Ben ik de enige met korte benen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Merry98

Ben ik de enige met korte benen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 16:10

Hoi
Fijn dat je in dit topic komt kijken.
Ik ben sinds kort weer wat aan het rijden. (geen eigen paard meer)
Maar wil het liefst weer rijlaarzen gaan dragen tijden het rijden.
Heb nu jophurs met chaps aan. Maar dit vind ik niet altijd ideaal.

Ik ben rond aan het kijken op verschillende sites en forum zoals bokt.
Maar kan nog niet echt het perfecte antwoord of oplossing vinden.
Waar ik mee zit is dat ik te korte benen heb...En een iets dikkere kuit heb dan de normale personen
van mijn lengte..(ben 1.58) -O-
De laarzen die ik overal zie staan hebben zo'n lange schacht/lengte maat die bij mij op of over me knie komt }:0

Mijn maten gemeten met rijbroek aan na gereden te hebben en naar huis gefietst :P
:list: kuitmaat: 37 cm op dikste punt.
:list: wreef tot onderkant knie,staand: 30cm
8)7 :list: grond tot aan de zijkant knie,staand: 42 cm >>dat zou dan dus betekenen dat de laarzen dus over me knieen zitten!?! 8)7
:list: hoogte been zittend met 2 benen naast elkaar tot begin knieholte : 37 cm
:list: hoogte been staand krappe 39/40 cm
:list: hoogte benen van hak/grond tot knieholte zittend : 37/38
Schoenmaat is 37

Mis ik nog meetstanden??
Verder heb ik geen hoge wreef of dikke voeten of iets. T is eigelijk net t iets dikkere kuitmaatje en de te korte benen..Zo'n 3/5 cm als ik al die laarzen overal bekijk.

Ik ben trouwens niet op zoek naar rubberen laarzen want die gaan zo snel kapot bij mij. Wil laarzen waar ik langer mee kan doen dan 1 seizoen rijden..
Heeft iemand een idee??
Of hetzelfde probleem (gehad?) ?

:D En aangezien ik volgende maand van plan ben dan naar een ruiterzaak te gaan. Iemand een goede in regio utrecht of omstreken??
Laatst bijgewerkt door Merry98 op 04-04-13 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

mcjv

Re: Ben ik de enige met korte benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:18

Ik denk dat het makkelijkste is om naar een (grote) ruitersportzaak te gaan en daar wat laarzen binnen jouw budget te passen. Als je er echt niet kan slagen tussen de standaard maten dan kun je nog op marktplaats/bokt markt kijken of er iets tussen zit wat je misschien wel kan passen, en anders zit er denk ik niks anders op dan op maat gemaakte laarzen.. Wat heb ik toch geluk dat ik bijna altijd in standaard maten pas als ik dit allemaal hoor. :=

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:19

Heb je al gewoon bij een ruiterzaak wat laarzen gepast? Toen ik laarzen zocht had ik veel meer aan gewoon in de ruitersportzaak met wat hulp laarzen passen, dan aan laarzen opzoeken op internet.
Een optie is ook om laarzen op maat te laten maken, heb je daar al aan gedacht? Kan je ook zo duur maken als je zelf wilt, ik dacht dat Lipica nog wel goed te doen is wat betreft kosten en een paar vriendinnen van mij hebben prachtige Lipica laarzen waar ze erg tevreden over zijn.

Annevandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:23

Ik heb werkelijk précies hetzelfde probleem: korte beentjes met relatief dikke kuiten. Ik ben toen juíst overgestapt op jophurs en chaps die passen mij beter en ik heb dan meer keuze. Laarzen kon ik nooit echt goed vinden, zaten altijd half half ;)

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 16:30

mcjv schreef:
:=

nee inderdaad..Daarom baal ik wel eens van mijn korte benen. En jaloers op de vriendinnen om me heen die daar niet op hoeven te letten..
Roulette_ schreef:

ja wilde ik ook als uiteindelijke oplossing doen.. Maar word er gewoon soort sagerijnig van in zo'n zaak dat ik dan 40 laarzen ga passen en er steeds of niet in kom of te groot/lang zijn..Dus dacht misschien heeft iemand een idee of oplossing die hij/zij heeft gedaan.
Of laarzen weet die voor de kortere benen zijn.

Ik ga volgende maand langs een ruiterzaak.Maar weet nog niet welke.
Wilde eerst even rondkijken naar evt andere opties.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:33

Ik ken het probleem :D oké ik ben dan wel een stukje langer, maar heb in verhouding ook korte beentjes met dikke kuiten. Ik rijd nu met rectiligne laarzen. Die zijn heel soepel waardoor ze vormen naar je kuiten.
In de winkel kun je ook eerst vragen of ze je maten willen meten en daarna pas laarzen erbij pakken ;)

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 16:34

Annevandam schreef:
Ik heb werkelijk précies hetzelfde probleem: korte beentjes met relatief dikke kuiten. Ik ben toen juíst overgestapt op jophurs en chaps die passen mij beter en ik heb dan meer keuze. Laarzen kon ik nooit echt goed vinden, zaten altijd half half ;)

Ja dat heb ik toen die tijd ook gedaan inderdaad. Maar word die dingen zat.
En wil voor het rijden gewoon lekker laarzen hebben.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:40

Merry98 schreef:
nee inderdaad..Daarom baal ik wel eens van mijn korte benen. En jaloers op de vriendinnen om me heen die daar niet op hoeven te letten..

Het is idd wel een duur grapje altijd die laarzen.. Vooral als ze nog eens op maat gemaakt moeten worden.. Misschien eens Divoza/Epplejeck binnen gaan? :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:01

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:04

Ik heb ook korte benen maar gelukkig ook geen grote voeten. Heb wel meestal bij rijlaarzen in mijn maat dat ze toch wel echt in m'n knieholte drukken. Niet ideaal, maarja, speciaal laarzen laten maken is ook weer zo duur

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:35

Op maat laten maken bij Lipica als je geen standaard laarzen past lijkt me een goede optie.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 18:59

DeniseBobby schreef:
Ik ben ook 158 en heb ook geen lange benen, ik heb van het weekend deze gekocht ( http://www.ej.nl/products/10000068/6010 ... QHP+JILDOU ). Ik heb er nu 1x mee gereden en ik vond ze fijn rijden! Je moet ze alleen wel even inlopen :)

Die lijken qua maat wel te doen! alleen ben ik afgelopen weekend dus naar ej geweest.. en heb ik daar toen niet aan gedacht.
Ben daar heen gegaan voor de koopjes..en een hoofdstel :o

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:04

Misschien pas je wel kinderrijlaarzen?

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:10

Ik ben wel iets groter dan jij, maar heb in verhouding ook best kleine onderbenen. Het heeft bij mij ook een tijdje geduurd voor ik goede laarzen had! Ik ben eerst naar de epplejeck gegaan en heb daar zowat alle betaalbare laarzen aangehad die er waren, maar niks paste. Daarna naar een andere winkel gegaan en ben daar uiteindelijk uitgekomen op laarzen van mountain horse. Deze waren me in het begin ook nog aan de hoge kant, maar nu zijn ze wat ingezakt en zitten ze fijn :)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:12

Ik pas ook niks, heb nu altijd regenlaarzen, gaat super :)

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 19:37

nadjajump schreef:

oke ja ik moet opletten met me knieen. heb slechte knieen,loop ervoor bij de fysio,en moet opletten dat ik dus niet te hoge laarzen heb.
Maar ik ken inderdaad de mountain horse laarzen. Die houd ik in men achterhoofd. :D

xDominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 00:06

Ik heb ook korte beentjes hoor, heb nu rijschoenen en chaps. Geluk dat die chaps niet zo lang waren dus pas ik ze gewoon!

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:41

Ik heb helemaal hetzelfde probleem als jou ! Ben ook maar 1m58, 'k groei niet meer... Ook hier korte pootjes, nu heb ik eindelijk leren laarzen gevonden die me passen, heb een wat dikkere kuit dus ik pas geen lederen laarzen in kindermaat. Met rijbroeken heb ik ook altijd problemen..

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:44

Hoi Hoi,

We zijn net zo groot :)
Ik heb laarzen speciaal op maat laten aanmeten. Ik heb vanaf me hiel tot knie holten een kinder maatje.
Maat 37 schoen en omvang is volwassen.. Ik heb laarzen van Peterie met rits, en zelfs hierin zitten verhoging zooltjes anders zitten ze nog in mijn knieholtes en kan ik niet buigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:55

Heb ongeveer vergelijkbare maten en ik heb ze uiteindelijk op maat laten maken (DeNiro). Kost wat maar ja, gaat hopelijk ook lang mee dan.

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:40

Ik heb hetzelfde probleem en alleen Ariat past mij goed

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 19:51

felintje schreef:
Ik heb helemaal hetzelfde probleem als jou ! Ben ook maar 1m58, 'k groei niet meer... Ook hier korte pootjes, nu heb ik eindelijk leren laarzen gevonden die me passen, heb een wat dikkere kuit dus ik pas geen lederen laarzen in kindermaat. Met rijbroeken heb ik ook altijd problemen..

Mag ik vragen wat voor laarzen je nu dan hebt? Ik heb ook sowieso altijd problemen met gewone broeken ook...altijd te lang..en rijbroeken moet ik ook omslaan.

Blij om te horen dat er dus nog vele anderen zijn met maat problemen.
Ik ga maar eens extra sparen haha..en dan maar eens inderdaad kijken naar het op maat maken van laarzen,waarschijnlijk word dat de optie..

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:00

Ik ben niet mega kort, maar heb wel korte onderbenen ik ben al in verschillende ruitersportzaken geweest, maar helaas nog niets kunnen vinden.
Jaren terug heb ik een keer rijlaarzen gehad die perfect waren nu is de zool door en kan ik ze nergens meer vinden.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:15

Volgens mij heeft Mountain Horse tegenwoordig ook kortere laarzen. Even googlen op Mountain Horse short. Niet de goedkoopste laarzen, maar ze gaan jaaaaren mee (bij mij wel tenminste en ik vertroetel ze niet).

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:19

Mountain Horse heeft laarzen die aangemeten kunnen worden