Ruiterbewijs in één weekend?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jetski8

Ruiterbewijs in één weekend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 18:47

Hallo allemaal! :)
Ik heb besloten dat ik mijn ruiterbewijs wil gaan halen, samen met een vriendin van mij. We willen het graag zo snel mogelijk doen aangezien we er dan deze zomer nog profijt van hebben en ik misschien over twee jaar uit huis ga en dan moet stoppen met mijn bijrijdpaarden en dan ook niet echt meer buitenritjes kan rijden aangezien ik dan studeer en paardrijden dan waarschijnlijk te duur is geworden voor een arme student! Ik zag dat je je ruiterbewijs met zo'n ruiterbewijsweekend kan halen en dat is eigenlijk ideaal voor ons! We hebben al gekeken bij het reelear maar het weekend wat zou kunnen is vlak voor mijn vriendin haar examen dus dat is geen goed plan dus we zoeken nu een andere plek waar je je ruiterbewijs in een weekend kan halen met overnachting en waar je geen FNRS ruiterpaspoort voor nodig hebt (vriendin rijdt al jaren niet meer bij een manege en heeft dus ook geen ruiterpaspoort). Het maakt niet uit waar het is aangezien het toch met overnachting is en we er graag een echt weekend weg van maken! prijs rond de 300,- of iets hoger is prima! (lager mag natuurlijk ook ;)) Alvast bedankt! <3
Liefs!

gewoonmarie

Re: Ruiterbewijs in één weekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:57

Nou, bij les chevaux ( www.leschevaux.nl ) kan je voor 300 euro je ruiterbewijs halen in een weekend! En het is er ook nog eens super leuk en gezellig!!

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 20:19

heei dank voor het bericht! Ik heb even gekeken en het weekend wat in de kalender staat begint op donderdag maar ik heb dan helemaal geen vakantie ofzo dus ik moet gewoon vrijdag naar school dus ik heb gecontact of er ook andere weekenden komen! maar alsnog bedankt!
Liefs :)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:32

Hier kan je hem ook in een weekend halen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kwam het toevallig tegen.
http://www.reelaer.nl/

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 13:47

Hoi brechtje,
Zoals je in mijn bericht leest had ik daar inderdaad al gekeken maar het weekend wat nog niet vol zat was vlak voor mijn vriendin haar examen dus dat ging niet lukken. Maar ik had een mailtje naar ze gestuurd omdat we daar eigenlijk wel heel graag heen wilden en nu hebben ze twee nieuwe weekenden gepland en waarschijnlijk kunnen we daarin wel! het is dus al opgelost! alsnog bedankt voor je bericht!
Liefs <3

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 15:44

O sorry! Had er even overheen gelezen;)

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 16:30

maakt niet uit joh! kan gebeuren! Ben al blij dat er mensen hebben gereageerd :)

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:31

Is dat echt zo duur geworden?? Ik heb hem nog in 1 dag gehaald voor 80 gulden geloof ik.

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 16:34

Zo dat is goedkoop! Het is inderdaad duur geworden! als je het 'normale' traject doet met cursus enz. is het vaak rond de 200 euro maar in zo'n weekend (wel met overnachting, huur pony/paard, maaltijden, examen en lesmateriaal) is het al snel rond de 300 euro helaas!

Jady130879

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:30

Ik ga daar waarschijnlijk ook in juni naartoe (het laatste weekend). Moest vorig jaar het weekend in september bij Les Chevaux afzeggen, maar wil er wel nog steeds voor gaan. Ben alleen wat onzeker aangelegd, dus twijfel nog een beetje. Jullie gaan het eerste weekend in juni?

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 10:10

Nee wij gaan het weekend van 28 tot 30 juni waarschijnlijk!

Jady130879

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 10:14

Ja die bedoelde ik, het laatste weekend van juni :)

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 10:27

oh okee want je zei het eerste weekend van juni dus ik dacht dat je die van 30 mei tot 2 juni bedoelde! sorry! maar gezellig dat jij er ook bent!

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:24

Mag ik vragen hoe zoiets precies in zijn werk gaat? Ga je dan met eigen paard/pony? En heb je bepaalde plaatsen waar je dit kunt doen? Heb al wel gelezen dat je een oxer moet springen enz. Was even benieuwd :D

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 20:38

Heei!
Ik raad je aan even op www.reelaer.nl te kijken onder het kopje ruiterbewijs! hier staat heel duidelijk hoe zo'n weekend in elkaar zit! Je kan met je eigen paard/pony gaan maar je kan ook een pony of paard van daar 'huren', dat ga ik doen samen met mijn vriendin! Wij hebben allebei bijrijdpaarden die we eigenlijk als onze eigen paarden kunnen zien maar die zijn niet zo geschikt voor het examen dus die nemen we maar niet mee! Ik weet dat je het bij Les Chevaux, poelenburgh, het reelaer en de stal kan doen, verder weet ik even niks te bedenken! Je kan op google zoeken op ruiterbewijs in een weekend en dan krijg je een boel links! Ja klopt, je moet over een hindernis van 60 cm hoog springen, dus dat valt wel mee :)
Liefs!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:06

Bij 't Reelaer heb ik een jaar of 7 geleden ook mijn ruiterbewijs in een weekend gehaald. Het was een fantastisch leuk weekend met het ruiterbewijs als hoogtepunt natuurlijk :D Door de goede ervaring ben ik daar later zelfs nog een keer terug geweest voor een TREC-tocht.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:10

Waarom wil je je ruiterbewijs halen? Tussen de regels door lijk ik te lezen dat je dat wilt doen om buiten te rijden. Je hebt echter maar in een paar natuurgebieden een ruiterbewijs nodig om daar een vergunning om te rijden te kunnen kopen. Vrijwel overal in NL kun je zonder ruiterbewijs het bos in.
Ook op de openbare weg heb je géén ruiterbewijs nodig.

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 20:40

Ik rijd de hele zomer al heel veel buiten dus dat is niet de reden waarvoor ik het wil doen, maar mijn paarden zijn officieel vam iemand anders en ik mag alleen buitenrijden als zij thuis is: de paarden staan op een pensionstal bij haar huis maar als ik mijn ruiterbewijs heb mag ik ook buitenrijden als ze er niet is, en dan weet ik zeker dat ik goed verzekerd ben! Daarnaast lijkt het mij handig voor later dat ik gewoon kan laten zien dat ik verantwoord en veilig rijd als ik bijvoorbeeld ergens een buitenrit wil maken op huurpaarden ofzo! :) het enige natuurgebied bij mij in de buurt waar het verplicht is is het waterleidingengebied bij amsterdam maar de paarden staan in spaarndam dus dat is een beetje ver ;)
Liefs

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:45

Jetski; als jij gewoon een AVP hebt hoef je voor de verzekering geen ruiterbewijs te halen. Die verzekering van het ruiterbewijs keert nl. bijna nooit uit. Alleen bij eigen gedragingen van de ruiter die schade tot gevolg hebben wordt je persoonlijk aangesproken en dat valt ook onder je normale WA (AVP)

Bij schade ontstaand door eigen gedragingen van het paard zal de verzekering van de eigenaar aangesproken worden.

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 23:22

Kijk, ik heb besloten dat ik mijn ruiterbewijs wil halen omdat het voor mij voordelen heeft, ik weet dat het handig is voor in de toekomst en het mij een leerzame ervaring lijkt! Ik heb er veel over nagedacht en die verzekering klopt inderdaad, maar dat betekent niet dat ik het ruiterbewijs inneens niet meer wil halen! Echt waar ik heb het allemaal overwogen en heb dit besloten, mijn vraag was waar ik het kan doen niet waarom ik het niet zou doen?! Dus blijf aub een beetje bij het onderwerp?

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:24

We (les chevaux)organiseren in het najaar vaak ook een weekend, houd onze kalender in de gaten!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:30

Ibbels reactie was ook de mijne: waarom zou je je ruiterbewijs zo graag willen halen?!
Zeker nu je de rol van geld noemt; voor zo'n bedrag kun je een hoop leuke dingen doen, ook paardenweekends.
Ik zal hier verder er niet meer over doorgaan als je dat niet wilt, maar denk er eens goed over na.
Wellicht vind je andere dingen wel even interessant of leerzaam?

Als ik voor mijzelf spreek: ik zou het bezitten van het ruiterbewijs van ondergeschikt belang vinden als het op betrouwbaarheid oid aankomt. :)

Overigens kun je ook informeren hoeveel deelnemers er nodig zijn voor een groepje, en kijken of je zelf iets kunt regelen?

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 07:57

Als ik mijn ruiterbewijs heb heb ik veel meer rechten bij het persoon waar ik mijn paarden lease, ik mag dan bijvoorbeeld altijd naar buiten. Daarom wil ik het doen, en nu wil ook een vriendin van mij het doen dus dat is alleen maar hartstikke gezellig! Ik heb er voor gespaard en ik heb het hele bedrag al bij elkaar aangezien ik werk dus dat is ook geen probleem! Ik weet van mijzelf dat ik al verantwoordelijk rijd en ik weet al een heeel groot deel van de theorie dus het is ook meer een bewijs dat dat inderdaad zo is, en heb inderdaad liever dat je erover ophoud, ik heb mijn beslissing gemaakt!!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:05

Prima, en veel plezier alvast!
Hoop dat je nog geschikte tips krijgt en jullie samen een heel fijn weekend hebben. :)

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:30

Ik ga ook mijn ruiterbewijs halen aangezien ik ga helpen met buitenritten op Ameland. Dan is een ruiterbewijs verplicht. Nouja dan niet elke idioot zonder iets van veiligheid weet met een hele grote groep op pad gaat :+ Dit ga ik ook doen bij les chevaux in het weekend van 30 mei! :D