Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

).
. Dat moet ook van mijn trainer omdat ik anders te veel ga afvallen!
Je moet ergens beginnen hé)
lienbono schreef:Leuk topic! Ik ga volgen. In het midden van de winter dacht ik: Lien, doe iets aan je fitheid. Want eerlijk gezegd, conditie heb ik niet. Vorige week had ik nog een vakantie gepland, niet de ideale moment om er aan te beginnen. Dus vanaf maandag ben ik er mee bezig.
Tot nu toe ben ik enkel nog maar op mijn eten aan het letten. (Je moet ergens beginnen hé)
Volgende week ga ik langs bij een bevriende kiné, hij heeft een sportschool thuis en hij helpt veel sporters en heeft zelf paard gereden. Dus die zal me wel kunnen verder helpen.
Daarnaast ga ik nu ipv 5 middagen op m'n poep te zitten eten, 2x een half uurtje buiten wandelen.
En de tip van dat touwtjespringen hierboven vind ik ook wel goed, dat is iets handig om tussendoor te doen als je niet zoveel tijd hebt bv.
Verder.. tips zijn altijd welkom
Exitium schreef:lienbono schreef:Leuk topic! Ik ga volgen. In het midden van de winter dacht ik: Lien, doe iets aan je fitheid. Want eerlijk gezegd, conditie heb ik niet. Vorige week had ik nog een vakantie gepland, niet de ideale moment om er aan te beginnen. Dus vanaf maandag ben ik er mee bezig.
Tot nu toe ben ik enkel nog maar op mijn eten aan het letten. (Je moet ergens beginnen hé)
Volgende week ga ik langs bij een bevriende kiné, hij heeft een sportschool thuis en hij helpt veel sporters en heeft zelf paard gereden. Dus die zal me wel kunnen verder helpen.
Daarnaast ga ik nu ipv 5 middagen op m'n poep te zitten eten, 2x een half uurtje buiten wandelen.
En de tip van dat touwtjespringen hierboven vind ik ook wel goed, dat is iets handig om tussendoor te doen als je niet zoveel tijd hebt bv.
Verder.. tips zijn altijd welkom
Op je eten letten is goed, maar heeft niet echt effect op je conditie, meer op je gewicht. Je zal je wel wat fitter gaan voelen, maar de echte resultaten komen pas als je gaat trainen. Afvallen zonder (intensief) te sporten kan (daar ben ik nu al een maand of wat mee bezig), conditie opbouwen zonder te sporten niet.
Als je niet veel tijd hebt maar wel een trap in de buurt hebt, kun je die ook goed gebruiken om te trainen. Trap op en af bijvoorbeeld, maar ook de onderste tree misbruiken voor steps is een goeie.

Of zetten jullie dan door en doen jullie het bv. 10x? (Of is dat belachelijk weinig?) Heb er echt geen idee van!
lienbono schreef:Bedankt voor de tips! Misschien moet ik inderdaad al eens beginnen met gewoon de trap elke keer als ik erop of eraf moet 2x te doen ofzo
Op mn eten letten doe ik niet voor mijn conditie, maar gewoon omdat het toch wel nodig was. Ik at redelijk ongezond en ik wil gewoon wat gezonder eten. Afvallen hoef ook iet percé, maar is altijd mooi meegenomen.
Als jullie beginnen met touwtjespringen/trap op en af gaan, hoelang doen jullie dit dan?
Want ik kan me voorstellen dat, als ik de trap op en af moet lopen, ik nu met 3x op en af al wel genoeg hebOf zetten jullie dan door en doen jullie het bv. 10x? (Of is dat belachelijk weinig?) Heb er echt geen idee van!

. gezien de leeftijd van mijn paard slechts 3/4 x in de week.
BeauSo schreef:Trappen lope, maar ook gewoon lopen helpen hier heel goed. Touwtjespringen en zwemmen ook, maar het helpt hier zeker en vast ook dat ik een actieve hond heb. Houdt mij wel fit
Ben benieuwd... Bijna 6 maanden niet gedaan, alleen gehiked enzo..