Paardrijden in Frankrijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xnaomivdh

Paardrijden in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 09:12

Deze zomervakantie ga ik op vakantie naar Frankrijk. Op een paar kilometer afstand ligt een manege. Met een Nederlandse instructeur *\o/*
Erg handig natuurlijk, in het Frans kom ik niet verder dan woordjes als "Bonjour" en "Je ne comprends pas." Ik heb nog nooit in Frankrijk gereden, ik heb wel een keer gehoord dat ze daar met korte beugels rijden. Maar dat kan ik natuurlijk gewoon zelf bepalen. Heeft iemand ervaringen of tips? Ik ga waarschijnlijk alleen buitenritten maken met groepen.
Ik ben benieuwd naar ervaringen en tips *D

WiskyBokjes

Re: Paardrijden in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:16

Wat leuk! Waar ga je precies heen? :)

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 15:20

Liever geen adressen enzo via internet, maar ik kan je wel vertellen het gebied de Auvergne, niet helemaal in de hitte in het zuiden, maar meer in het midden. Heuvelachtig gebied, erg leuk voor buitenritten :) Buitenritten gaan ook langs mijn vakantiehuisje, vinden mijn ouders helemaal geweldig haha.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:21

Ik denk dat je je weinig zorgen hoeft te maken over jouw Frans als er een Nederlandse instructeur is. aarnaast kunnen jouw ouders vast wel een woordje Engels of Frans om uit te leggen wat jij wil gaan doen.

Veel plezier alvast!

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 15:23

We hebben ook de contactgegevens gekregen van hem, zolang we met hem alleen contact opnemen, dus niet met de manege zelf, dan komt het helemaal goed en kan ik gewoon lekker Nederlands blijven praten :) Bedankt!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:57

ik ben ook een aantal jaar naar frankrijk geweest om daar te rijden (wel in een ander gebied), en ook met nederlandse instructie.
Ze vroegen mij daar idd. ook de hele tijd of ik mijn beugels niet te lang vond, maar ik mocht het zelf bepalen, dat was daar geen probleem.
In de bergen is het echt heel fijn rijden, zeker als je de berg op gaat in galop is fantastisch, je voelt de paarden echt veel krachtigere sprongen maken dan dat ze dat hier in nederland doen op de vlakke wegen.
Wel is het fijn voor de paarden als je dan in de verlichte zit gaat (niet alle instructeurs vertellen dat, zelf meedenken dus :) )
veel plezier alvast!!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:00

Leuk zeg.

Een tip als je inderdaad veel de heuvels/bergen in gaat is je beugels een (of twee) gaatje(s) korter zeker wel aan te raden.

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 18:17

Bedankt voor de tips :) Lienie_F; door jou verhaal krijg ik er heel veel zin in!

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 20:43

Kleine update:

Er staat een buitenrit voor morgenmiddag op het programma, maar weet niet zeker of ik daar heen ga.
En ik ga al weer bijna naar huis, dus ik denk niet dat er nog andere ritten georganiseerd worden.
Nog even morgen afwachten en dan een beslissing maken... ik twijfel heel erg.
Maar in Nederland ga ik deze zomer wel heel veel buitenritten maken op me bijrijpaardje :Y)
Laatst bijgewerkt door xnaomivdh op 04-01-26 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:59

Gewoon rijbroek en hempje aan. Niet twijfelen! Het is echt leuk om zo de natuur te bekijken. :j

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:01

Gewoon gaan inderdaad! Meestal rijden ze toch 's ochtends of 's avonds als het té warm is. Dan is het wat koeler. Maar als hij voor 's middags op staat, zal het met de temperatuur wel te doen zijn denk ik. Waar in de Auvergne zit je ergens? Welk plaatsje?

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:05

Ik had het wel geweten! :D Inderdaad gewoon je rijbroek aan en een topje, haar vast. Ik heb ook en keer in de hitte gereden (niet in Frankrijk), als je aan het rijden bent dan merk je daar niet zo heel veel van. :+

Zal een geweldige ervaring zijn!

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 10:15

de rit is van half 4 tot 5. Het is in de omgeving van Arfeuilles.

Ik neem wel een tasje mee met een flesje water e.d.
en, op die manege kunnen ook mensen meerijden die nog nooit paardgereden hebben. Straks word het dus zo'n staprit...
Maargoed, denk dat ze die mensen toch apart zullen doen.

Het is hier nu bewolkt vandaag, misschien scheelt dat al in de warmte. Even de middagtemperaturen afwachten.
Laatst bijgewerkt door xnaomivdh op 04-01-26 17:27, in het totaal 3 keer bewerkt

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:20

Ooh wat leuk, in de Auvergne? Ben ik jaaaaaren geweest! Ik als 10jarige kleine mee op wandeling met allemaal fransmannen en verstond er niets van :+ gewoon gaan met die banaan!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:21

Anders even vragen wat het niveau van de rit is? Zou het toch doen hoor! :D Weer eens wat anders dan het platte NL ;)

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:24

XxX_Naoomii schreef:
Ingrid_92 schreef:
Gewoon gaan inderdaad! Meestal rijden ze toch 's ochtends of 's avonds als het té warm is. Dan is het wat koeler. Maar als hij voor 's middags op staat, zal het met de temperatuur wel te doen zijn denk ik. Waar in de Auvergne zit je ergens? Welk plaatsje?

de rit is van half 4 tot 5. Het is in de omgeving van Arfeuilles.

en, op die manege kunnen ook mensen meerijden die nog nooit paardgereden hebben. Straks word het dus zo'n staprit...
Maargoed, denk dat ze die mensen toch apart zullen doen.

Het is hier nu bewolkt vandaag, misschien scheelt dat al in de warmte. Even de middagtemperaturen afwachten.

ik denk dat wij bij het zelfde hebben gereden, bij onze groep konnen toen ook beginners mee, maar toen moesten de beginners afsnijden via een ander pad en dan gingen wij een stuk galloperen
Laatst bijgewerkt door Firelight op 27-02-26 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 10:24

xTitanic schreef:
Ooh wat leuk, in de Auvergne? Ben ik jaaaaaren geweest! Ik als 10jarige kleine mee op wandeling met allemaal fransmannen en verstond er niets van :+ gewoon gaan met die banaan!

Jaa haha, er is wel een nederlandse instructeur, hoop dat hij mee gaat want je ne parle pas le francais :+

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 10:26

mie123gie schreef:
ik denk dat wij bij het zelfde hebben gereden, bij onze groep konnen toen ook beginners mee, maar toen moesten de beginners afsnijden via een ander pad en dan gingen wij een stuk galloperen

straks zaten we ook nog in hetzelfde vakantie huis :=
hoelang duurde jou rit? en je gaat dus 1x galopperen?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:31

Hee jij zit dicht bij Vichy *\o/* echt een aanrader om eens naartoe te gaan! er zijn daar paardenkoersen etc. Echt supertof! :)

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 10:34

xTitanic schreef:
Hee jij zit dicht bij Vichy *\o/* echt een aanrader om eens naartoe te gaan! er zijn daar paardenkoersen etc. Echt supertof! :)

Qui! Ik ga dan volgensmij wel zelf te paard :P

Bedankt voor alle reactie's, jullie kunnen erg stimuleren :j
Ik hou jullie op de hoogte en als ik gegaan ben komt er zeker nog een verslag van de rit :D

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:44

Gewoon genieten!
Ik ben als jonge niet franssprekende prul (9-15jr)heel vaak op buitenrit geweest in Fr.
Belangrijke zaken werden vooraf door mijn tolk (ma :') ) voorgelegd en daarna, hop rijden, communiceren met handen en voeten en wijswerk. Werkt uitstekend :D

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 10:48

Creatas schreef:
Gewoon genieten!
Ik ben als jonge niet franssprekende prul (9-15jr)heel vaak op buitenrit geweest in Fr.
Belangrijke zaken werden vooraf door mijn tolk (ma :') ) voorgelegd en daarna, hop rijden, communiceren met handen en voeten en wijswerk. Werkt uitstekend :D

Goed plan _O- voor mij is het de 1e keer, en aangezien ik ook niet de dapperste ben... -O-

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:48

Haha zo ging het bij mij ook altijd Creatas. Ik ging ook vanaf mijn 8e/9e mee, verstond er geen bal van maar heb me altijd nog prima gered :) Auvergne is mooi, je zit niet zo heel gek van Cerilly vandaan. Daar heb ik een paar jaar mijn vakantie doorgebracht en prachtige ritten gemaakt bij Domaine de Soulisse (die spreken overigens wel Nederlands ;) )

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:51

Eerste keer is ook best beetje spannend!
Maar het is té heerlijk om te laten schieten!

En ik kan me toch echt geweldige ritten herinneren.. manmanman.. (Paardjes breder dan het bergpad waar je overheen moest; niet durven ademen omdat je hem niet uit evenwicht wil brengen :'), reddingsacties halverwege de bergen voor een kalf etc :D )

Desnoods neem je een zakformaatje mee van 'Frans op vakantie'. Die heb je al in een uitvoering zo groot als een luciferdoosje :D

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 10:51

Ingrid_92 schreef:
Haha zo ging het bij mij ook altijd Creatas. Ik ging ook vanaf mijn 8e/9e mee, verstond er geen bal van maar heb me altijd nog prima gered :) Auvergne is mooi, je zit niet zo heel gek van Cerilly vandaan. Daar heb ik een paar jaar mijn vakantie doorgebracht en prachtige ritten gemaakt bij Domaine de Soulisse (die spreken overigens wel Nederlands ;) )

112 km zit ik van Cerilly vandaan := Dat leg je niet even op je paardje af haha
Misschien spreken ze engels