Onlangs een zadel gekocht (begin januari) en deze is na 5 keer aanpassen nog niet passend op mijn paard. Nu ben ik er inmiddels een beetje klaar mee. Het is op gevuld, vulling eruit, boom wat smaller, weer nagekeken etc.
Het paard waar dit zadel op aangepast is komt uit een blessure en heeft een iets wat schrale rug, maar niet minder gespierd dan een gemiddeld recreatiepaard.
Nu vraag ik me af hoe het zit met consumentenrecht in dit verhaal.
Waar heb je het zadel gekocht? Het lijkt me als dit is aangekocht, nagekeken en telkens aangepast door dezelfde zadelmaker die het paard ook gezien heeft dat het zadel niet geschikt is voor jouw paard en dat dat de fout is van de zadelmaker. Dus geld terug of ander zadel.
Balen Yvon! Had je hem intussen wel al betaald? Anders dat voorlopig niet doen? Of een ander zadel eisen, of toch eens bij een ander merk gaan kijken. Succes!
Anoniem
Geplaatst: 25-02-13 08:56
Mi amore, het zadel is gekocht, aangemeten en aangepast door dezelfde persoon
Het zadel is betaald. De zadelmaker komt steeds keurig langs.
Nu vraag ik me dus af of ik dit zadel terug kan doen?
Die past hem steeds een beetje aan en vind hem wel goed liggen. Mijn osteopaat vind echter ook van niet, die vind dat in het midden het kussen teveel op de wervel ligt.
Ik volg. Wij hebben ook hetzelfde probleem, maar dan nog niet betaald....
Udo2001
Geplaatst: 25-02-13 09:03
Ik zou er een belletje aan wagen, zeggen dat dit zadel op advies van de osteopaat niet het juiste is. Je wil toch ook niet verder rijden terwijl je weet dat het niet lekker ligt, met de kans op blessures
Indomitable
Geplaatst: 25-02-13 09:03
Je zou eerst een officiële in gebreken stelling op moeten stellen, dan even het consumentenrecht nalezen en pas dan heb je eventueel iets om te rechten. Succes en balen zeg!
Dat is balen. Als een product niet bevalt en je reeds hebt aangegeven dat het niet voldoet aan de eisen die ervoor gesteld zijn, dan moet je idd degene die levert een redelijke kans geven het probleem op te lossen. Als dat niet lukt, stel je hem schriftelijk in gebreke en kun je de koop ontbinden. Hij neemt het zadel terug en jij ontvangt je aankoopbedrag terug. Ik hoop dat je snel een passende oplossing vindt.
Wat zeggen de algemene voorwaarden van de verkopende partij? En zorg ervoor dat je alles documeteerd en archiveerd zodat je dat kan overleggen. Je kan ook eens te rade gaan bij de ombudsman succes in ieder geval en hoop dat het snel opgelost is
Vriendin van mij heeft eigenlijk hetzelfde, nieuw zadel gekocht, zadel was niet goed was fabrieksfout, is hele nieuwe vulling ingegaan, paar keer met paard en zadel naar winkel gegaan, zou goed moeten liggen, maar waarschijnlijk is zadel niet geschikt voor dit paard. Ook zij zit beetje met handen in het haar.