geld terug startpas bij blessure paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjan1986

geld terug startpas bij blessure paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 10:00

Heeft iemand ook ervaring met geld terug krijgen voor een startpas? Bij mijn fjord is deze week een blessure vast gesteld aan de gewrichtsband van de hoef. Ik heb mijn startpas gewoon door laten lopen omdat ik hier natuurlijk geen rekening mee heb kunnen houden. In dit nieuwe jaar heb ik nog geen enkele wedstrijd gestart en dit gaat 't komende jaar ook niet meer gebeuren. Nu is mijn vraag of iemand ook weet of ik mijn geld voor de al betaalde startpas met een veearts verklaring terug kan krijgen voor dit jaar? Ik denk probeer hier eerst of iemand 't antwoord weet, voordat ik de KNHS ga lastig vallen.

jaime_andrea

Re: geld terug startpas bij blessure paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:06

Hoezo KNHS lastigvallen...dat zou toch een normale vraag zijn en enkel zij weten het juiste antwoord..
Suc6 met je paardje

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 10:14

zo bedoel ik 't lastigvallen niet, bedoel meer als hier mensen hetzelfde geprobeerd hebben en ze hebben niks terug gekregen dan heeft 't ook geen zin om te bellen. :+ Aangezien het soms behoorlijk lang kan duren bij de KNHS voor je de goede persoon hiervoor aan de lijn hebt. :D

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:22

Ik ben bang dat je daar voor geen geld terug krijgt.
Als ik mijn startpas verleng voor het volgende jaar en heb betaald, en mijn paard word verkocht op 2 januari heb ik gewoon pech.
Ik denk dat voor jou hetzelfde geld.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:23

6 jaar geleden toen ik mijn paard op nieuwjaarsdag in heb moeten laten slapen deden ze bij mij in iedergeval niet moeilijk, ik werd top behandeld en kreeg alles terug.
Ik weet natuurlijk niet hoe het met een blessure is dus zou je moeten bellen.

Dit is mijn ogen anders natuurlijk "het" geval waar je het volle pond zou moeten betalen en er niets voor terug krijgt terwijl je in de oude situatie apart coupons zou moeten kopen die je alsnog zou kunnen gebruiken wanneer je paardje weer naar de wedstrijden zou kunnen.

Ik wens je heel veel sterkte en succes toe met het herstel van je paardje.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:24

UltimOo schreef:
Als ik mijn startpas verleng voor het volgende jaar en heb betaald, en mijn paard word verkocht op 2 januari heb ik gewoon pech.

In jou geval "kies" je zelf voor verkoop, er bestaat ook nog zoiets als overmacht en coulance... :o

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 10:31

zwanepol schreef:
UltimOo schreef:

In jou geval "kies" je zelf voor verkoop, er bestaat ook nog zoiets als overmacht en coulance... :o

ik was 't zelfde al aan 't neer zetten Ha ha. :)

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:35

zwanepol schreef:
UltimOo schreef:

Nee dat is niet het geval, mijn paard reed ik vooor anderen, en werd verkovht zonder dat het eigenlijk overlegd was, dus nee koos hier niet zelf voor en kreeg ook geen geld terug ;)

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 10:36

Ja klopt met een paard wat overleden is Weet ik dat ze je indd nog wel tegemoet willen komen! Echt super dat ze jou zo behandeld hebben! Ik weet met die van mij dat ik zeker moet rekenen op een half jaar box rust. Minimaal. Dus mochten de wedstrijden er weer in zitten zijn we zeker een jaar verder, ook is de kans klein dat hij ooit terug kan keren. 'T gaat bij mij ook alleen om de startpas. Verder hoef ik niks terug omdat ik nog een paard heb die ik start en die is al wel weer meegeweest dit jaar.

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:42

Een vriendin van mij reed ook wedstrijden, met een paard wat opeens niet goed liep. Zij heeft volgens mij geen geld terug gekregen.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:13

Ehhhh UltimOo, ik wil niet l*lig doen en misschien voelde het voor jou wel als overmacht maar ik denk dat je betere afspraken met de eigenaar van het paard waar jij op reed had moeten maken en in dit geval had de eigenaar je misschien wel moeten compenseren. Ik denk niet dat dit aan de knhs is :n :o

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:30

Nog even een aanvulling (wat mij nog steeds niet lekker zit :n )

Mijn paard werd aan koliek geopereerd vlak na de kerstdagen en de volgende dag zou ik een wedstrijd met haar hebben.
Ik heb toen de wedstrijd netjes afgebeld met de mededeling dat mijn paard voor haar leven lag te vechten.
De dag nadat ik haar in had laten slapen kreeg ik al de rekening op de mat van het inschrijfgeld ik heb daar toen snikkend en snotterend naar toe gebeld (eigenlijk uit verontwaardiging denk ik) om mee te delen dat mijn paard was overleden. Het ergste wat ik toen te horen kreeg :oo was dat ze er niets aan konden doen, ik moest betalen, dat was hun beleid.
DAT vond ik heel erg om te horen!

Nou maakte die 10 of 20 euro (ik weet het niet meer) niet meer zoveel uit (zeker niet als je de rekening van de da binnen krijgt :oo :oo :oo ) maar ik neem aan dat jullie wel snappen wat ik bedoel....
Na een boze mail gestuurd te hebben aan de voorzitter van de club kreeg ik als antwoord dat ik, zodra ik daar weer voor een wedstrijd zou komen, een drankje op kosten van de club kon krijgen... :r
Nou sorry hoor!!!

Daarbij vind ik nog steeds dat ik toen top door de knhs behandeld ben! +:)+

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 12:50

ah dat vind ik dus echt rot! Natuurlijk staan ze in hun volste recht, maar een uitzondering betreffende jou situatie van toen, was wel op zijn plaats geweest vind ik persoonlijk. Zo heb ik vorig jaar een wedstrijd afgemeld ivm een virus op stal. Netjes behandeld door de vereniging en die vonden 't erg rot en hebben mij en nog 3 stal genoten nooit een rekening gestuurd. Dan was 't ook nog eens een wedstrijd met zeer weinig starts.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:03

De knhs maakt ook een begroting op basis van het aantal leden. Dat aantal is in december bekend/definitief met evt. nog op te tellen de mensen die na 1 januari hun startpas aanvragen.

Hetzelfde voor een wedstrijd, die moet ook gewoon kosten maken. Die jury moet toch komen of jullie nu wel of niet kunnen starten.

In beide gevallen lijkt het me dus niet meer dan normaal dat het in rekening gebracht wordt.
En is het dus alleen maar super aardig als ze dat niet doen.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 13:10

Jah in mijn geval had ik het ook echt niet vreemd gevonden als ik gewoon had moeten betalen. Maar vond dit echt super van die vereniging!

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:12

Hallo,

Ik kreeg afgelopen jaar wel mijn geld terug van de startpas. *\o/*
Dit omdat het paard dit jaar absoluut geen wedstrijden kan lopen en ook niet gereeden mag worden. |(
Wel heb ik door de kliniek een brief moeten laten maken en uiteraart de handtekening van de kliniek met stempel.
De KNHS was in ons geval heel mee werkend.
Ik wens jullie heel veel sterkte met je paardje en uiteraard met het terug krijgen van je centen. /3

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 13:24

Thnx voor je berichtje pidoro! Nu kan ik mij in ieder geval voorbereiden op een telefoontje naar de KNHS. Bij iedereen die ik nu moet uit leggen barst ik nog in tranen uit! Voel me net een klein kind. Is 't met die van uiteindelijk wel weer goed gekomen?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:28

pidoro schreef:
Hallo,

Ik kreeg afgelopen jaar wel mijn geld terug van de startpas. *\o/*
Dit omdat het paard dit jaar absoluut geen wedstrijden kan lopen en ook niet gereeden mag worden. |(
Wel heb ik door de kliniek een brief moeten laten maken en uiteraart de handtekening van de kliniek met stempel.
De KNHS was in ons geval heel mee werkend.
Ik wens jullie heel veel sterkte met je paardje en uiteraard met het terug krijgen van je centen. /3

Precies, zo zit het. Je moet kunnen "bewijzen" dat je paard niet in de wedstrijden kan verschijnen dit jaar. Dus een dierenartsverklaring of een verslag van een onderzoek in een kliniek (etc)

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:59

jury schreef:
De knhs maakt ook een begroting op basis van het aantal leden. Dat aantal is in december bekend/definitief met evt. nog op te tellen de mensen die na 1 januari hun startpas aanvragen.

Hetzelfde voor een wedstrijd, die moet ook gewoon kosten maken. Die jury moet toch komen of jullie nu wel of niet kunnen starten.

In beide gevallen lijkt het me dus niet meer dan normaal dat het in rekening gebracht wordt.
En is het dus alleen maar super aardig als ze dat niet doen.

En daar heb je ook helemaal gelijk in maar het kwam toen wel erg rauw op mijn dak vallen.

Daarin tegen heb ik mij ook wel voor wedstrijden afgemeld (wat ik dan altijd wel weer netjes doe, hoe dan ook) waar ik beslist geen problemen voor zou maken om te betalen, omdat ik weet wat de kosten en regels zijn, maar waar ik echt niet voor hoefde te betalen. Als ik er wat van zei dan kreeg ik te horen dat ze het gewoon netjes vonden dat ik mij afmelde, nou tof hoor! +:)+

Wxyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:20

2 jaar geleden kreeg ik te horen dat mijn paard 12 maanden boxrust moest hebben. De kans dat het goed kon worden was 15%. ik heb de knhs gemaild, dierenarts verklaring opgestuurd en heb mijn stratkaart en coupons terug gekregen. Ik had toen net daarvoor 60 stuks besteld. Startkaart is op non actief gezet. Tevens heb ik alle wedstrijden 10 stuks niet hoeven te betalen. Hiervoor moes ik wel de dierenarts verklaring opsturen.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:28

Weet iemand of het ook wat kost als je een dierenartsverklaring vraagt?

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 14:37

ik heb zo'n 5 jaar geleden kosteloos een veearts verklaring gekregen voor de KNHS om toestemming te krijgen om met 1 bandage te mogen starten omdat mijn kruising draver een heel stuk huid van zijn voorbeen bij pijp en kogel miste. Dit zou eerste tijd gevoelig gedeelte blijven. helaas geen toestemming gekregen.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:42

Mijn paard had ook een blessure duurde 2jaar voordat we weer wat mochten, maaar 1ste jaar niks terug gekregen van kNHS 2e afgemeld

Wxyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:07

Dierenartsverklaring kost je niets. Gewoon even aan je dierenarts vragen. Vraag of hij het digitaal wio sturen, kun je het meteen doorsturen naar de wedstrijdorganisatie en de knhs.

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:32

Mijn paard is deze maand afgekeurd en ik had de rekening nog liggen voor de startpas (nog niet betaald dus) Na een mail naar de KNHS en een verklaring van mn dierenarts hoef ik deze rekening niet te betalen. Daarbij stond in de creditnota die ik kreeg dat als ik eventueel al betaald het teruggestort zou krijgen (in andere verwoording uiteraard :)