Juryleden regelen voor KNHS wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Riaa_

Juryleden regelen voor KNHS wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 11:21

Zijn hier meer mensen die juryleden vragen/regelen voor de wedstrijden die hun vereniging organiseren?

Ik zit met het volgende "probleem";
Het is tegenwoordig onmogelijk om gemakkelijk en snel juryleden in 1 keer te mailen mbt tot de wedstrijden. Maar KNHS.nl biedt geen mogelijkheid meer om de lijst in excel te importeren en zo gemakkelijk en snel een overzicht te hebben van de juryleden, wat overigens vroeger (lees 2 jaar geleden) wel mogelijk was. (Bij mij krijgen juryleden altijd response, ook als ze mailen dat ze niet kunnen.)

Hoe doen andere vrijwilligers dit, die juryleden regelen? Ik ben benieuwd, want elke keer iets openen en mail adres/telefoonnummer noteren is niet te doen en bovendien onwijs tijdrovend.

Alvast bedankt!

Boelles

Re: Juryleden regelen voor KNHS wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:36

Tjah zo doe ik het ook, opzoeken en dan gegevens opschrijven en dan mailen/bellen..
Ik heb het niet echt als vervelend ervaren, maar het zou misschien wel makkelijk zijn als je op een knop oid kunt klikken dat je meteen een mail kunt versturen.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 14:40

Ja het is zo zonde als het zo tijdrovend is, op die manier zou je weer andere dingen voor de vereniging kunnen doen..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:59

Persoonlijk reageer ik niet op emails die aan een grote groep worden gestuurd. Heb je 's avonds of de volgende dag gekeken wanneer je kan, geef je dat door, krijg je terug, sorry we zijn al voorzien.

Dan word ik liever gebeld of persoonlijk gemaild. Ik heb zelfs een paar verenigingen waar ik vaker kom die een whats app sturen.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 16:06

Sommige verenigingen laten helemaal niets horen als ze al voorzien zijn, dat is pas slordig. Als je dan antwoord en laat weten of je wel/niet kan, dan is dat toch ook netjes als zij antwoorden met dat ze al voorzien zijn?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:09

Ja dat is wel netjes maar er komen erg veel klachten binnen bij het Juryplatform over deze gang van zaken.
De meeste juryleden zijn er dus niet zo van gediend.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:12

Ik vind die groepsberichten niet zo prettig... Heb daarin inderdaad dezelfde ervaring als Teegee.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:34

Het is meer werk, maar ik benader de juryleden altijd in een persoonlijke mail of ik bel ze. Doe ik dat per mail, dan gebruik ik vaak wel hetzelde "raamwerk" voor de mailtjes, maar ik pas de mail aan met de juiste naam en ik vermeld hierin ook altijd of ze vorig jaar ook zijn geweest bij ons tweedaagse concours. Ik hou zelf in een excelbestand bij wie ik heb benaderd en van wie ik al een ja/nee terug heb en bij een ja op welk dagdeel ze graag willen. Wij hebben normaalgesproken 32 juryleden nodig (8 ringen x 4 dagdelen concours).

Ik begin ruim op tijd met vragen en ik benader nooit meer juryleden dan we kunnen plaatsen, ik vind het onbehoorlijk om een jurylid te moeten melden dat je al voorzien bent, terwijl je ditzelfde jurylid zelf voor je wedstrijd gevraagd hebt. Kan een jurylid niet, dan benader ik dan pas een ander jurylid.

Als ik (nog) geen antwoord heb na een tijdje, dan bel ik er even achteraan. Meer werk, maar wel persoonlijker en netter dan een groepsmail en het is mijn ervaring dat dit het fijnste werkt voor beide kanten. Ik verlies daarbij niet uit het oog dat een jurylid mijns inziens vergelijkbaar is met een vrijwilliger als je kijkt naar de belachelijk lage vergoeding die ze volgens de KNHS-normen ontvangen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:36

Ook ik benader jury's persoonlijk via de mail. Ik hou bij welke ik gevraagd heb, of ze wel of niet kunnen, en als ze kunnen welk dagdeel en of ze een schrijver meenemen.
Nu heb ik geen groot buitenconcours, maar alleen een paar indoorwedstrijden, dus ik heb nooit veel jury's per wedstrijd nodig. ik vraag ze ongeveer 2-3 maanden van te voren.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:42

Ongeacht of je juryleden in een persoonlijke mail of een groepsmail, of telefonisch benadert, het blijft toch bijzonder onhandig dat je email adres (en telefoonnummer) niet op een makkelijke manier van de KNHS site kunt halen.
Nu moet ik ze letterlijk overtypen, want zelfs selecteren en kopieren gaat niet. :n
Dat vind ik toch niet erg gebruikersvriendelijk. :n

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:44

Ook ik doe de jury's met een persoonlijke mail vragen om te jureren.
Ik nodig dan wel al de benodigde juryleden op 1 dag uit. En als 1 van de genodigde juryleden niet kan zoek ik een ander jury lid.
Overigens draai ik met het concours programma een lijst met alle juryleden uit.
Dan heb ik de jury's alleen uit noord-holland op de lijst staan.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 16:49

Kelan schreef:
Ongeacht of je juryleden in een persoonlijke mail of een groepsmail, of telefonisch benadert, het blijft toch bijzonder onhandig dat je email adres (en telefoonnummer) niet op een makkelijke manier van de KNHS site kunt halen.
Nu moet ik ze letterlijk overtypen, want zelfs selecteren en kopieren gaat niet. :n
Dat vind ik toch niet erg gebruikersvriendelijk. :n

Inderdaad, dat was ook mn opzet van dit topic..

ponyparadijs schreef:
Overigens draai ik met het concours programma een lijst met alle juryleden uit.
Dan heb ik de jury's alleen uit noord-holland op de lijst staan.

Thx, ga ik mee aan de slag! Het is erg handig om een overzicht te hebben.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:51

Handige tip ponyparadijs, bedankt!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:51

TeeGee schreef:
Persoonlijk reageer ik niet op emails die aan een grote groep worden gestuurd. Heb je 's avonds of de volgende dag gekeken wanneer je kan, geef je dat door, krijg je terug, sorry we zijn al voorzien.

Ik ook niet, die mailtjes gaan gelijk de prullenbak in. En gezien de reacties op juryplatform ben ik daarin niet de enige...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:05

Moet zeggen dat ik het ook heel onpersoonlijk vindt om met een groepsmail mensen te vragen voor het jureren

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:06

Zie dat de tip van het programma concours al gegeven is. Is een stuk handiger dan de knhs site

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:11

Kan me haast niet voorstellen dat je juryleden op zo'n onpersoonlijke manier zou vragen.. Gebeurt dat echt? :=
Het zou handiger zijn dat je via de lijst een knop hebt dat je het betreffende jurylid een mail kunt sturen via 1 of ander format zodat je niet emailadres hoeft over te typen, zoals al aangegeven wordt (dat kun je nl. niet kopieren..).

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:15

Een mail sturen kan ook via het concours programma
En in dat zelfde programma kan je gewoon een lijst maken die je naar een excel of word bestand zet
en dan kan je wel kopieren

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:35

Ik reageer daar inderdaad ook niet op, de groepsmail. Eigenlijk heb ik het liefst dat ze even bellen, dan kunnen we gelijk afspreken wanneer ik wel of niet kan. Ik heb dan gelijk een datum vast staan en de vereniging heeft gelijk een antwoord klaar.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:57

Ik werk ook met het Concoursprogramma. Ik bel ze altijd op. Als ze toezeggen krijgen ze daarna nog een bevestigingsmail.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 00:18

Ik bel juryleden altijd persoonlijk. In uitzonderlijke gevallen mail ik. Zelf vind ik het als jury ook prettig om gebeld of persoonlijk gemaild te worden. Die groepsmailtjes heb ik als ontvanger ook slechte ervaringen mee, dus die stuur ik zelf ook niet.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:17

Ik word zelf als jury graag gemaild. Het lijkt wel of verenigingen altijd net bellen als je met je handen in het afwaswater staat of als je net je voet in je beugel zet om op je paard te stappen. Als ik gemaild word kan ik makkelijker zelf even in de agenda kijken of het past.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:36

Ik vind een email krijgen ook altijd wel fijn inderdaad. Dan heb je idd niet dat je net op stal staat en je agenda niet bij je hebt... of agenda aan je oor hebt in mijn geval.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:28

Dat idee heb ik ook altijd als ik mail. Die openen mensen als het hun uit komt.
Dan val ik niemand lastig!

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 10:34

Dat idee heb ik dus ook met de mail, maar per persoon verschillend dat blijkt...