( ik weet niet of het hier goed staat )
Ik heb een e-pony, haar naam is Sandy, ze is ongeveer 1.50, en 7 jaar oud. Haar vader en moeder zijn onbekend, maar we denken dat er iets van een draver in zit.
Ik ga in maart meedoen aan mijn eerste wedstrijd met mijn e-pony. Ik heb een keer in de week les (soms 2 x) (Heb toen ik jonger was wel wedstrijden gereden op de manege waar ik toen leste, met manege pony's )
Het is op een manege waar ik nog nooit gereden heb, (ben er wel eens met een vriendin er geweest) maar het is in de buurt en er zijn wedstrijdjes voor oefendressuur in de klasse B. Ik ga binnenkort mijn startkaart aanvragen, en dan zal ik hier ook gaan starten. Het is ook de eerste keer voor mijn pony om op wedstrijd te gaan.Ik vind het erg leuk om mee te doen en heb er veel zin in! Mijn vraag was of jullie nog tips hebben voor de wedstrijd?
Mijn vragen zijn:
1. Wie heeft er tips voor het lichtrijden ( ik weet hoe ik moet lichtrijden, als het buitenvoorbeen naar voren gaat moet ik 'omhoog'. Maar vaak denk ik ik zit op het goede been en dan zegt mijn instructriece dat ik op heb verkeerde been rijd) Mischien hebben jullie tips zodat ik zeker weet dat ik goed zit?
2. Weten jullie mischien een middel waarvan de vacht van het paard mooi gaat glanzen? (ik heb bij verschillende winkels gekeken, ook bij divoza, maar vindt het op de site niet heel duidelijk staan waar de spray voor is) mischien weten jullie een fijne spray die echt voor de vacht werkt?
3. Hoe lang rijden jullie van te voren in? Wat is een goede tijd zodat je paard goed los en rustig is?
4. Het halthouden vindt mijn pony lastig, we zijn er druk mee bezig en het gaat steeds beter. Tips voor het halthouden zodat ze goed blijft stilstaan?
5. Zijn er meer ruiters die met een draver starten?Zijn er mensen die er opmerkingen over maken? Je ziet het niet vaak, en het is niet het ideale dressuur paard. Maar ik vindt het leuk om deze uitdaging aan
te gaan

Als je andere tips hebt mag ook, alles is welkom!
Ik ben benieuwd
Doeeeidoei.
Dit is er zo een;
Ik ben in november voor het eerst gestart met Zafirah (ook onderling) en dat was draaaaama. Gelukkig geen hoge verwachtingen dus alsnog met een lach de proef geëindigd
Dus zorg dat je lol hebt!