, parcoursbouwers zijn kosten verbonden. Maar is er niet een middenweg?
En wat in het geval van kreupelheid?
n0nnie schreef:Verenigingen zijn vrij om te beslissen of zij de combinatie laten betalen na het afmelden. Uit ervaring weet ik dat het voor een vereniging heel vervelend is als mensen zomaar blijven afmelden. Wij hebben zelf de regel dat wanneer een combinatie een verklaring heeft van een dierenarts dan hoeft deze het startgeld niet te betalen. Een vereniging weet niet of jou verhaal over een kreupel paard waar is of dat je geen zin hebt om te starten.
Lauura schreef:Ze moeten ergens de grens trekken... Zo kan iedereen zich makkelijk afmelden van mijn paard heeft een wond terwijl er misschien iets heel anders aan de hand is en je door die reden wel een factuur zou krijgen. Met een DA verklaring hoef je niet te betalen.
Ook met het weer, vorig jaar lag er een flink pak sneeuw met de regio kampioenschappen. Ging ook gewoon door en zou ook gewoon moeten betalen terwijl je niet eens het terrein af kwam met de trailer. Tjah dan moeten we maar ja en amen zeggen en maar betalen!
Marcella_e schreef:Charaz schreef:Dus als je toch zou moeten betalen zou je ondanks het gevaarlijke weer toch gaan?
Wat het ook kost ik zou altijd voor veiligheid kiezen. Laat ik dat voor op stellen. Kosten of geen kosten.
Maar het "voelt" niet eerlijk. Ik laat een hoop voor mijn paardenhobby en het beoefenen van de sport. Vermoedelijke zijn er genoeg mensen waarvoor dit ook zo is. Zouden de kosten dan ook niet gedeeld moeten worden. Dat je een vereniging schadeloos stelt snap ik. Aan een jury, parcoursbouwers zijn kosten verbonden. Maar is er niet een middenweg?
En wat in het geval van kreupelheid?
Eirikur schreef:Sowieso is het: "een punt dat..." etc. en verder naar beneden: "Het lijkt mij dat hier best in bemiddeld kan worden"
Inhoudelijk blijft het natuurlijk een moeilijke discussie. De rijvereniging/wedstrijdorganisatie kan er ook niets aan doen dat het gaat stormen, of dat jouw paard kort voor een wedstrijd waarvoor je je hebt ingeschreven geblesseerd raakt. Maar ze hebben op basis van het ingeschreven aantal deelnemers wel op bepaalde inkomsten gerekend en aan de hand daarvan ook kosten gemaakt. En natuurlijk zal van jouw € 20,- geen vereniging failliet gaan, maar als ze dit bij iedere wedstrijd met 5 deelemers hebben (wat, op bijv. 100 of 150 starts op een dag, best mogelijk zou zijn) loopt dat op jaarbasis al gauw op naar een paar duizend euro en dan is het opeens wel serieus geld.
geshahquille schreef:Moeilijk onderwerp inderdaad. Mijn zus haar paard was overleden aan koliek ze had netje toch nog afgemeldt en kreeg inderdaad toch nog de rekening ik vind dat je dan als vereniging echt moet schamen ook al zijn het de regels. Hoe ver moet je dan gaan is inderdaad best wel moeilijk want er zijn natuurlijk ook kosten voor de vereniging en inderdaad als je veel afmeldingen hebt!
gr_roos schreef:Nee dat is niet zo, regelementair mag een vereniging startgeld vragen. Dierenartsverklaring is om een eventuele boete te voorkomen. Ik zit op mijn werk, dus geen tijd om het op te zoeken, maar volgens mij staat dat in het algemene regelement. Het is in ieder geval regelementair vastgesteld dat afmelden na sluitingsdatum startgeld verschuldigt is, ook als je een dierenarts verklaring hebt. Zelfs met overlijden van een familielid mag er startgeld gevraagd worden, ook na het tonen van een rouwkaart.
als het zo is, is het zo. Helaas dan. Citaat:Voor iedere wijziging tijdens de wedstrijd wordt een bedrag aan administratiekosten conform de Tarievenlijst in rekening gebracht.
8. Bij het niet verschijnen op een wedstrijd zonder schriftelijke afmelding voor de definitieve inschrijfdatum worden de op de Tarievenlijst vermelde kosten in rekening gebracht.
9. Indien het niet afmelden en/of het niet verschijnen wordt veroorzaakt door ziekte van deelnemer of paard, dient binnen een week na de dag waarop gestart zou zijn een doktersverklaring of een verklaring van een dierenarts te worden overgelegd; dan worden alleen de administratiekosten voor de definitief ingeschreven paarden in rekening gebracht, vermeerderd met de door de wedstrijdorganisatie in rekening gebrachte kosten.
10. Bij het niet afmelden en/of niet verschijnen op een wedstrijd kan een wedstrijdorganisatie te allen tijde de directe kosten zoals inschrijfkosten, stallingkosten, hotelkosten en dergelijke rechtstreeks bij de deelnemer in rekening brengen. Indien een deelnemer zich binnen een periode van 12 maanden voor een derde keer niet afmeldt, kan door het KNHS-bestuur opgave worden gedaan bij de Aanklager