hoofdpijn na het rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hafke

hoofdpijn na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 21:53

hey ,
ik heb vaak na het rijden erg hoofdpijn kan dit iets met mijn
cap te maken hebben ?

Kidde

Re: hoofdpijn na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:54

Ja, het zou kunnen ja. Mijn zusje had hier ook last van toen haar cap te klein was. Toen kreeg ze ook een rode streep op haar hoofd. Maar het kan ook zijn dat de pasvorm van je cap niet goed is.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:56

Ja kan zeker, met mijn oude cap (casco) had ik regelmatig hoofdpijn na t rijden. Nu met mijn hh heb ik nergens last meer van.

hafke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 22:01

brechtje122 schreef:
Ja, het zou kunnen ja. Mijn zusje had hier ook last van toen haar cap te klein was. Toen kreeg ze ook een rode streep op haar hoofd. Maar het kan ook zijn dat de pasvorm van je cap niet goed is.

maar hoe kan ik er achter komen of dat zo is ? gr hafke.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:02

Ja, dat kan. Maar het kan ook zijn dat je cap te warm is. Of dat je verkeerd ademhaalt of dat je een bril nodig hebt... Er zijn veel opties.

Je kunt je hoofd opmeten met een meetlint. Komt de maat overeen met wat er in je cap staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:02

Hallo,, wat voor een hoofdpijn is het precies ? Ik heb er ook soms last van, aan de rechterkant hele erge steken, dan ga ik slapen en dan is het gelukkig weer over.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:03

Als ie te krap zit dan zit ie dus heeeel strak om je hoofd ;)
Mijn vorige cap ventileerde niet goed (ik kreeg dus een heel rood hoofd en begon heel erg te zweten op mijn hoofd), daar kreeg ik ook hoofdpijn van..
En weet je zeker dat het aan je cap ligt? Dat je bijv niet ergens anders last van heb..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:05

Ik zou inzetten op de cap. Sinds ik met een goed geventileerde en verstelbare lichtgewicht-cap rij heb ik daar allemaal geen last meer van. Die dikke, met fluweel bekleedde ondingen zet ik nooit meer op!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:18

Zweet je tijdens het rijden veel? In dat geval kan het zijn dat je aan het uitdrogen bent en krijg je dus hoofdpijn. Zorg dat je voordat je gaat rijden een glas water drinkt en na het rijden ook minimaal 1 glas.

hafke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 23:03

lschaap11 schreef:
Hallo,, wat voor een hoofdpijn is het precies ? Ik heb er ook soms last van, aan de rechterkant hele erge steken, dan ga ik slapen en dan is het gelukkig weer over.

ik heb gewoon hoofdpijn aan mijn hele hoofd het is geen zware hoofdpijn maar ook niet dat je het vergeet als je er niet mee bezig bent

hafke

Thats_Me schreef:
Zweet je tijdens het rijden veel? In dat geval kan het zijn dat je aan het uitdrogen bent en krijg je dus hoofdpijn. Zorg dat je voordat je gaat rijden een glas water drinkt en na het rijden ook minimaal 1 glas.

ik zweet niet tijdens het rijden maar ik kan ht proberen dankje

hafke

Veulen84 schreef:
Ja, dat kan. Maar het kan ook zijn dat je cap te warm is. Of dat je verkeerd ademhaalt of dat je een bril nodig hebt... Er zijn veel opties.

Je kunt je hoofd opmeten met een meetlint. Komt de maat overeen met wat er in je cap staat?

ik ga het opmeten

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 08:15

Dat had ik ook lag aan de cap die ventileerde niet goed genoeg nu heb ik een charles owen en nergens last van

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 08:33

Heb je veel spanning met rijden ?? Ik weet nog wel dat toen ik autorijles had ( ok is wel wat anders ) was ik elke keer zenuwachtig en dat sloeg elke x naar mijn hoofd.. gevolg elke week barstende hoofdpijn.. kwam bij mij dus echt dat k veelste gespannen reed

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 11:08

Ik had na het rijden ook heel regelmatig hoofdpijn/ migraine. Ik heb om die reden een Uvex cap gekocht en sindsdien heb ik vrijwel nooit meer hoofdpijn erna! Een enorme opluchting. Wat naast de pasvorm, licht- en luchtigheid heel fijn is aan deze cap, is dat hij verstelbaar is. Als ik hoofdpijn voel opkomen, doe ik hem gewoon een tandje losser.

JWildstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:58

Kan idd door de cap komen, misschien knelt hij onbewust iets of ventileert hij niet goed genoeg?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:45

BenteAmy schreef:
Ik had na het rijden ook heel regelmatig hoofdpijn/ migraine. Ik heb om die reden een Uvex cap gekocht en sindsdien heb ik vrijwel nooit meer hoofdpijn erna! Een enorme opluchting. Wat naast de pasvorm, licht- en luchtigheid heel fijn is aan deze cap, is dat hij verstelbaar is. Als ik hoofdpijn voel opkomen, doe ik hem gewoon een tandje losser.

Superfijn merk ook, Uvex! Ik ben begonnen met de Casco New Master en sinds een paar maanden rij ik nu met een Uvex-cap. Dat ding zit ZO fijn!!!!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:47

kan ook zijn dat je nek/schouders teveel aanspant. Er zijn zoveel mogelijke oorzaken. Heb je een filmpje van je rijden? wat zegt je instructeur?

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:05

Had zelf ook altijd hoofdpijn met mijn HH cap, bij mij was het echt doordat hij te weinig lucht door liet en werd er ook echt misselijk van. Het nu een Uvex cap en vind het echt super, geen last meer van hoofdpijn en zijn ook zo fijn licht. Kan trouwens ook aan je ogen liggen, hier had ik namelijk ook eerst las van, maar die pijn ligt vaak meer tussen de ogen.

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:19

Miss heb je wel een allergie voor iets. In het begin kwam het ook alleen tijdens het rijden.

ffnessence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:34

Tip: ik krijg hoopdpijn omdat ik niet goed vooruit kijk, als je naar het hoofd of de nek van je paard kijkt is je hoofd zwaarder om te dragen voor je nek dan als je goed vooruit kijkt. hierdoor hang je als het ware in je spieren van je nek die aan je schedel vast zitten, hierdoor krijg je over je hele hoofd een zeurende pijn. Maar ook je cap maat en verntilatie is belangrijk. als je last hebt van je ogen zou je dat ook kunnen merken in andere zaken zoals lezen en tv kijken.

Suc6

PaulienvS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:48

Ja het kan zijn omdat je cap te strak zit,, maar het kan ook erg veel andere redenen hebben.
Als je de dag ervoor weinig hebt gedronken, heb je al gauw sneller last van hoofdpijn.
en zo zijn er nog vele andere redenen.

maar als het telkens na het paardrijden is, is de kans wel heel groot dat het aan je cap ligt.
Misschien een idee om een keer een cap van iemand anders te lenen en kijken of je dan ook hoofdpijn krijgt?

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:49

had ik ook heel vaak, tot dat ik mijn nieuwe cap kocht, heb er nu nooit meer last van! :)

SoSoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:27

ik zou zelf inderdaad ook zeggen kijk eens naar je cap maar het kan inderdaad ook iets anders zijn

Snadrem schreef:
BenteAmy schreef:

Superfijn merk ook, Uvex! Ik ben begonnen met de Casco New Master en sinds een paar maanden rij ik nu met een Uvex-cap. Dat ding zit ZO fijn!!!!

hey ik ben opzoek naar een nieuwe cap maar ik vind een uvex cap niet mooi wat raden jullie mij dan aan
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 20-02-13 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:00