1 paards trailer gevaarlijk???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

emilyslaluna

1 paards trailer gevaarlijk???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 10:13

Hallo,

Ik ben van plan om een 1 paards trailer te kopen omdat we geen 2 paards kunnen trekken vanwege het gewicht en ik heb er een gevonden die me erg aanspreekt en ook voor een goede prijs. Alleen heb ik nu een vraagje..... Een vriendin van mij zei dat een 1 paards trailer snel kan omvallen als je in een kuil rijdt met je paard erin en als hij dan meeleunt dat het dan omvalt. Maar dat kan toch niet zo snel gebeuren? Anders zouden ze toch geen 1 paards trailers maken?

Wat vinden jullie ervan?

Anoeska

Re: 1 paards trailer gevaarlijk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:14

Bedoel je dan echt een 1-paardstrailer, of een 1,5?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:15

Mijn ervaring is wel dat een eenpaardstrailer minder stabiel op de weg ligt.

miss_lizje

De echte 1 paardstrailers worden amper tot niet meer gemaakt omdat ze inderdaad te smal waren.
1,5-paardstrailers komen nu veel meer voor. Alleen op marktplaats zie je de echte 1 paards nog voorbij komen. Mijn advies, ga voor een 1,5 paards. Iets meer ruimte voor je paard en een stuk stabieler.

Maureen_M

Ik heb zelfs een gehoord van iemand dat 1 paards trailers helemaal niet meer toegestaan zijn?

maar weet niet of dit waar is :P

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 10:17

Echt. Jammer... Maar is het zo gevaarlijk dan?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:23

1 paards trailer kepen met harde wind veel sneller om dan een 1.5 paards. Vandaar dat ze ook niet meer gemaakt worden

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 10:23

Dus ik zal het niet moeten doen? Jammer. Een 1.5 kunnen we niet betalen..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:26

vanaf welke breedte (chassis als ruimte voor paard) wordt het een 1 paards of een 1.5 paards?
ik zie er nl onder de noemer van 1.5 voorkomen met binnenruimte van 1 m tot 1.40 m.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 10:26

De trailer is 1m30

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:26

emilyslaluna schreef:
Dus ik zal het niet moeten doen? Jammer. Een 1.5 kunnen we niet betalen..

Nog even doorsparen dan maar ! Beter een 1.5 denk ik dan een 1 paards en flinke ongelukken en in het ergste geval, geen paardje meer.

Kunnen jullie tot die tijd geen trailers huren of eventueel lenen van kennissen?

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:27

Zo duur is een 2ehands 1,5-paards toch ook weer niet?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:29

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 10:31

Citaat:
Nog even doorsparen dan maar ! Beter een 1.5 denk ik dan een 1 paards en flinke ongelukken en in het ergste geval, geen paardje meer.

Kunnen jullie tot die tijd geen trailers huren of eventueel lenen van kennissen?

Nou, ik kan nog 4 weken gebracht worden door iemand met een vrachtwagen maar dan gaat die ook weg. En een ander heeft wel aangeboden om me een keertje te brengen maar ik kan niet 2 keer per maand op wedstrijd en dan telkens aan iemand vragen om me te brangen. En niemand wil de trailer uitlenen vanwege als er een ongeluk gebeurt en wij zitten achter het stuur, dan is het niet verzekerd.
:(

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 10:31

joletjuh schreef:

Ligt eraan wat je duur noemt. Sommige mensen geven meer geld uit dan anderen. Mijn ouders zijn geen paarden mensen en gaan dus geen 2000 ofzo uitgeven aan een trailer.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 10:32

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:33

joletjuh schreef:

Het hoeft niet duur te zijn maar onderhoud en reparatie kost ook geld en dat word een trailer hebben toch een kostenplaatje.

Geen benzinepomp in de buurt die een trailer verhuurt ts?

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 10:35

@Dav. Nee, ik heb er eigenlijk nooit van gehoort haha.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:36

emilyslaluna schreef:
Citaat:

Nou, ik kan nog 4 weken gebracht worden door iemand met een vrachtwagen maar dan gaat die ook weg. En een ander heeft wel aangeboden om me een keertje te brengen maar ik kan niet 2 keer per maand op wedstrijd en dan telkens aan iemand vragen om me te brangen. En niemand wil de trailer uitlenen vanwege als er een ongeluk gebeurt en wij zitten achter het stuur, dan is het niet verzekerd.

Dat zou ik nog maar eens goed onderzoeken want volgens mij is dat niet waar...

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:37

Ik denk ook dat het dan toch verstandiger is om door te sparen...Grote kans dat je anders met een gevaarlijke,niet deugdelijke trailer zit.Daar wil je je paard toch niet mee vervoeren?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:37

Ik zou toch écht niet gaan voor een 1-paards, die worden niet voor niks niet meer gemaakt..
Beter niet op wedstrijd dan onveilig ;)!
En trouwens 1,5 paards trailers zijn als het goed is niet veel duurder. Als je een hele goedkope 1-paardstrailer ziet staan stink je er wss in, dan is er sowieso wel iets mis mee waar je nog veel kosten aan hebt (bodem verrot oid).

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:39

emilyslaluna schreef:

Als je dan het geld wat je uitspaart voor de wedstrijden die je niet kan starten in het potje voor de trailer doet dan heb je binnen no time een trailer bij elkaar gespaard.
En even minder starten is toch geen wereld ramp!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 10:39

@pearlie Ik had het gevraagd aan een vrouw bij mij op stal of haar trailer te leen is. En ze zei dat ze het niet uitleent maar me wel een keertje wil brengen. Want stel dat mijn vader de auto rijdt met haar trailer achterop, en er gebeurt iets waardoor er schade komt, dan zorgt de verzekering er neit voor omdat er iemand anders achter het stuur zat.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:39

emilyslaluna schreef:
Duhelo schreef:
1.30 valt volgens mij wel zeker onder anderhalfpaards hoor.
mijn trailer is 1 m binnenbreedte:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-W8KKGYUK.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FISBIVBQ.jpg

Nu ik erover nadenk weet ik niet of het die trailer was die 1.30m is. Maar hoe bevalt uw trailer? Vind u het meevallen over de mogelijkheid dat het om kan vallen?

mijn trailer bevalt redelijk goed, nou rij ik wel korte afstanden, maar ding is nog niet omgevallen (staat trekpaard in, dus groot genoeg)

pearlie schreef:
emilyslaluna schreef:
Citaat:

behalve dat dit de vraag van ts niet is (en het ook duur komt om twee maal per maand een trailer te huren), kan het wel degelijk zo zijn.
mijn trailer staat er op de verzekeringspapieren welke auto's ze mogen trekken (de mijne en die van men vriend), met een andere wagen kan de verzekering ook raar doen ... (belgie)

Dat zou ik nog maar eens goed onderzoeken want volgens mij is dat niet waar...

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:40

Een trailer huren kost geloof ik 35 tot 50 euro per keer. Als je dat kunt opbrengen voor 2 x per maand op wedstrijd te gaan en tussendoor zelf doorsparen zodat jij je ouders kan bij springen dan kun je een mooie trailer kopen