Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sabientjeuh schreef:Heeft iemand hier ervaring mee? En zou het nut hebben rechtsbijstand in te schakelen?
Exitium schreef:Dat zou ook mijn insteek zijn, troi. Probleem is dat het 'in beroep gaan' tegen de beslissing kan door het indienen van een klacht... bij dezelfde vereniging. Enige andere stap is een gang naar de rechter (ik betwijfel of ze erg onder de indruk zullen zijn van rechtsbijstand, als die al actie kunnen ondernemen), maar dat is voor veel mensen simpelweg te duur. Zeker voor een probleem als dit.
minimelona schreef:jeetje dit klinkt mij wel heel bekend in de oren zeg; ook moeder en dochter - dochter jaren les gegeven op de ponyclub en moeder altijd meegeholpen en er komt 1 ander bestuurslid en die verziekt de hele boel!
Zou ze lekker de je weet wel laten genieten meiss, ontploft vanzelf en gebeurt dat niet, dan wil je er toch al helemaal niets meer mee te maken hebben, want dan is de rest al geen haar beter....
Sabientjeuh schreef:troi schreef:Zie het als een leermoment. Blijf altijd netjes in je communicatie, zelfs als de andere partij dat niet is..
Dat valt niet altijd mee....
DMZSniper schreef:Maar weigering zonder reden is toch enigzins vreemd en zal in een rechtbank of gelijksoortige situatie heel snel aan het licht komen. En heeft je vereniging geen regeling waarbij bestaande leden nieuwe leden mogen aandragen, zeker gezien je ervaring?
De kans dat het inelkaar stort is zeker aanwezig, maar is het slim om deze situatie aan het lot over te laten? Straks heb je geen vereniging meer.
DMZSniper schreef:ikke schreef:Dan richt je toch gewoon een nieuwe vereniging op........
Is prima als dat zó ongelofelijk makkelijk kan, maar het scheelt een hoop werk en je verliest wellicht de financiele basis van de oude vereniging. Het is moeilijker om te starten dan het is om door te gaan.
ikke schreef:Dan richt je toch gewoon een nieuwe vereniging op........
ikke schreef:Welnee, er blijft altijd wel ergens een restantje over. Een vereniging is een rechtspersoon, dus dat kan niet zomaar verdwijnen. Al stapt het hele bestuur op; maakt niet uit, het bestuur heeft niks te zeggen; de leden bepalen wat er gebeurt. Dus als het bestuur opstapt, dan benoemen de leden een nieuw bestuur en klaar is Klara.........
DMZSniper schreef:ikke schreef:Dan richt je toch gewoon een nieuwe vereniging op........ikke schreef:Welnee, er blijft altijd wel ergens een restantje over. Een vereniging is een rechtspersoon, dus dat kan niet zomaar verdwijnen. Al stapt het hele bestuur op; maakt niet uit, het bestuur heeft niks te zeggen; de leden bepalen wat er gebeurt. Dus als het bestuur opstapt, dan benoemen de leden een nieuw bestuur en klaar is Klara.........
Ligt het aan mij of zijn de bovenste twee uitspraken niet hetzelfde? Het laatste is namelijk niet het oprichten van een nieuwe vereniging, wat jij eerder voorstelde. Dat kost veel meer moeite, wat mijn punt was.
DMZSniper schreef:Maar weigering zonder reden is toch enigzins vreemd en zal in een rechtbank of gelijksoortige situatie heel snel aan het licht komen. En heeft je vereniging geen regeling waarbij bestaande leden nieuwe leden mogen aandragen, zeker gezien je ervaring?
De kans dat het inelkaar stort is zeker aanwezig, maar is het slim om deze situatie aan het lot over te laten? Straks heb je geen vereniging meer.