Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Shinedown schreef:Ik voer ook knoflook aan mijn pony, en ik merkte altijd een behoorlijk verschil met vliegen en horzels die op de mijne afkwamen dan bij andere pony's (stuk minder). Je moet er alleen wel erg vroeg mee beginnen (ik voer het hele jaar door)
Janneke2 schreef:Eh - wat vind jij niet fijn aan knoflook.../
(De meeste paarden vinden het erg smakelijk, maar op iedere regel zijn uiteraard uitzonderingen.)
En bedoel je, dat het pas zin heeft, als je paard zo lek wordt gestoken, dat hi daar bloedarmoede van krijgt..?
(Dat je van knoflook bloedarmoede krijgt, kan ik me niet voorstellen.)
vuurneon schreef:Knoflook heeft voortreffelijke eigenschappen, maar ook hier geldt de regel die voor alle kruiden van toepassing is: meer is niet beter.
vuurneon schreef:Precies zoals je zelf al zegt inderdaadals 1 teentje werkt, dan zullen 10 teentjes niet opeens veel beter werken en zullen zelfs kunnen zorgen voor schade.
vuurneon schreef:De wetenschappelijke uitleg heb je al gekregen en met in het achterhoofd: overdaad schaadt, moet het verhaal over bloedarmoede te begrijpen zijn.
vuurneon schreef:Maar goed, zelf heb ik sowieso nooit meegemaakt bij de paarden hier dat het voeren van knoflook hielp helaas...
tamary schreef:Onderzoek met Deet? toont trouwens aan dat de steekbeesten gewend raken aan de lucht en dan alsnog steken. .