Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Heleennn schreef:Ze staat als je van links begint te tellen in de derde stal, naast haar enkel twee andere paardjes en de mijne. De enige die er dus voorbij moeten zijn die twee andere paardjes en ik. Maar mensen die gewoon bij ons komen rijden of les nemen zetten hun paard vaak aan die muur. Je kan het ze natuurlijk moeilijk verbieden...
Joolien, zou ik kunnen voorstellen aan de eigenaar maar ik denk niet dat hij staat te springen om van alle onderzoeken te doen, hij vindt het allemaal niet zo erg en hoopt, net zoals mij en al de rest dat het vanzelf wel overgaat...
), of niet? Niet alle paarden kunnen om met de drukte van een pensionstal en het gemis van een stabiele kudde met duidelijke rangorde... Dus denken dat dit 'zomaar' gaat overgaan of haar gewoon verder laten doen vind ik erg jammer... haar gezondheid en welzijn wordt er immers flink door beschadigd. Dit paard geeft mijns inziens een duidelijk signaal, luister er dan ook naar aub. Mizora schreef:Hoe banketstaaf ook, ik zou kijken of het kluisteren van de achterbenen zou helpen. Dan kan ze in ieder geval minder hard trappen en houdt ze zichzelf ook beter heel. En voor de rest verplaatsen. Het liefst 24/7 naar buiten met vriendje. Maar goed, als dat geen optie is, dan maar zo.
Ze sloopt zichzelf zo gewoon.
Mizora schreef:Het is zeker symptoombestrijding, maar totdat er een oplossing is, wel één die het in de maat kan houden (bij een deel van de dieren i.i.g.).