Clubeigenaar verbied mij een startkaart?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annevandam

Clubeigenaar verbied mij een startkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 09:51

Hallo bokkers,

Ik zit hier toch met iets heel eigenaardigs :j
Dit jaar, of eigenlijk vorig jaar al wilde ik een knhs startkaart aanvragen voor mijn paard en mij. Dit kon via de manege omdat ik daarbij ben aangesloten. En dat het via hen geregeld hoort te worden. (Ook KNHS gebeld en dan word er gezegt dat het eerst via de aangesloten partij dient te gebeuren)

Nou is het probleem dat de manege eigenaar in kwestie (ik ga geen namen noemen) mij WEIGERD een startkaart af te geven. Omdat 'je toch niet heel vaak wedstrijden zou gaan rijden' of het argument 'je kan beter FNRS met je paard doen'

Waar slaat dit op? 8)7

Ik mag dan misschien geen ruiter zijn die wekelijks wedstrijden wil gaan rijden. Maar ik wil wel zeker 1 of 2x per maand wedstrijden doen.
Hoe kan hij dit mij in hemelsnaam verbieden? Mensen met advies hier?

Aaah, wat een frustraties hier |o

zivazoef

Re: Clubeigenaar verbied mij een startkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 09:56

Wat raar. Volgens mij moet hij jou die startkaart gewoon geven.
Maar ik zou overstappen naar een andere vereneging

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 09:57

Huh, wat vreemd inderdaad..
Denk dat heel veel mensen maar zo'n 2x per maand starten, vind het dus echt niet weinig :n.

Snap je frustraties in ieder geval wel, het lijkt mij raar dat hij je dat zomaar kan verbieden.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:00

Daar heeft hij toch niks mee te maken of jij vaak wedstrijden rijd.. :x _-:(
Als hij je echt er niet een wil laten aanvragen zou ik inderdaad op zoek gaan naar een andere vereniging of van de manege eigenaar schriftelijk laten bevestigen dat en waarom hij geen startkaart voor je aan wil vragen, zodat je daarmee vervolgens direct bij de KNHS een startkaart aan kan vragen, zonder tussenkomen van de manege.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:06

Is jou manege een vereniging? Want als je een officiële startkaart wilt aanvragen moet je lid zijn van een vereniging. Het is afhankelijk van hoe deze vereniging het geregeld heeft of de vereniging of jij hem aanvraagt , zelf kun je hem eventueel via mijn KNHS aanvragen.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:10

Je hebt verenigingen, als ze vinden dat je er nog niet klaar voor bent dat ze ook geen startkaart aanvragen voor je..Bang dat het dan slecht voor de naam van de vereniging is..

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:12

Rintah schreef:
Daar heeft hij toch niks mee te maken of jij vaak wedstrijden rijd.. :x _-:(
Als hij je echt er niet een wil laten aanvragen zou ik inderdaad op zoek gaan naar een andere vereniging of van de manege eigenaar schriftelijk laten bevestigen dat en waarom hij geen startkaart voor je aan wil vragen, zodat je daarmee vervolgens direct bij de KNHS een startkaart aan kan vragen, zonder tussenkomen van de manege.

hier ga ik ook inmee.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:15

Op een of andere manier kom ik er niet tussen.

Maar, probeer via mijnKNHS.nl zelf een startkaart aan te vragen. Bij de meeste verenigingen kan dit en geniet het de voorkeur omdat het hun enorm veel tijd scheelt in de administratie.

Kan het niet (verenigingen kunnen deze mogelijkheid afsluiten omdat ze er zelf zicht op willen hebben) dan zou ik opzeggen bij de vereniging van de manege en lid worden van een andere rijvereniging waar je wel zelf dit kan regelen.

Al rij je 1x per jaar een wedstrijd, dat zou hem niets uit moeten maken, het is jouw keus om een startkaart aan te vragen, de grond waarop hij het afwijst slaat nergens op.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:15

Direct naar een andere vereniging. Is ie nou helemaal?! Hij bepaalt niet hoe vaak er wedstrijden gereden dienen te worden om volgens hem waardig genoeg te zijn om een startkaart te "mogen". Als jij wedstrijden wil rijden, al is t maar 1x per 3 maande, dan is dan jouw keuze. Heeft hij niks mee te maken. Alleen als t om een startkaart met een paard van hem is zou hij er wat over mogen zeggen vind ik.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:16

Elco schreef:
Je hebt verenigingen, als ze vinden dat je er nog niet klaar voor bent dat ze ook geen startkaart aanvragen voor je..Bang dat het dan slecht voor de naam van de vereniging is..

Huh daar heb ik nog nooit van gehoord wij zijn pas lid geworden van een andere vereniging die kent ons niet eens, maar heeft keurig een nieuwe startpas voor mijn dochter aangevraagd.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:18

Hahahaha, die meneer heeft thuis zeker niets te vertellen :D

Wat een raar gedoe zeg. Ik zou het inderdaad ook naar een andere vereniging overstappen.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:19

Gewoon papieren lid worden bij een andere vereniging, en dan daarbij je startpas aanvragen!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:28

pizza64 schreef:
Elco schreef:

Huh daar heb ik nog nooit van gehoord wij zijn pas lid geworden van een andere vereniging die kent ons niet eens, maar heeft keurig een nieuwe startpas voor mijn dochter aangevraagd.

Ja het is te zielig voor woorden, maar ze bestaan toch echt..

Annevandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 10:29

Het is inderdaad heel raar. Ik heb niet het idee dat het is omdat wij nou zo'n slechte combinatie zijn :+
Hij vraagt ons elke keer om mee te doen aan clubkampioenschappen etc. En springdemonstraties hebben we ook al een keer gegeven.
Het is dat mijn paard een stresskip is dat we nog niet eerder wedstrijden hebben gestart op ander terrein. Ik denk gewoon dat ze er nu wel klaar voor is.
Ik ga nu inderdaad eerst kijken of de knhs nu met dit verhaal wèl een startkaart wil afgeven. :) Als dat niet werkt zullen we gelijk op zoek gaan naar een andere vereniging. Want dit schiet echt voor geen meter op.

Bedankt voor jullie berichtjes! :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:38

Nogmaals de vraag.. is de manege ook een vereniging die aangesloten is bij de KNHS?
Zo niet kán je via hem ook geen startkaart aanvragen.. en zal je eerst lid moeten worden van een vereniging die wel aangesloten is van de KNHS.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:40

Ik zeg niet dat jullie een slechte combi zijn he.!! Ik zeg alleen dat er verenigingen zijn die dit hanteren..Maar ik zou idd naar een andere gaan..

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:42

ik zou idd ook gewoon na een andere vereniging gaan.
wie is hij/zij die hier over mag beslissen...:s

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:47

hij MOET je startkaart aanvragen als jij dat wil, hij heeft er helemaal geen zeggenschap over! mocht hij je tegenwerken, dan kan je de knhs daar van op de hoogte stellen, maar als je straks al wel je startkaart hebt, zit je er misschien weer mee dat hij je niet voor de wedstrijden opgeeft... ik zou gewoon wedstrijdlid bij een andere club worden, en gewoon mn lessen etc bij je eigen manege blijven volgen, want neem aan dat die manege t dichts bij je in de buurt zit...

Annevandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 15:37

Casarell schreef:
Nogmaals de vraag.. is de manege ook een vereniging die aangesloten is bij de KNHS?
Zo niet kán je via hem ook geen startkaart aanvragen.. en zal je eerst lid moeten worden van een vereniging die wel aangesloten is van de KNHS.

Sorry vergeten te antwoorden -O-
Ja, de manege is een aangesloten knhs vereniging. En ik ben daarbij ook aangesloten.

Annevandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 15:41

enomis123 schreef:
hij MOET je startkaart aanvragen als jij dat wil, hij heeft er helemaal geen zeggenschap over! mocht hij je tegenwerken, dan kan je de knhs daar van op de hoogte stellen, maar als je straks al wel je startkaart hebt, zit je er misschien weer mee dat hij je niet voor de wedstrijden opgeeft... ik zou gewoon wedstrijdlid bij een andere club worden, en gewoon mn lessen etc bij je eigen manege blijven volgen, want neem aan dat die manege t dichts bij je in de buurt zit...

Dus hij heeft er totaal geen zeggenschap over (?). En zou ik ook gewoon als particulier een startkaart kunnen aanvragen als ik geen lid meer ben van de vereniging? Want het gedoe met verenigingen zit me tot hier :')

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:41

enomis123 schreef:

Wedstrijden opgeven gaat tegenwoordig sowieso al niet meer via de vereniging?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:30

Annevandam schreef:
enomis123 schreef:

Dus hij heeft er totaal geen zeggenschap over (?). En zou ik ook gewoon als particulier een startkaart kunnen aanvragen als ik geen lid meer ben van de vereniging? Want het gedoe met verenigingen zit me tot hier :')

Nee, dat kan niet. Je moet via een vereniging lid zijn van de KNHS. Maar als je lid bent van een vereniging, mogen die jou geen startkaart weigeren....Opgeven kun je daarna inderdaad sowieso zelf doen (wel altijd even overleggen want er zijn ook verenigingen waar je bijvoorbeeld door de secretaris automatisch voor bv de selectiewedstrijden in word geschreven, verschilt per club).

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:34

Als de vereniging jou bij de KNHS aangemeld heeft als lid, kun je gewoon zelf een startpas via mijnknhs aanvragen. Heeft hij zich helemaal niet mee te bemoeien...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:36

kleinvosje schreef:
Als de vereniging jou bij de KNHS aangemeld heeft als lid, kun je gewoon zelf een startpas via mijnknhs aanvragen. Heeft hij zich helemaal niet mee te bemoeien...

Nee hoor, dat is een keuze van de vereniging of dat kan of niet. Kan bij onze vereniging ook niet, die hebben het zo ingesteld dat alleen het bestuur dat kan.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:38

Er zijn niet heel veel verenigingen meer die dit zo hebben ingesteld, juist om werk uit handen te nemen.