Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Je kunt alleen -2 geven (of -4 bij 2e vergissing), maar -1 bestaat niet. Daarbij kan je verkeerde galop nooit met -2 bestraffen.
_Sim_ schreef:Ligt er ook aan of je corrigeert of niet. Blijf je in de verkeerde galop doorgaan sta ik niet gek te kijken als je een 1 of een 2 krijgt, tenslotte heb je het gevraagde onderdeel niet uitgevoerd dan.
Maar niet herstellen wordt idd een laag cijfer.. De galop onderdelen erna worden dan ook 1/2/3-en, dus mijn tip is áltijd herstellen
Relaxed schreef:Verkeerde galop ga ik al snel naar een 4, maar dat hangt af van zoveel factoren.. Springt het paard daarna nog 2-3x verkeerd aan of ontstaat er spanning of verzet, dan ga ik sneller naar een 2 of 3.. Alhoewel ik in de B/L1 niet zo snel naar een 2 ga. In het M ben ik er wel strenger in, daar moet de goede galop toch minimaal bevestigd zijn
Een 4 -1 dat kan trouwens nooitJe kunt alleen -2 geven (of -4 bij 2e vergissing), maar -1 bestaat niet. Daarbij kan je verkeerde galop nooit met -2 bestraffen.
!). Maar het hangt dus van meerdere dingen af, -1 kan zoals gezegd niet en -2 is ook niet op z'n plaats tenzij er nog een extra volte oid gereden wordt. tamaramt schreef:gewoon eerst lekker thuis doortrainen en meer bevestigen en dan pas op wedstrijd als het niet meer voorkomt of maar af en toe(kan altijd natuurlijk wel eens)
Setteli schreef:Jammer dat jullie dan alleen de negatieve punten benadrukken, en niet de positieve. De manier waarop een fout wordt hersteld, zegt veel over de kwaliteit van de ruiter en het paard.