Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Caira schreef:Nu ik erover nadenk, mijn jonge ruin heeft het ook een tijdje gedaan, idd zelfs bij het aannemen van de dekensingels, die bleek bij de osteopaat toch aardig vast te zitten.
Maar is nu al een tijdje los dus dat kan het ook niet zijn.. (bij die van mij dan)
en uiteraard na de oorzaak van het intiële liggen weggenomen te hebben) en ze doet ook (bijna) niet meer bozig.
) , hoofdstel gaat aan en er lijkt niets meer aan de hand.Koper schreef:Zou het kunnen dat het paard maagzweren heeft?
Weidebloem schreef:Mijn merrie vertoond hetzelfde gedrag. Zit voor een groot deel tussen haar oren. Als ze afgeleid wordt door een ander paard of een wortel voor haar neus heeft geeft ze geen enkele reactie. Ik heb een tijdje opgezadeld en tegelijkertijd een wortel gevoerd, inmiddels is haar reactie daardoor al een stuk verminderd. Waar ze vroeger haar been optilde, oren in de nek legde en tanden knarsten is de enige reactie die ze nu geeft saggerijnig kijken. Volgens de osteopaat heeft ze gevoelige botten. Ook met borstelen reageert ze altijd een beetje nukkig op haar buik. Zolang ze niet gemeen is vind ik het niet erg. Ze laat merken dat ze het niet prettig vind, dat zou ik ook noen als ik iets niet leuk vind.
liljebo schreef:Volgens mij in principe wel. Er zijn van die punten aan je paard waaraan je, aan de reactie als je op die punten druk uitoefent met je hand, aanwijzingen krijgt als er iets in de maag niet goed zit. Bij voorbeeld een maagzweer. Één van die punten is de singelplek. Als de zweren erger worden kun je het ook bijv. achter de schoft zien.Koper schreef:Zou het kunnen dat het paard maagzweren heeft?
alle paarden die dit gedrag vertonen?

Maar alle overige symptonen heeft hij niet..