Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
carien13 schreef:Maar wat ik net ook zeg: nu rijd je toevallig tegen de bakrand aan omdat je binnen zit. buiten heb je niet altijd een bakrand. Als je dan je paard niet recht stelt dan wijk je de ring uit.
Aprils_joke schreef:erg vreemd inderdaad. :S je zou denken dat dat toch moet kunnen.
zou mooi zijn als je het paard ENKELE passen de hals moet laten strekken, dat er dan op je proctocool zou staan , enkele passen! niet 20 ofzoiets . wat maf
Jikkeee schreef:Aprils_joke schreef:erg vreemd inderdaad. :S je zou denken dat dat toch moet kunnen.
zou mooi zijn als je het paard ENKELE passen de hals moet laten strekken, dat er dan op je proctocool zou staan , enkele passen! niet 20 ofzoiets . wat maf
Bij enkele passen middendraf in de L1 had ik als commentaar; enkele passen, niet meer.
haha Suus___ schreef:Tuurlijk willen juryleden graag dat je laat zien dat je m na 5 meter weer keurig rechtsteld maar er mag absoluut geen aftrek komen als je 10 meter wijkt. Dus dit was onterecht naar mijn inziens
bigone schreef:10 meter hoort in de l2 , er staat ook bij daarna rechtuit, als je tot de hoefslag wijkt dan kun je alleen maar rechtuit. Heel letterlijk zou je 10 meter mogen wijken maar dat heeft geen nut dus de volgende keer gewoon doen wat er gevraagd word.
petitparis schreef:ik sluit me erbij aan, veel (jonge) paarden trekken zelf verder richting bakrand en een jury kan niet weten of jij thuis met of zonder wand als steun traint. Daarom dat het belangrijk is niet de volle 10m te wijken zodat de jury duidelijk kan zien dat jouw paard op jouw vraag terug recht wordt en rechtdoor gaat zonder de steun van een bakrand.