Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

handig schreef:Meestal moet je een beest even ergens van 'laten geschrikken' , op die manier weet ie dat het 'foute boel is' en komt vervolgens niet meer in de buurt!

chikohaa schreef:Wandelen met jonge hengsten is nooit echt verstandig. Zet hem alsjeblieft in de opfok met andere jonge hengsten, op die manier leert hij alles wat hij moet leren tot hij drie jaar oud is.
Cowgirl schreef:Opfok is juist slecht , allemaal koters bij elkaar zonder volwassene om ze op te voeden.

Cowgirl schreef:Jij hebt dan blijkbaar betere ervaringen dan ik. Ik vind zo'n opfok waardeloos. Er zullen gerust goede zijn maar ik heb alleen maar onopgevoede, a-sociale en luchtzuigende paarden uit de opfok zien komen. En laatst stonden er nog foto's op bokt van een paard die al maanden niet was bekapt en dat zijn niet de eerste foto's.
Gelukkig niet mijn eigen paard, die is netjes thuis opgegroeid in een gemengde kudde, netjes opgevoed en heeft geen stalziektes.
lady62 schreef:Even een stuk afzetten in het land met schrikdraad en een uurtje of 2 per dag erop met een maatje
dat uitbreiden tot hij in een groepje kan.
Investeer desnoods zelf want een hengst die naar een merrie wil gaat dwars door de sloot als het moet.
Die van jou is nog jong en het zal zo'n vaart niet lopen maar ik zou toch voor de zekerheid een draad willen misschien kun je het overleggen.
Als de stalhouder verstandig is werkt hij daaraan mee en als jij het draad betaald dan moet dat geen probleem zijn toch?
Een paard in de sloot moet je toch niet willen.