, nu vraag ik me af ( voor ik weer iets koop wat in de kast beland) of iemand ervaring heeft met dat ding en of het ook echt werkt... Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, nu vraag ik me af ( voor ik weer iets koop wat in de kast beland) of iemand ervaring heeft met dat ding en of het ook echt werkt... sonova schreef:Ik heb niet het idee dat ik wat met mijn bekken heb, ben wel eens naar een physio geweest met rugklachten en die zei me dat ik wel een hele lange rug heb en heb idd. ook oefeningen mee gekregen om thuis te oefenen voor als ik last krijg van mijn schouderbladen.
Dus bv dat je je bekken ietsjes teveel naar achteren gekanteld houdt bijvoorbeeld zodat de schouders naar voren 'vallen'. Niet dat je daar 'een probleem' zou hebben. Had ik beter moeten verwoorden. Als je namelijk 'naar voren zit' (te paard) en je schouders naar voren houdt is dat meestal een symptoom van een ander lichaamsdeel dat uit balans is (het bekken). Daarom helpt de tip "schouders naar achter" ook niet. Het probleem zit namelijk niet daar in je schouders. 
sonova schreef:Bij mij is het inderdaad zo dat ik recht zit als ik eraan denk, maar dan ook na een tijdje zere rug krijg van het verkrampte zitten en het ook gauw weer vergeet, niet alleen met rijden maar ook gewoon als ik loop, mijn houding is echt krom met mijn schouders naar voren. Ik heb dus eigenlijk de hoop dat ik met dat ding om wel een rechte houding heb, denk er dan ook aan om hem gewoon ook dagelijks aan te doen.

kleinvosje schreef:Ik loop al jaren bij de fysio, niet alleen voor mijn rug, maar ook vanwege mijn schouders. Ik heb vooral rechts een verkorte borstspier, wat met oefeningen nog steeds niet veel verbeterd is. Daarom zit ik eraan te denken om een houdingsverbeteraar aan te schaffen. Ik kende dit ding van Dochorse niet, en heb eens vergeleken met de orthopedische variant ervan.
[ Afbeelding ][ Afbeelding ]
Links de Dochorse, rechts de orthopedische brace. Er zit een kleine 20 euro verschil in prijs, de Dochorse is duurder. Als ik de afbeeldingen goed bekijk, zit het verschil in de buikband van de Dochorse, die ook een groter rugdeel heeft. Dat laatste lijkt me vooral erg zweterig. zeker in de zomer.
Ik ben ook benieuwd naar gebruikerservaringen, zowel van de Dochorse als van de brace.
swartbeessie schreef:Zijn er niet toevallig fysiotherapeut-bokkers die hier meer van weten?
Ik wil ook ontzettend graag mijn houding verbeteren, in het zadel én algemeen.
Jetta schreef:Je kunt beter iets aan je houding doen door oefening ( fysiotherapie, yoga o.i.d.) en zorgen dat je spieren sterk zijn. Van zo' n hesje wordt je houding niet beter.
Coentjuh schreef:Jetta schreef:Je kunt beter iets aan je houding doen door oefening ( fysiotherapie, yoga o.i.d.) en zorgen dat je spieren sterk zijn. Van zo' n hesje wordt je houding niet beter.
Tsja ik weet niet, het helpt je er beter aan herinneren lijkt mij. Train al jaren onder begeleiding van de fysio mijn spieren en de pijn wordt niet minder... (op naar de pijnbestrijding) (en misschien zo'n hesje)