Strandrit bij een manege in Zeeland

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blub93

Strandrit bij een manege in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 20:25

Hallo allemaal,

Samen met mijn vriendinnen wil ik in de zomer een strandrit maken. We hebben geen eigen paarden dus willen graag bij een manege een strandrit reserveren. We zijn van plan om een paar daagjes naar Zeeland te gaan. Heeft iemand nog tips voor maneges waar we strandritten kunnen rijden met een manegepaard? Zonder dat er een proefles gereden moet worden. Wat zijn jullie ervaringen met de maneges?

Hebben jullie misschien ook nog ideeën waar we kunnen overnachten?

Alvast bedankt, groetjes!
Laatst bijgewerkt door blub93 op 03-04-13 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Chessje

Re: Strandrit bij een manege in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:31

Manege Lisidina in Burgh-Haamstede vond ik een fijne manege voor een strandrit. Ligt 10 minuten van het strand, dus je strandrit vindt ook praktisch helemaal plaats op het strand. Ik heb andere maneges meegemaakt waar je enkel even heen en weer mag galopperen op het strand. Deze maneges liggen ook vaak een half uur van het strand.

Veel plezier in ieder geval!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:01

Je kunt bij de eierkurf in groede (zeeuws vlaanderen) hele leuke strandritten met tinkers maken.. Echt een aanrader.. Goede begeleiding, paarden zien er goed uit.. +:)+

blub93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 21:01

Oke bedankt :) Zal er eens naar kijken. Heb je toevallig nog tips voor een overnachting?

blub93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 21:03

Olikea schreef:
Je kunt bij de eierkurf in groede (zeeuws vlaanderen) hele leuke strandritten met tinkers maken.. Echt een aanrader.. Goede begeleiding, paarden zien er goed uit.. +:)+

Was ik tijdens het zoeken ook al op uitgekomen! :) Ziet er allemaal goed uit. Heb je toevallig ervaring met het B&B daar?

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:04

Ik heb er zelf nooit overnacht, maar volgens mij is dat goed in orde daar.. En anders zijn er in de omgeving een hele hoop campings en hotelletjes.

wannabee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:07

sorry,wil ik nog even snel reageren.De eierkurf is gestopt.De paarden hebben een tijdje geleden nog op bokt en markplaats gestaan,wegens emigratie.

wannabee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:08

Ik kan manege grol je ook zeker aanbevelen!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:09

Eierkurf is inderdaad gestopt.
Je kunt ook richting Zwaanhoek of Ponyhof, maar in ruiterkamptijd zou ik altijd even bellen vooraf of er nog wel ruimte voor is.
Manege Duno doet het overigens ook.

Overnachtingen in Zeeland hoef je je niet druk om te maken: er is wel echt veel beschikbaar.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:17

Wat jammer dat de eierkurf gestopt is. Was echt een leuk plekje.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:18

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:22

Lisidina bestaat niet meer,op Schouwen en duiveland kun je alleen nog op manege Grol terecht.
De manege ligt aan de rand vh dorp Renesse en heeft zelf ook een minicamping.
In Renesse is genoeg mogelijkheid tot overnachten.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:24

de eierkurf is idd gestopt net als lisiduna.

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:26

manege de eendracht in vrouwenpolder :) Erg fijne manege en heel erg leuke buitenritten door het bos,duinen en natuurlijk strand!

blub93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 17:58

Super bedankt allemaal! Ik ga nog even rondneuzen en ik overleg eens met mijn vriendinnen :)

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:02

Ik heb een paar keer bij stoeterij 1 gereden in Burgh-Haamstede. Leuke pony's en kleine groepen.

LuckyPhantom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:03

Manege ponyhof in aagtekerke, leuke manege, weet alleen niet hoe het zit met het ponykampseizoen, dus dat zou je even zelf moeten uitzoeken.
Bij het ponyhof zit een camping, dus kun je zelf je tent op zetten natuurlijk

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:04

Manege de IJslander is erg leuk!

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:08

Stal Nooijen / ponyhof in Aagtekerke. Leuke plek en je kunt er leuk rijden, vanaf een jaar of 14 zou ik er niet meer op kamp gaan (is meer voor jongere kids) maar om te overnachten en paarden huren is het erg leuk, ze hebben ook enorm veel keuze wat paarden/pony's betreft. Dacht dat huren 35 euro was voor een paar uur. Wij gaan altijd met eigen paarden een pasr dagen naar het strand en vorig jaar kwamen we wat mensen van het ponyhof tegen met gehuurde paardn, zij waren ze tevreden.

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:22

Ponyhof Aagtekerke heb ik paarden gehuurd afgelopen zomer, eigen paarden meenemen was een beetje teveel van het goede.
Fijne brave paarden, leuke mensen. Mooie omgeving.
Manege Grol was de rit zelf ook leuk, maar dit was al weer 8/9 jaar terug.
Wel grote groepen, slechte stallen, maar de ervaring was leuk.

Aagtekerke zou ik zelf persoonlijk aanraden.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:26

Aagtekerke raad ik juist af. Maar om redenen die jullie waarschijnlijk een pluspunt vinden ;)

Met een paar vriendinnen wilde ik een strandrit maken, als het kon zonder begeleiding. Toen we daar aan kwamen kregen we drie paarden in onze handen gedrukt, werd de kortste route naar het strand verteld, en weg waren we. Dit zonder dat ze iets van ons wilden weten (naam, mailadres, telefoonnummer?) en zonder dat ze wisten of we wel de ervaring hadden die we beweerden te hebben.
We hadden zo met de pony's weg kunnen rijden en nooit meer terug kunnen komen ;) Ik vind dat heel onverantwoordelijk van een stal. Het was op dat moment heerlijk dat ze alles goed vonden wat we wilden, maar naar mijn idee ook heel erg gemakzuchtig. Maar misschien heb ik het gewoon niet getroffen wat dat betreft.

Los daarvan was de rit heerlijk, de paarden fijn en het was ook goed betaalbaar :j

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:29

Szan, zoiets werd ons toen ook verteld door de mensen die wij tegen kwamen. Er was geen controle oid geweest, zelfs naam hadden ze niet naar gevraagd.

flodje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:30

ponyhof is leuk maar wel duur

Mossje_bobb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 15:21

Ponyhoff is echt geweldig!!!! Ik heb er nu drie keer een strandrit gedaan en alle keren wwas het geweldig. Ik ben 1 keer meegeweest met de beginnersgroep dan draaf en gallopeer je niet. We reden toen in een groepje van 8 (2 begeleiders). Ook ben ik er 2 keer met de gevordenen groep meegereden.. Allebei de keren superleuk. Je gallopeerd er veel op het strand maar ze denken wel aan het paard (dat die het niet TE zwaar heeft). Toen ik mijn eerste strandrit wou gaan rijden zat ik te twijfelen tussen manege de ijslander en ponyhof aagtekerke. Ik heb uiteindelijk gekozen voor het ponyhof en heb er zeker geen spijt van. Trouwens bij de buitenritten rijden soms ook volwassenen mee. Oja ze huren alleen paarden uit (voor een strandrit zonder begeleiding) aan mensen die ze goed kennen. Die bijvoorbeeld les bij hun hebben. Niet aan vreemden!!!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:04

Mossje_bobb schreef:
Oja ze huren alleen paarden uit (voor een strandrit zonder begeleiding) aan mensen die ze goed kennen. Die bijvoorbeeld les bij hun hebben. Niet aan vreemden!!!

Dat staat op de website, maar wij waren er nog nooit geweest en kregen zonder overleg drie paarden mee. Dus dat gaat niet helemaal op.

Maar dat was de vraag van TS niet, ik ga off-topic :)