Mijn paarden staan 24/7 buiten op het weiland, er staan een aantal grote bomen en struiken in het weiland. De paarden kunnen onbeperkt hooi eten. Ik heb nog nooit gemerkt dat ze het koud hebben, ze zitten ook erg goed in de vacht. Dit is het eerste jaar dat ik ze de hele winter op de weide laat, voorgaande jaren stonden ze altijd 's nachts op de stal maar ik merkte dat ze daar niet heel vrolijk van werden. zolang er hooi lag vonden ze het prima, maar als het hooi op is gaan ze liever naar buiten. ook al regend het heel hard. ik heb toen dus besloten ze het hele jaar buiten te laten staan. Veel mensen zeggen dat paarden altijd moeten kunnen schuilen, mijn ervaring is alleen dat de paarden er vooral in de zomer staan voor de schaduw en tegen de vliegen terwijl ze vaak als het regend gewoon buiten staan. de paarden staan in de zomer altijd met vliegendekens op en hebben genoeg schaduw, dus voor de zomer hoef ik het dus niet te doen. Tja, ik zit dus heel erg te twijfelen. klinkt misschien heel stom, maar als het niet hoeft gebruik ik het geld liever voor iets anders.
Wat vinden jullie? En wat zijn jullie ervaringen met een schuilstal, waarom zouden jullie er wel/niet een bouwen? Ben erg benieuwd wat Bokt vindt!

Te veel zorgen.