Sinds een tijdje is mijn verzorgpaard boos met aansingelen. Heel vroeger reageerde hij er nauwelijks op, hooguit een beetje met zijn hoofd schudden. Een tijdje heeft het zadel niet goed gelegen (hadden we niet door, het zadel was ingezakt) waardoor het niet goed lag naast zijn schoft. Hij heeft altijd al een moeilijke rug gehad. Maar de zadelmaker is toen geweest, maar het nijdig zijn met singelen ging niet over. Zadelmaker is pas weer geweest en heeft weer opgevuld, en nu ook een speciale singel meegegeven (eric le tixerant) en in het begin reageerde hij positief op deze singel. Hij was nog steeds wel chago maar al in veel mindere mate. Maar nu lijkt hij toch weer terug te vallen in het oude patroon. Zadel moet nu goed liggen, ik singel altijd rustig aan. Probeer hem vaak tevreden te houden met een wortel of snoepje geven. Maar hij wordt er nu zo opdringering van, dat ik dat nu niet meer doe.
Het is een super lief paard dat nooit zal bijten, maar met singelen krijgt hij toch neiging tot. En dat doet hij niet voor niets, daarom vroeg ik mij af of bokkers misschien nog suggesties hebben?
Ik had trouwens ook al gekeken voor evt een maagzweer. Maar hij eet prima, zit verder super in z'n vel, glimt als een spiegel en is super vrolijk en gezellig. (op het singelen na dan
)
er moet nog een hand tussen kunnen, of singel je al zo aan?