Tips voor vakantie met paarden Veluwe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe1234

Tips voor vakantie met paarden Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 22:48

Ik weet dat er al vele topics hierover zijn, maar na uren zoeken zonder verder te komen, wil ik jullie toch even om tips vragen.

Wij willen een week op vakantie met onze paarden op de Veluwe, in de week van 20 juli of 27 juli. Wij zijn met 4 volwassenen en 1 kind van 12 jaar, met 2- of 3 paarden.
We hebben geen tent of caravan, dus we willen in een bungalow, appartement, chalet oid. De paarden willen we op hetzelfde terrein stallen, of op loopafstand. Graag in een box, met mogelijkheid tot weidegang (niet 24/7 op de wei).

Ik ben al een aantal keer op de Veluwe op vakantie geweest met mijn paard, in de omgeving van Kootwijk. Ik vind deze omgeving fantastisch, dus als het daar in de buurt is zou het top zijn. Maar ergens anders is ook prima, alleen willen we niet langer hoeven rijden dan zo'n 2 uur vanaf Den Haag. Dus Drenthe, Friesland etc zijn geen optie. We willen wel in de bossen rijden, we hebben thuis namelijk het strand om de hoek dus daarvoor hoeven we niet op vakantie ;)

Ik hoop dat iemand met een leuke tip komt, wij zien namelijk door de bomen het bos niet meer!

Alvast bedankt!

Groetjes Fabienne

Dabo

Re: Tips voor vakantie met paarden Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:14

Helemaal super: www.bedenstal.nl
Paarden snachts op stal, overdag paddock of wei. Zelf slaap je in een huisje.
wij zijn er al een paar x geweest, en gaan dit jaar ook weer!! :) :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:21

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:22

Ik kan boszicht erg aanbevelen in laag soeren

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 01:25

Bedankt voor jullie reacties!!

@Dabo: Ziet er prachtig uit, alleen zouden we in totaal voor een week 1500 euro kwijt zijn... Beetje te duur voor ons helaas. Maar super mooie locatie, veel plezier alvast!

@ikke: Ik heb vd Hoorn, Caitwickerzand en DopHeetsDel gemaild, ben benieuwd naar hun reacties! 't Hilletje en De Witte Hoeve zijn te duur helaas.
Ik had overigens die link al bekeken, alleen dat bedoelde ik oa met door de bomen het bos niet meer zien ;)

@Dott: Ziet er heel leuk uit, alleen wel prijzig ook (1000 euro). Ik wacht even de reacties af van de accommodaties die ik heb gemaild, maar hou het in mijn achterhoofd!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:00

Fabienne: als je bij boszicht een caravan of blokhut huurt ipv de boerderij ben je al een stuk goedkoper uit. Kom zelf trouwens bij lange na niet aan 1000 euro als ik uitreken wat het zou gaan kosten (maar dat kan ook aan mij liggen, ik kan niet zo goed rekenen).

Een vakantie in het hoogseizoen waarbij je een accommodatie wilt huren en daarnaast nog stalling moet betalen voor 2 tot 3 paarden is nou eenmaal niet goedkoop. Alleen al een week een huisje huren kost rond de 600 euro gemiddeld.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:34

Ik zoek een weidegang in de buurt van voorthuizen weten jullie iets?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:18

€1000 bij boszicht... Volgens mij reken je ergens iets goed mis...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:31

Silence schreef:
€1000 bij boszicht... Volgens mij reken je ergens iets goed mis...

Jawel hoor, klopt vrij nauwkeurig. 4 personen en 3 paarden in de boerderij, een en ander erbij (schoonmaak en zo) en dan zit je zomaar aan die 1000 euro, kijk er de reserveringssite maar op na......
Blokhut doet 700 euro..........

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:43

Ja maar dan kies je meteen de duurste mogelijkheid ;)
Caravan of blokhut is stukken goedkoper.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 18:47

Ik heb gewoon een prijsberekening gedaan op de site van camping boszicht. Het is inderdaad de boerderij, maar dat was de enige optie die eruit kwam. Dus misschien omdat we met 5 personen zijn? Of misschien is de rest al gereserveerd? Ik kwam in elk geval op ongeveer 980 euro.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:12

Heb net zelf even gekeken en idd het klopt. Maar je kan het ook anders doen, als je bijv. 2 blokhutten naast elkaar huurt, of een caravan huren en dan zelf nog een bijzettentje meenemen. Maar dan moet je even de campingeigenaar bellen voor de prijsopgaaf, die optie is er wel maar staat niet op de site. En je kan natuurlijk ook verder kijken :j want er zijn veel plekken waar je heerlijk vakantie kan vieren. Ben een beetje bevooroordeeld wbt Camping Boszicht :o het is er gewoon erg gezellig.

aletniessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:31

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 20:36

Bedankt voor jullie tips! Vakantie is inmiddels geboekt, we gaan naar vd Hoorn :)

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:36

Boszicht is qua uitrijkmogelijkheden wel écht geweldig. Je zal ook de Eikensingel kunnen proberen (http://www.de-eikensingel.nl/), maar is is ook wel érg luxe hihi, dus vrij prijzig. Wel hele mooie uitrijmogelijkheden!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:19

adnariM schreef:
Boszicht is qua uitrijkmogelijkheden wel écht geweldig. Je zal ook de Eikensingel kunnen proberen (http://www.de-eikensingel.nl/), maar is is ook wel érg luxe hihi, dus vrij prijzig. Wel hele mooie uitrijmogelijkheden!

Dat is ex-de-woody-ranch :D Ik wist dat ze de boel op de schop namen, maar ik wist niet dat het resultaat er al was.
Om heel eerlijk te zijn vind ik het geen idiote bedragen. Goed, het is geen koopje, maar als ik het zo bekijk, mag je ook enige luxe verwachten. Ik ga er toch eens kijken; wie weet leg ik de wintertrektocht wel een beetje anders uit........

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:32

Ik ben er 1x geweest vorig jaar, en ik moet zeggen.... Ik mocht willen dat ik zelf zo´n mooi huis had! Prachtige inrichting en de jacuzzi is héérlijk hihi!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:54

adnariM schreef:
Ik ben er 1x geweest vorig jaar, en ik moet zeggen.... Ik mocht willen dat ik zelf zo´n mooi huis had! Prachtige inrichting en de jacuzzi is héérlijk hihi!

Ik ga eens bellen wat een enkele nacht kost, denk ik. Op de site zegt ie dat dat kan in overleg. Nou, laat ik eens proberen dat overleg te voeren :D wie weet.......

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:48

Succes!!

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:14

Lysanneex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:19

Ik onthoud dit topic even :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:30

adnariM schreef:
Succes!!

Nouhouw!! Doen ze vanaf 2013 geen paardenstalling meer!
Geschrapt van de lijst..........

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:11

Ik was niet zo kapot van vd Hoorn. Met name de hoeveelheid ruwvoer was discutabel te noemen, terwijl de stallingsprijs/nacht toch best fors was... en uiteindelijk zelf maar gaan halen. Misschien even een paar baaltjes meenemen dus :) Huisje vond ik ook niet zo fris, maar goed, dat is misschien persoonlijk.

Uitrijmogelijkheden zijn wel helemaal super. Hek door, bos in.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 10:37

ikke schreef:
adnariM schreef:
Succes!!

Nouhouw!! Doen ze vanaf 2013 geen paardenstalling meer!
Geschrapt van de lijst..........

Misschien maar goed ook; ik vond de stallen donker en laag. Het dak kapot en de weide was 500 meter verderop zonder dat je zicht had op de paarden.
Wellness is helemaal in tegenwoordig. :D Ik vond het 3x niks.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:53

Ik ben een aantal keer bij Caitwickersand (Nieuw Milligen) geweest, de faciliteiten voor je paard zijn minimaal, maar als je je paard alleen op de wei wil hebben is het prima. Stacaravans (geloof dat ze die chalets noemen) zijn niet denderend, als je in een blokhut zit heb je zicht op de paarden.
De Kleine Pol (Otterlo) vond ik ok, geen luxe, stallen zijn niet geschikt voor grote paarden, mensen wel heel aardig.
Henriettehoeve (Wolfheze) vind ik erg goed, maar meer geschikt voor grotere groepen.
Camping Keteltje (Ermelo) vond ik ok, was daar met de camper, dus geen idee hoe de huisjes zijn. Je zit gelijk op de hei, maar ik vond de paden over het algemeen te hard, meer geschikt voor mennen.
Komend weekend naar Dop Heets Del (Kootwijkerbroek).