Zwanger en rijbroek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Zwanger en rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 13:43

Ik ben op dit moment 13 weken zwanger, maar ik begin echt al een aardige buik te krijgen. Ik had 1 rijbroek die 2 weken geleden nog paste, maar ik ben bang dat ik daar nu ook niet meer in kom.. Nu had ik al even rondgekeken voor positierijbroeken, maar die zijn niet te vinden?
Wat dragen/droegen jullie tijdens de zwangerschap op je paard?

Revanches

Re: Zwanger en rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:41

Er zijn wel, bij goed zoeken positierijbroeken te vinden, maar daar betaal je echt de hoofdprijs voor.
Ik heb zelf bij de eerste doorgereden tot 32 weken,waarbij ik nog gewoon mijn eigen rijbroek droeg. Alleen van week 30-32 heb ik mn knoopje iets open gehad.
En ben nu in verwachting van nummer 2, en daarbij heb ik doorgereden tot de 25e week waarbij ik ook gewoon mijn rijbroek droeg,zonder positiemodel of iets.
Wel had ik ter ondersteuning van mijn rug en onderbuik zo nu en dan een extra neopreenband om. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:43

Ik zocht mijn oudste rijbroek uit en zette daar breed elastiek vooraan in, beetje rond en hoger en zo deet ik het ook met oude jeans, heb nog nooit positiekleding gekocht, zonde van de centen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:45

Ik ben al vroeg gestopt met rijden ivm de risicos. Denk dat er meer vrouwen zo over denken en er dus te weinig markt is voor die broeken ;)

Is een stuk elastiek erin zetten geen optie?

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:47

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap heupmodel rijbroeken gekocht (van Horka geloof ik), die zitten dan mooi onder je buik. Taillemodellen kon ik al heel snel niet meer in

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:52

ik heb maandags nog gereden en ben dinsdags bevallen.
Ik heb een herenrijbroek maat groot gekocht met een riem en dat ging best
Vriendin van me heeft inderdaad bij een oude rijbroek elastiek erin laten zetten

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 19:14

Ja, ik denk dat ik inderdaad zelf moet gaan knutselen, maar wilde er eigenlijk geen rijbroek aan opgegeven ;)
Maat groter gaat voor mij niet werken, kan er namelijk niet tegen als mijn broek los rond mijn benen zit op t paard.. Ben bang dat een heupbroek ook niks gaat worden, maar dat kan ik nog eens proberen.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:16

Ik heb de oudste rijbroek gepakt die ik kon vinden bovenstuk er door een vriendin af Laten knippen en die heeft er een buikband opgezet! Kan die mooi meegroeien.. Dus als je iemand kent die handig is met dat soort dingen..;-)

wildhorse99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:32

@maartje en voor een paar euries er een 2e hands op de kop tikken en die verbouwen? Ik heb mijn knoop open gedaan, buikband eronder en gaan met die banaan, heb tot week 34 doorgereden daarna kwam ik er simpel weg gewoon niet meer op := Anders had ik waarschijnlijk nog wel langer doorgereden

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:34

Ik had zelf een maatje groter gekocht dan normaal en uiteindelijk ook daarvan de knoop open ^^
Maar aangezien jij niet graag met een lossere broek rijdt, wellicht een lekkere gewone positiebroek zoeken?
Ik heb er twee gekocht toen ik zwanger was en ze zaten erg soepel, zou er zo mee gaan rijden :) en blijft je buik lekker warm!

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 07:21

Daarom had ik een herenmodel gekocht, die hebben vaak slankere benen

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 13:23

Ik zat inderdaad al te denken om een buikband te kopen en die aan een rijbroek te knutselen. Maar een positiebroek waarmee ik op mijn paard kan is ook nog wel een goede optie. Dus ik ga dit weekeind maar even shoppen denk ik ;)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:43

Bij mij eerste zwangerschap ben ik overgegaan op leggings met een lang shirt erover. En dan rijlaarzen.
Nu in mijn 2e zwangerschap pas ik mijn broeken ook al niet meer. Ik heb een broek met een lage taille en die doe ik aan met een riem erom. Dan blijft hij dus wel zitten met knoop open.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:41

ik heb idd mn oude rijbroek verknipt. vanf mn heup bot tot aan de gulp alles weg geknipt en bij de hand werk winkel een rekbare buikband gekocht en dit erin laten zetten. dan van dat knop gats elastiek erdoorheen laten doen zodat je de broek nog goed dicht kan doen. knoopje erop zodat je het elastiek ook kunt bevestigen en klaar. je hebt id postistie broeken maar ik vond 80 euro teveel geld ik kon na 24 weken gewoon niet meer rijden dus vond het echt zond geld. op het laasts had ik idd legings aan naar stal dat zat toen fijner als al mn broeken

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:45

Ik had gewoon een joggingbroek aan met rijden.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:51

Ik had een pull in model van FITS, er was een Nederlandse webwinkel die deze invoert. Heerlijke broek, zonder rits of knoop en wanneer buikje wat zwaarder werd deed ik de band iets lager. Deed dan wel een ondersteunende band om mijn buik. Ik ben wel noodgedwongen moeten stoppen op 33,5 week, paard was mank. Overigens, die rijbroek was erg duur maar zit heerlijk en ondanks het gebruik met dikke buik past ze nu nog prima!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 19:34

Ik rij nu met een legging en dat gaat voorlopig prima! Ga er inderdaad wel een ondersteunende buikband bij aanschaffen, want galop is niet fijn meer zo...

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:46

Heb er ook een buikband bij om dat voelt inderdaad wel prettiger

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:49

Wat leuk! Gefeliciteerd! Ben nu ook bijna 13 weken, maar mijn rijbroek past gelukkig nóg wel.
Wat ik bij mijn vorige zwangerschap gedaan heb is de gewone rijbroek aan, met een elastiekje dicht doen (dus de knoop en rist waren dan gewoon nog open). En daarover een stevige buikband. niemand die wist dat ik met een open broek reed ;) Zat verstopt onder de buikband.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:55

mijn schoonzusje heeft eerst een rijbroek van mij gedragen (een oude en ik heb 2 maten groter dan haar) en toen die strak begon te zitten bij haar buik, heeft mijn moeder de rits en knoop eraf gehaald en van dat brede zwangerschapsbroeken band gehaald en dat in de rijbroek gemaakt, zodat mijn schoonzus een zwangerschapsrijbroek had en op deze manier heeft ze tot 7 maanden zwangerschap door gereden (ok wel steeds minder intensief, maar ze klom nog vrolijk op haar paard)...

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:02

ik heb tot een maand of drie mijn rijdbroek nog kunnen dragen maar ergens richting de vierde maand heb ik een zwangerschapsbroek ( jaja, zo'charmante met een hoge band) opgeofferd. Het was een strakkere jeans broek waar ook stretch in zat. Lange chaps erover, hoppa! Ik heb kunnen doorhobbelen tot 5 en een halve maand.. daarna voelde het gewoon niet meer goed dus gestopt...

Succes ermee! en ik wens je een hele fijne zwangerschap en hopelijk een betere bevalling dan die van mij!... :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 06:54

Ben nu 18 weken en begin nu inderdaad wel echt te merken dat het steeds lastiger wordt. Maar ik kruip er ook gewoon zo lang het kan nog op hoor, dan maar alleen maar stappen.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 07:10

Endurance rijbroek die zitten net als een hardloopbroek. En passen in een maatje groter snel

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 07:19

Mijn moeder heeft bij mijn dochter een stuk elastiek in een rijbroek gezet zodat ik tot 36 weken gewoon heb door kunnen rijden.
Ik ben nu ook zwanger en denk dat zodra ik weer op de merrie kan die een maand geleden een veulen heeft gekregen mijn moeder gewoon weer een stuk elastiek in een rijbroek laat zetten en die er na de zwangerschap weer uit laat halen.

Je kan ook een positietregging kopen en daar mee gaan rijden, dat zit bijna net als een rijbroek.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 07:29

Ik deed altijd een slobbertrui aan (man lief aankijken) en dan mijn broek/gulp open. Aan de haak en oog een elastiek maken en dat op maat zetten en het elastiek dicht doen. Bij mij werkte dat goed, en geloof me, ik had een BUIK.