Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Batlow schreef:Ik weet dat hij moet acclimatiseren, maar dat betekent niet dat ik dit gedrag ga accepteren, in tegendeel. Ik kan nu best gaan afwachten zodat hij kan wennen, maar of zijn voernijd daarvan weg gaat is nog maar de vraag.
Edit: ik was overigens niet van plan om een reactie uit te lokken. Maar ik vraag me af wat ik moet doen op moment van dreigen, of wat ik daarnaast kan doen.. Hij is nog jong en ik doe nog helemaal niks met hem, alleen wat poetsen maar verder staat hij buiten. Zijn concentratieboog is namelijk wel heel erg laag, maar dat is begrijpelijk, hij is nog niet eens 2. Hij krijgt sowieso niks uit de hand, en bij het voeren zal worden opgelet. Ik denk dat ik nu indd toch maar af wacht en dat als hij wat ouder is, ik maar met grondwerk begin. Hopelijk dat dat hem in goede banen leidt.
josien_m_ schreef:Batlow schreef:Ik weet dat hij moet acclimatiseren, maar dat betekent niet dat ik dit gedrag ga accepteren, in tegendeel. Ik kan nu best gaan afwachten zodat hij kan wennen, maar of zijn voernijd daarvan weg gaat is nog maar de vraag.
Edit: ik was overigens niet van plan om een reactie uit te lokken. Maar ik vraag me af wat ik moet doen op moment van dreigen, of wat ik daarnaast kan doen.. Hij is nog jong en ik doe nog helemaal niks met hem, alleen wat poetsen maar verder staat hij buiten. Zijn concentratieboog is namelijk wel heel erg laag, maar dat is begrijpelijk, hij is nog niet eens 2. Hij krijgt sowieso niks uit de hand, en bij het voeren zal worden opgelet. Ik denk dat ik nu indd toch maar af wacht en dat als hij wat ouder is, ik maar met grondwerk begin. Hopelijk dat dat hem in goede banen leidt.
gewoon een stap achteruit doen, dan doe je wat je paard vraagt en je gaat uit zijn persoonlijke ruimte. Je kunt dan zelf beginnen met respect tonen. Goed gedrag van jou, dan volgt goed gedrag van hem en is heel leuk om het zo op te bouwen samen.
... ik zou me juist minder bemoeien met de voermomenten... hoe meer je erin bemoeit hoe meer reactie je uitlokt. Laat hem het zelf uitzoeken... dus niet naar ander bultje gaan leiden.