Te voet naar wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

0nynke

Te voet naar wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 15:37

Hallo,
zijn er hier ook mensen die te voet naar een wedstrijd gaan?
ik wil namelijk eind dit jaar of volgend jaar starten, maar wij hebben geen trailer.
Ik wil de wedstrijden rustig opbouwen en eerst alleen in de eigen vereniging rijden.
de vereniging is ongeveer 5 (-10) minuten lopen dus niet zo ver.
Als er mensen zijn die te voet gaan, hoe doen jullie dat dan met bijv. de uitslagen enz.?

(als ik echt verder ga met wedstrijden krijgen we waarschijnlijk wel een trailer)

bedankt!

Elinexx

Re: Te voet naar wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:47

Als het dichtbij is zou het wel kunnen, alleen dan zit je wel de hele tijd met je paard (en kan je hem dus niet even op de trailer zetten).
Je kan natuurlijk ook een trailer huren of regelen dat je met iemand mee kan rijden. Misschien is er wel wat met je vereneging te regelen?
Ik ben ook lid van een paardenvereneging en het vervoeren van de paarden word daar geregeld.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:48

Als het zo dichtbij is kan het prima, breng je na de proef gewoon je paard weer naar huis. Daarna kun je je coupons gewoon ophalen. ;)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:51

Vroegahh gingen we heel vaak te voet naar een wedstrijd! Halster mee en dan kon je ze ergens vastzetten. Dat wordt nu niet zo vaak meer gedaan.
Toevallig wil ik zelf in juli weer eens lopend naar een wedstrijd, dat is alleen wel een uur rijden! Ben ik meteen losgereden :D
Alleen de terugweg zie ik wel een beetje tegenop, dan zal ze wel moe zijn. Natuurlijk neem ik iemand op de fiets mee!

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:57

Ik ga ook lopend op wedstrijd bij mijn eigen vereniging, omdat het lopend goed te doen. ik breng haar naar de wedstrijd altijd naar huis, en ga voor de uitslag terug zonder pony. Sucses ermee! :)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:00

Ik ben in Februari eens rijdend naar een wedstrijd gegaan. Meneer kregen we met geen mogelijkheid de trailer op, en ik was het een beetje zat. Opgezadelt en gaan met die banaan! Hadden we ook gelijk de eerste buitenrit van het jaar. En het was heerlijk! Ook was hij echt heel erg los tijdens de proef. Als je die mogelijk hebt om lopend te gaan, zou ik het zeker doen. Als ik straks weer dichtbij wedstrijd heb, wil ik er wel weer rijdend heen. Zowel goed voor de pony als voor mij. Ik word er zelf namelijk ook rustiger van.

0nynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 16:35

Iedereen bedankt voor de reacties!

Elinexx: ik denk niet dat dat bij onze vereniging zo is en om met iemand mee te rijden moet ik de mensen eerst nog beter kennen, woon hier nog niet zo lang en heb trouwens nog nooit in de vereniging gereden...
heidi_wilco: hoeveel km wonen jullie dan bij de wedstrijd vandaan?

verder zal ik waarschijnlijk wel moeten lopen mijn paardje past niet in de kofferbak :P
en misschien kan ik voor verdere wedstrijden ook nog met de trailer (+auto, want achter onze auto mag geen trailer) van mijn oude verzorgpaardje mee op wedstrijd.

maar hopelijk krijgen we een nieuwe auto + trailer, maar mijn moeder wil eerst de auto voor zover het kan 'oprijden' voordat ze een nieuwe koopt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:37

Ik moest ongeveer 3 kwartier rijden. Heel veel gestapt, beetje gedaafd en gegalopeerd.

0nynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 16:39

heidy_wilco schreef:
Ik moest ongeveer 3 kwartier rijden. Heel veel gestapt, beetje gedaafd en gegalopeerd.

oh dat is ook nog te doen, maar wij wonen dan toch wat dichterbij :)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:44

0nynke schreef:
heidy_wilco schreef:

oh dat is ook nog te doen, maar wij wonen dan toch wat dichterbij :)

En je hebt al een stuk losgereden! Als het 6 en 7 Juni mooi weer is, ga ik ook te paard naar de wedstrijd, is ietsjes verder dan Tolbert, maar dat kan hij wel aan ;) En het is gewoon heerlijk, erg ontspannend.

0nynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 16:56

En je hebt al een stuk losgereden! Als het 6 en 7 Juni mooi weer is, ga ik ook te paard naar de wedstrijd, is ietsjes verder dan Tolbert, maar dat kan hij wel aan ;) En het is gewoon heerlijk, erg ontspannend.[/quote]

Dat lijkt me ook wel ontspannen inderdaad. Maar zal mijn 4 jarige merrie eerst nog maar wat meer langs de weg rijden. Ze is echt mega braaf en kijkt niet op of om als er een auto toetert. Wel heb ik het idee dat ze nog wat bang is voor scooters, maar voor de brommer waarop mijn broer dan rijd voor het verkeers mak maken is ze niet bang (komt misschien ook wel omdat ze hem kent).
ook is ze niet (echt) bang voor de trein. gelukkig maar want we moeten er de hele tijd langs en onderdoor..
onder het tunneltje door hebben we nog nooit gedaan, maar denk eigenlijk dat ze er zo onderdoor loopt :D

Ook heb ik haar nog nooit op de trailer gehad. De vorige eigenaren (fokkers) hebben haar gebracht en ze is ook (voordat ik haar kocht) met hun te beleren geweest in de trailer. Ze zeiden dat ze er zo op liep, en dat geloof ik ook wel want toen ze haar brachten liep ze er mooi rustig en vertrouwd uit, maar wel om haar heen kijkend waar ze nu weer was beland :P

voor als het zover is lijk rijdend mij ook ontspannender dan met trailer. Je kunt niks vergeten wat je rijdend nodig hebt en de stres die sommige ruiters hebben van het moeizaam opladen lijkt me ook niet prettig voor een proefje. Alleen kun je je paard inderdaad niet even op trailer zetten, dat is dan weer minder handig, maar dan breng je m naar huis.

0nynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 16:57

das wel een beetje groot verhaal :P

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:05

En met de trailer is over het algemeen veel vermoeiender! Ze hebben daar toch wel spanning op en ze moeten ook nog hun balans bewaren.

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:15

ik ga ook altijd te voet naar de wedstrijd bij de vereniging. (wedstrijden verder op natuurlijk met de trailer) het is ongeveer 15 min stappen als ik klaar ben met de proef dan stappen we gewoon weer naar huis en zadelen af enz. en daarna op de fiets terug voor de prijsuitreiking. als dit niet lukt vanwege de tijden dan stapt mn moeder of een vriendin nog even met mn paard in bak. ik vind het juist handig om lopend heen te gaan zo is mn paard ook al goed in gestapt en hebben we dat gedoe niet met in en uit laden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:26

Vandaag nog te voet naar wedstrijd geweest, op eigen vereniging.
Ook 10 minuten stappen.

Eerste wat ik mijn paard zo ongeveer geleerd heb toen ik hem kreeg was langs de weg lopen en
verkeersmak maken.

Overigens heb ik wel een trailer! Maar vind dat voor thuis wedstrijd onzinnig,
ik rij bijna altijd onder de man naar de vereniging dus ook met wedstrijd.

Voordeel van te voet, lekker relaxt los stappen op het harde en idem met uitstappen.
Ik betaal van te voren, rij dus eerst even langs verenging.
Paspoort neem ik mee in heel klein rugzakje (en startkaart etc.).
Rij mijn proeven en afh. van hoeveel starters er na mij zijn breng ik eerst het paard weer naar
stal.
Meestal kan dat zelfs als je laatste starter bent, omdat ze toch eerst alle punten moeten invoeren.
Anders zou je kunnen wachten en heel lief aan iemand kunnen vragen of ze je paard even vast
willen houden bij de prijs uitrijking.

Alleen was het vandaag jammer dat het nogal wisselvallig weer was.

0nynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 15:42

Iedereen bedankt voor de reacties!
ik ben dus gelukkig niet de enige die te paard op wedstrijd wil gaan.

Toen ik mijn paard kreeg ging ik indd ook langs de weg. ik rijd bij de buren ongeveer 3/4 huizen verder in de bak dus moet wel over de weg.
Toen mijn paard bij mijn opa stond hadden we geen bak dus reed ik ook over de weg en in een zandpad.
nu hebben we al een tijdje niet meer over de weg gereden, ja alleen naar de bak en terug maar verder niet.

Het was indd niet zulk fijn weer, is de wedstrijd wel goed gegaan?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:48

Was geen doorslaand succes laat ik het maar zo zeggen.
Binnen liep hij lekker buiten niet, was het gewoon allemaal net niet.
181 en 169 pnt.

Nog wel mazzel gehad, alleen wat miezer geen hoosbui op mijn hoofd.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:01

Hier nog een wandelaar.

Ik ben begonnen met alleen wedstrijden onder de man, nu liften we soms met een stalgenoot mee.

Ik rijd gemiddeld over de afstand naar de wedstrijd zo'n 3 kwartier tot een uurtje, heen, en terug weer.
Ben dus in totaal 2 uur onderweg.
Meestal veel stappen en wat draven, en wanneer mogelijk ook een galopje.

Ik rijd (nu nog) ponies dus prijsuitrijking is gewoon even wachten pony aan me moeder geven, en dan prijs ophalen en dan weer rustig naar huis, dus zonder gehaast.

Kan prima!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:26

Gisteren nog te paard naar wedstrijd geweest, 6 km (ongeveer 50 minuten) over het harde stappen :) Heerlijk, lekker op het gemakje heen! Paard werd er ook erg relaxed van. Ik ga het zéker vaker zo aanpakken in het outdoorseizoen. Ik hou een uurtje stappen (8-9 km voor mijn paard) aan als de maximale afstand.
Halster mee, stoten draaien op het terrein zelf, zorg dat je hulp hebt voor aanmelden en evt. voorlezen en hoppa :) Startte laat in de categorie, dus was van plan te wachten tot na de coupons en prijsuitreiking (evt) en in de tussentijd paard even lekker te laten grazen voordat ik weer terug zou gaan rijden.

Dat ging dus van dit:
Afbeelding

Naar dit:
Afbeelding
:D

Wel iets wat ik dus gisteren letterlijk tegenaan liep: tijdens het losrijden werd ik aangereden door een andere amazone die haar paard niet onder controle had. Gevolg: mijn paard kreupel -O- Tja, dan sta je dus als je onder het zadel heen bent wél met een probleem. Gelukkig konden we met het vrachtwagentje van een stalgenoot teruggebracht worden, maar dat was een goede les voor de volgende keer. Zorg ervoor dat mócht er iets zijn, je noodvervoer achter de hand hebt voor je paard!
Laatst bijgewerkt door Vientje op 12-05-13 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:29

Zelf doe ik het niet, maar de eigenaresse van mijn verzorgpaard en een vriendin van me doen/deden het wel. Mijn vriendin deed het vroeger (heeft nu een trailer). Die reed dan gewoon ongeveer 10 minuten naar de manege. Nadat ze haar proef gereden had, reed ze met de pony terug naar huis (tenzij ze de laatste was, dan werd de pony afgezadeld en op de poetsplaats gezet), pony afzadelen etc, pony de wei in en op de fiets terug naar de manege.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:31

Vientje schreef:
Gisteren nog te paard naar wedstrijd geweest, 6 km (ongeveer 50 minuten) over het harde stappen :) Heerlijk, lekker op het gemakje heen! Paard werd er ook erg relaxed van. Ik ga het zéker vaker zo aanpakken in het outdoorseizoen. Ik hou een uurtje stappen (8-9 km voor mijn paard) aan als de maximale afstand.
Halster mee, stoten draaien op het terrein zelf, zorg dat je hulp hebt voor aanmelden en evt. voorlezen en hoppa :) Startte laat in de categorie, dus was van plan te wachten tot na de coupons en prijsuitreiking (evt) en in de tussentijd paard even lekker te laten grazen voordat ik weer terug zou gaan rijden.

Dat ging dus van dit:
[ Afbeelding ]

Naar dit:
[ Afbeelding ]
:D

Wel iets wat ik dus gisteren letterlijk tegenaan liep: tijdens het losrijden werd ik aangereden door een andere amazone die haar paard niet onder controle had. Gevolg: mijn paard kreupel -O- Tja, dan sta je dus als je onder het zadel heen bent wél met een probleem. Gelukkig konden we met het vrachtwagentje van een stalgenoot teruggebracht worden, maar dat was een goede les voor de volgende keer. Zorg ervoor dat mócht er iets zijn, je noodvervoer achter de hand hebt voor je paard!

Voor nood willen veel mensen wel rijden hoor.
Ik ben ook geen taxi service, maar als er iemand die ik ken probleem heeft met paard, dan sleep ik die wel van a naar b.
En zo doen vele anderen het ook die ik ken.
(voorwaarde is wel dat het geen trailer sloper is)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:36

Ja, meestal is er wel eentje op het terrein die even heen en weer wil in geval van nood (zeker zo'n stukje wat je onder het zadel kunt doen, stelt met de auto natuurlijk weinig voor) lijkt me :) Maar dat is wel een beetje improviseren, was heel blij dat dit zo opgelost kon worden maar dat was pure mazzel. Ik hoop vooral dat dit voor mij het eerste en laatste voorval in deze trant gaat zijn :=

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:06

ik ben vorige weekend onder de man naar eerste wedstrijd gegaan 3.6km, iets meer als half uur (alleen gestapt)
dacht dat ze dan wel relaxt zou zijn ter plaatsen,maar ze had behoorlijk praatjes haha
hulp is wel fijn ja, iedereen is behoorlijk gefocust op zich zelf natuurlijk en je moet toch jezelf aanmelden enz..

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 23:55

@vientje, jeetje wat balen!

Hopelijk is het niet zo heftig en komt alles mee en lukt het de volgende keer wel.

@TS, ben je ondertussen al gestart, of heb je een datum?

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 23:55

Een aantal van mijn stalgenoten doen dit ook, die hebben geen trailer, dus gaan ze lekker onder de man!

Er zijn in de regio ong 3 wedstrijden in de maand op een afstand van max 40 minuten stappen.Heel goed te doen en de paarden zijn superlosgestapt als ze op wedstrijd aankomen. Daarna gewoon je paard naar huis brengen en op je fiets terug. En die prijzen laten ze wel staan als jij zegt dat je onder de man bent en zo terugkomt.