Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ManonVegas schreef:Maartje1990 schreef:sorry, maar deze lijkt me vrij duidelijk. Ik geloof dat hij zegt 'laat me uit de stal!!!'....
Ohh, dat had ik eerlijk gezegd niet gedacht, maar t is eigenlijk niet dat als de staldeur open staat dat ze dan echt naar buiten vlucht...
Joscaa schreef:Is ze gewend om veel binnen te staan? Misschien moet ze wat meer de stal uit, of dingen tegen de verveling hebben (hang eens een stronk wilgentak oid op om in te bijten, speelbal etc). Staat ze in een stal waar ze niet met haar hoofd de stalgang/buiten in kan kijken? Denk dat dat ook wel scheelt, als ze wat te doen hebben, ipv tegen die eeuwige spijlen aanstaren. Met de zweep slaan bij negatief gedrag is in ieder geval ook niet helemaal de bedoeling; negatieve aandacht is ook aandacht, je kan het beter negeren.
En ja, niet ieder paard houdt van de aandacht en vind knuffelen even leuk, ook zat mensen die liever hun eigen ding doen. Vergeet niet dat ze nog jong is.
Lees dat je zelf ook nog maar 14 bent in je profiel, misschien kijken wat een ander meer ervaren persoon er van vind?
ManonVegas schreef:Maartje1990 schreef:sorry, maar deze lijkt me vrij duidelijk. Ik geloof dat hij zegt 'laat me uit de stal!!!'....
Ohh, dat had ik eerlijk gezegd niet gedacht, maar t is eigenlijk niet dat als de staldeur open staat dat ze dan echt naar buiten vlucht...
Eindeloos schreef:Hoe staat ze er verder bij en wat wordt er met haar gedaan?
Hoe zit het met contact met andere paarden?
Hoe groot is de stal?
Heeft ze constant wat te knabbelen aan hooi of stro in de stal?
Geef eens wat meer informatie.
Nermal schreef:Ze komt buiten, dat is goed! Beter zou ze inderdaad buiten komen met een soortgenoot, want nu verveelt ze zich buiten waarschijnlijk ook.
Wanneer toont ze dit stampen in de stal? Voor buitenzetten, na binnenzetten, rond voertijd, alleen als er iemand aan de stal passeert??
Op de vragen van eindeloos zeg je nu wel alles is goed, maar we hebben meer info nodig om iets te kunnen zeggen. Krijgt ze onbeperkt hooi/stro?
littlegun schreef:Kan ook voernijd zijn?
Slaan met een zweep in stal zou ik zelf nooit doen.
Mijn merrie schopte ook erg tegen de wanden.
Dit bleek voernijd te zijn, nu zit de wand met haar buurvrouw helemaal dicht.
Sindsdien is het over.
(wel heeft ze een buitenluik waar ze naar buiten kan kijken en andere paarden kan zien).
Bij ons staan ze ook de hele dag buiten, als het donker wordt gaan ze naar binnen.
ManonVegas schreef:Eindeloos schreef:Hoe staat ze er verder bij en wat wordt er met haar gedaan?
Hoe groot is de stal?
Alles is goed, niks om aan te merken, alleen die afleiding in de stal is er nog niet..
soesita schreef:Kunnen ze elkaar helemaal nooit zien als ze op stal zijn? Of zijn alleen de tussenwanden dicht en hebben ze een luik om naar buiten te kijken? Anders verklaart dit volgens mij al het één en ander.
(Jonge) paarden moeten niet alleen veel naar buiten om te bewegen; ze hebben ook nood aan sociale contacten. Beter met andere veulens of een pony op de wei als helemaal alleen!
Eindeloos schreef:Hoe staat ze er verder bij en wat wordt er met haar gedaan?
Hoe groot is de stal?
ManonVegas schreef:littlegun schreef:Kan ook voernijd zijn?
Slaan met een zweep in stal zou ik zelf nooit doen.
Mijn merrie schopte ook erg tegen de wanden.
Dit bleek voernijd te zijn, nu zit de wand met haar buurvrouw helemaal dicht.
Sindsdien is het over.
(wel heeft ze een buitenluik waar ze naar buiten kan kijken en andere paarden kan zien).
Bij ons staan ze ook de hele dag buiten, als het donker wordt gaan ze naar binnen.
Ok, ik snap je punt. En volgens mij is t ook voernijd. Hoe heb jij dit opgelost?
De stallen zijn bij ons altijd al dicht, ze kunnen elkaar ook niet zien...
littlegun schreef:Ok, ik snap je punt. En volgens mij is t ook voernijd. Hoe heb jij dit opgelost?
De stallen zijn bij ons altijd al dicht, ze kunnen elkaar ook niet zien...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn merrie is de dominante merrie van stal en als haar buurvrouw bij de tralies naar haar keek schopte ze keihard.
Daarom dus al de wand helemaal dicht gemaakt.
Plus dat ze schopte vanwege voernijd en ook nog snel eet en het dus als eerste op heeft.
Nu krijgt ze 's nachts ook een plakje stro zodat ze altijd wat te knabbelen heeft.
Sindsdien is het helemaal over en heeft ze niet meer getrapt.
Wel heeft ze al van de 1e periode al rubberen matten in haar stal tegen de muren.
Dat scheelt ook al.
Maar tegenwoordig is ze zelfs heel rustig in stal en staat lekker door haar luik over het erf te kijken.