balen dat je niet kunt rijden met dit weer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

delvira

balen dat je niet kunt rijden met dit weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 16:00

de sneeuw is best mooi, schaatsen is leuk voor de schaatliefhebbers. Maar ik wil graag paardrijden, en met dit weer in een buitenbakje is niet te doen......
dus wil ik alleen maar even zeggen dat ik daarvan baal... heb zin om paard te rijden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:00

Dan ga je toch lekker naar buiten met je beest?

delvira

Re: balen dat je niet kunt rijden met dit weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 16:01

had ik nog niet aangedacht.......

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:02

Ik rij gewoon hoor :') prima te doen in ons buitenbakje

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:03

Doen wij ook hoor, en dan maar even rustig aan want de berm is ook bevroren. Maar liever een lange staprit met een beetje draf hier en daar, dan niks doen ;)

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:04

hier niet te doen als je ijzers hebt ook naar buiten niet.
Kan me voorstellen dat je wil rijden, als het goed is is het met een paar dagen weer weg

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 16:05

onze bak is nu wel erg hard, heb maandagavond wel les gehad in een binnenbak, maar dat is nu wat onhandig de trailerverlichting moet gemaakt worden.......

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:06

Inderdaad ik voel altijd van te voren wel of het niet te glad is maar ik haal de ijzers er in de winter ook altijd af. Bij me vorige paard nooit gedaan maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het met dit weer heerlijk vind! En onze bak is dan inderdaad ook niet hard valt alles mee wij hebben van die tapijtsnippers.

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:07

Ik wil ook graag rijden. Kan gemakkelijk met onze binnenbak. Maar jammer genoeg ben ik vorige week van de trap gevallen en op mijn stuitje terecht gekomen. Dus nu zit mijn paard helaas zonder ruiter. Maar inderdaad dit weer (indien geen gladheid) kan je mooi een buitenritje maken. Althans hier wel. Is geen sneeuw.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 16:07

wij hebben zand.... dus da's niet te doen nu...

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:09

Ik zit helaas met hetzelfde, heb al sinds eind november niet meer gereden en wil nou toch wel weer eens erop :Y) Helaas gaat mijn rijles nu niet door omdat de bak bevroren is en mijn verzorgpaardje rijdt ik nu tijdelijk ook niet, kan niet met de bak en is nu sowieso niet vertrouwd. Helaas afwachten tot het weer gaat dooien!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:22

RT-P >> SV

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:25

Hier hetzelfde probleem..

Rijbak is hartstikke bevroren en de bermen ook. Dus buitenrit kan alleen maar stappen op het asfalt maar dan bevries ik :brr:
Dat wordt wachten tot het weer gaat dooien!

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 16:25

Yvankaxx schreef:
Ik zit helaas met hetzelfde, heb al sinds eind november niet meer gereden en wil nou toch wel weer eens erop :Y) Helaas gaat mijn rijles nu niet door omdat de bak bevroren is en mijn verzorgpaardje rijdt ik nu tijdelijk ook niet, kan niet met de bak en is nu sowieso niet vertrouwd. Helaas afwachten tot het weer gaat dooien!

ik wacht ook tot het weer gaat dooien, maar ik ben in het nieuwe jaar toch niet meer zo van het sneeuw, geef mij maar het voorjaar en de zomer....

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:26

Gewoon op buitenrit gaan? Draven kun je ook over de weg/het fietspad, als dat gestrooid is.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:26

Hier is de buitenbak gelukkig super te rijden, de longeerkralen trouwens ook, ben ik heel blij mee!
Ik maak er alleen nauwelijks gebruik van want ik ga lekker door de duinen naar het strand, daar is het nooit bevroren :D

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 16:29

dat lijkt me helemaal geweldig, lekker met je paard naar het strand.. maar die van mij is nog maar net ingereden, ik kan wel met haar naar buiten, maar aangezien het bij ons nogal glad is buitenaf, is dat niet echt een optie denk ik...

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:31

Nee de weg op zou ik ook niet doen, tenminste niet als het ook maar een klein beetje glad is.
Volgens mij blijft het nog wel een paar dagen flink vriezen trouwens...

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:33

adatje schreef:
hier niet te doen als je ijzers hebt ook naar buiten niet.
Kan me voorstellen dat je wil rijden, als het goed is is het met een paar dagen weer weg

Uhhh, don't get your hopes up, komende dagen blijven we dit houden, duurt minstens nog een week, verder kunnen ze nog niet precies genoeg kijken, maar dit duurt wel eventjes.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:34

GamblersCup schreef:
Dan ga je toch lekker naar buiten met je beest?

Precies mijn gedachte, zélfs ik heb gisteren buiten gereden :Y)

En anders volgende keer dat 't gaat vriezen zorgen dat je bak recht gesleept is. Kun je in elk geval in stap blijven rijden (en als je een goede bak hebt ook in draf en galop. Zéker met sneeuw)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:45

Ach, ik heb gewoon een winterstop.....mijn oudje staat op ijzers en dat is niet te doen op straat nu. Mijn jongere paard is niet verkeersmak en moet dus in mijn buitenbak rijden, die is kneppel-hard nu. En mijn ezelhengst is nog een baby...ze staan nu dus gewoon 24-7 in de rijbaan met oneperkt hooi.
Ik hak me gék op alle bevroren drollen en wacht gewoon beter weer af.... het is niet anders...

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:47

hier ook een stop met mijn haf. met de shet gisteren nog een sleeritje gemaakt. en daarmee de voorpagina van de krant gehaald.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:48

Ik heb er maar een deugd van gemaakt. Zadel ligt nu bij zadelmaker. Straks weer een goedliggend zadel. Nu dan maar even aanklooien.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 17:50

jaaaaa dat is wel leuk, onze shet kan ook voor de slee en die vindt het helemaal geweldig met onze kids...

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:51

Ik ken het, alleen rijd ik al sinds oktober niet meer op mijn eigen paardje omdat hij niet fit was.. Nu dat weer over is wil ik toch graag weer beginnen met oppakken (longeren in dit geval :+ , rijden is nog niet aan de orde..) Maar ook hier kan ik niks doen, heb zelf geen bak dus zit met het weiland en alles is zo hard ik durf het in elk geval niet aan.. Veel te bang dat mijn paardje er leed onder krijgt..