pijn aan de onderkant tijdens rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

koffieleut

pijn aan de onderkant tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 10:36

pijnlijke plekjesonderkant,

Er word regelmatig iets geschreven over het doorrijden bij je bips ) om het netjes te zeggen ' maar wie heeft er ervaring mee als je last heb aan de voorkant, onderkant dus , tijdens het rijden . Ik krijd de laatste tijd elke keer tijdens het rijden een branderig gevoel aan de onderkant, voorheen nooit last gehad. Als je dan daarna naar de wc gaat of gaat douchen is het erg branderig.
Wie heeft dit ook wel eens en wie heeft er een oplossing voor. Ben erg benieuwd, want het is erg pijnlijk.

groetjes koffieleut

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:38

Zachte onderbroek aan doen? Van katoen en zonder naadjes.
Heb je een speciaal hard zadel? En al eerder op dit zadel gereden zonder problemen?

Sabbientje

Re: pijn aan de onderkant tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:41

Net als Tilmar zegt. Kijk even goed naar je ondergoed.
En anders ondergoed halen zonder naden.

Wat je kan doen is een bontje of gelpad halen bij de ruitersportzaak en die over het zadel doen.

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:43

Had hetzelfde probleem, nu ik een onderbroek zonder naden heb, gaat dit al veel beter, maar ga toch eens overwegen een gelpad te kopen, heb er al veel goede dingen over gehoord :)

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:46

Ik heb hetzelfde probleem gehad.. oorzaak was uiteindelijk ook verkeerd ondergoed.. Ik kreeg er schaafwondjes door aan de onderkant wat resulteerde in een pijnlijk en branderig gevoel bij lopen, zitten, douchen en naar de wc gaan voor een paar dagen.

Ik heb het opgelost door voortaan met boxers aan te gaan rijden. ( en een inlegkruisje in mijn geval.. om het nog iets zachter te maken)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:49

Als ik een paar uur het bos in ging dan had ik er ook altijd last van. Nu ik ander ondergoed heb en een bontje op mijn zadel heb ik er geen last meer van!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:49

Zit je goed op je kont? Heb je een zadel waar je goed inpast? Heb je naadloos ondergoed aan van een stof die je prettig vindt zitten?
En even preventief een beetje vette babyzalf wil ook helpen.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:50

Zit je nog wel goed in je zadel? Ben je naar voren gaan zitten?
Als je er eerder geen last van had, zou ik het eerder zoeken in ligging van zadel en jouw houding.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:02

Klinkt alsof je je bekken niet genoeg kantelt? Sowieso goed kijken naar je ondergoed

koffieleut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 11:09

bedankt voor jullie reacties, heb idd alles algeprobeerd, inlegkruisjes, maandverband, naadloos ondergoed, maar niets helpt. Ik heb het op alle zadels, net weer een nieuwe gekocht. Kan idd met mijn bekken te maken hebben, want sinds ik kinderen heb gekregen kan ik ook niet goed meer doorzitten. Ga straks die speciale onderbroek van Anita proberen, soort wielrennersbroekje, is pas op de markt, kijken of dat werkt,,

groetjes koffieleut

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:11

Dan moet je bekkenbodem oefeningen doen en bekken kantel oefeningen. Je fysio kan je misschien helpen met deze oefeningen, want het is goed mogelijk dat je jezelf daardoor van onderen kapot rijdt. Succes!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:14

Kijk ook eens of je zadel je niet naar voren duwt. Ik heb het ook als mijn zadel aan een opvulbeurt toe is, dan kom ik meer op de voorkant te zitten en gaat het weer fout.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:22

Idd goed op je kont zitten. Probeer maar eens denkbeeldig 'omhoog' te plassen als je in het zadel zit. Dan kantel je jouw bekken, onderrug loslaten en dan kun je ook weer doorzitten.
Overigens heeft mij een behandeling (bekken rechtzetten) door een ortho-manueel arts enorm geholpen. Mss voor jou ook?

koffieleut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 11:39

oke, dank je wel marion, zal daar even naar laten kijken

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:19

Meer achterop je kont zitten, heb ik ook, zodra je je bekken niet goed kantelt en naar voren gaat hangen zit je meer op je "doos" zegmaar. En sommige zadels zijn van achteren hoger dan van voren, dan zit je ook meer op je voorkant..

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:22

heel erg plat gezegt, probeer op 2 gaatjes te zitten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:06

Ik had ook moeite met kantelen bekken wist gewoon niet hoe dat moest heel apart toen dus geoefend bij meneendieck. Ik stond ook altijd met holle rug

nummer13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:36

Heb het vroeger ook gehad, ander ondergoed maakte geen verschil.
Een ander zadel wel en nooit meer last van gehad!

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:47

Esmeralda schreef:
heel erg plat gezegt, probeer op 2 gaatjes te zitten

:') _O- nou DIE ga ik onthouden voor de volgende die ik met een fout gekanteld bekken zie rijden!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:51

Kijk even in je rijbroek. Ik had erg last van bepaalde rijbroeken waar in het midden een dikke naad zit (bij bepaalde soorten van mondoni van divoza bijvoorbeeld). Nu let ik steeds op dat de naad plat is en dun. Bij de eurostar easy rider bijvoorbeeld.
Ook het zadel kan ermee te maken hebben. Ik had eerst een euroriding, toen had ik er nooit last van. Nu heb ik een Kieffer en moet ik dus uitkijken welke rijbroek ik koop.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:55

Supervixen schreef:
Kijk even in je rijbroek. Ik had erg last van bepaalde rijbroeken waar in het midden een dikke naad zit (bij bepaalde soorten van mondoni van divoza bijvoorbeeld). Nu let ik steeds op dat de naad plat is en dun. Bij de eurostar easy rider bijvoorbeeld.
Ook het zadel kan ermee te maken hebben. Ik had eerst een euroriding, toen had ik er nooit last van. Nu heb ik een Kieffer en moet ik dus uitkijken welke rijbroek ik koop.

Je haalt de woorden uit mijn mond. Ik heb er ook soms last van en dat komt door rijbroeken met inderdaad een te dikke naad in het kruis. Bij rijbroeken zonder naad of een hele dunne heb ik er geen last van.

Fauchon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 02:36

Ik herken je probleem. Ik ben zelf na een stop van zo'n 6 jaar weer begonnen met paardrijden en ook ik had in het begin problemen met doorzitten en pijn van voren na het rijden. Ik kon mijn bekken niet vergenoeg naar voren kantelen als gevolg van een oude blessure. Nu ik mijn onderrug weer wat sterker en losser wordt verminderen de klachten ook en ook het doorzitten gaat steeds beter.
Bij mij zie je tussen die twee ook een duidelijk verband, als het doorzitten goed gaat heb ik de na het rijden nergens last van.

koffieleut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 09:55

Hallo allemaal,

Dat van die rijbroeken met een dikke naad klopt inderdaad, als ik die aanheb, heb ik er bij het stappen al
last van, Ik heb gisteren voor het eerst met die saddle pants van Anita gereden, niet zo heel lang, maar had nu idd geen last, ze zijn wel schrikbaren duur, 39,95. Ga nu morgen een andere proberen, die kost 12,95. En ik ga met mijn bekken aan de slag, dan zal het misschien ook een stuk beter gaan.
Bedankt voor jullie advies, het is toch een lastig probleem. Ik laat nog even weten hoe het met het andere ondergoed gaat,

groetjes koffieleut

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:10

Er zijn ook zadels op de markt speciaal voor dames met dit probleem. Ik weet niet welke, maar er is vast iemand op bokt die je hiermee kan helpen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:11

Even langs de huisarts, je zou wat onder de leden kunnen hebben waardoor je extra gevoelig bent. Misschien is het met een kuurtje wel op te lossen..