Hoi, Ik ben op zoek naar een nieuwe rijbroek Alleen weet niet echt goed wat het beste merk ik 1 maand terug een broek van harry horse gekocht en die was vrijwel na 3 x gebruiken meteen stuk Dus mijn vraag welke rijbroek bevalt jullie het beste ?
BigOne
Geplaatst: 06-05-13 14:48
De wat duurdere merken doe je vaak langer mee, zoals pikeur enzenz, maar dan betaal je ook wat meer, kijk eens op marktplaats, staan er vaak wel wat op.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 06-05-13 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb nu een broek van PK gekocht die ik erg fijn vind en een broek van HB. Verder zijn mijn kentucky broeken niet te verslijten maar daar betaal je minimaal het dubbele voor dan voor PK of HB.
Merileth
Geplaatst: 06-05-13 14:53
Harry's Horse is bij ons juist altijd zeer slijtvast. Zowel mijn moeder, mijn zusje als ik doen al jaren met dezelfde rijbroeken, allen van dat merk. Ik heb zelf ook een mountainhorse rijbroek liggen, die is ook erg prettig moet ik zeggen.
chazzie
Geplaatst: 06-05-13 14:55
Ik heb mondoni met kunstleren zitvlak, zit heel fijn en is niet te stroef.
Ik vind zelf Pikeur, Eurostar en Cavallo erg goede en fijn zittende broeken.
Jasminaaa
Geplaatst: 06-05-13 17:37
ik heb broeken van bellstar en ben er heel tevreden over ze worden 2 keer per week gewassen op 60° en na een jaar bijna nog even goed als toen ik ze kocht (ze drogen heel goed aan de lucht dus gaan ze nooit in de droger)
heb ook harry's horse herenbroek,al keer of 10 gebruikt nog steeds slijtvast.alleen vind ik hem beetje warm in de zon buiten met rijden.....dus ga keer kijken voor een andere broek die niet zo warm is.
Naast genoemde merken zoals pikeur, eurostar, pk vind ik ook de broeken van Horze fijn zitten. Jaren geleden HH gehad, maar vond toen de pasvorm niet fijn.
Ik ben zelf helemaal wild van m'n Equiline broek (de X-grip). Zit heerlijk, je voelt amper dat je een broek aanhebt Wel prijzig, maar daarvoor krijg je kwaliteit terug
Als je liever wat minder spendeert heb ik ook goede ervaringen met Spooks en PK.
Als je goede prijs-kwaliteitverhouding zoekt kan ik je Horka ( evt. Red Horse) rijbroeken aanbevelen. Het voordeel van Horka is dat zij veel verschillende types rijbroeken hebben en je daardoor vooral kan kiezen wat jij zelf fijn vindt. Deze broeken heb je vanaf 60 euro tot over de 100 euro, dus het is maar net hoe gek je het zelf wilt maken.
ik vindt Harry's Horse toch wel fijn! echt waar? na 3 keer stuk? ik heb 3 paardrijbroeken van Harry's horse al iets van 2 jaar en is ze zijn nog niet stuk en zitten super!
Laatst bijgewerkt door Weidemaatje op 09-05-13 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Shaggy09
Geplaatst: 09-05-13 13:42
Animo, echt een heeerlijke rijbroek Vooral het 'Animo Gripping System' Helaas zijn deze echt extreem duur , heb er wel even voor gespaard. Verder vind ik Cavallo, HH erg fijn
Eurostar heb ik zelf en die zitten prima en gaan zeer lang mee. Inmiddels ben ik overgestapt op western, maar ik heb hem nog steeds (nu al 10 jaar ofzo) en hij ziet er nog uit als nieuw! Jodhpur rijbroeken zijn ook erg goed en heb je al vanaf 50,-
Ik heb zelf een la valencio rijbroek en vind hem erg lekker zitten
xNoah
Geplaatst: 11-05-13 14:26
Bij mij gaan harry horse rijbroeken ook juist heel lang mee. Ik had mijn 1e rijbroek van Harry Horse wel iets van 4 jaar. Maar goed, je moet dan inderdaad naar wat duurdere merken kijken zoals pikeur of eurostar. Maar dat is allemaal al genoemd . Succes!
Ik heb altijd harry's horse of gewoon van mondini. Voor mij betaalbaar en doe er toch wel een aantal jaar mee.
tabaflab
Geplaatst: 12-05-13 21:33
Mijn moeder zei altijd ik koop GEEN harry horse rijbroek want die zijn gauw kapot. Heb nu al ongeveer anderhalfjaar een paardrijbroek en die gaat het nog lang niet begeven. Kan op dit moment niet zien welk merk het is.