Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gwahir schreef:Hi allemaal! Ik heb n vraag aan jullie: mijn 5 jarige paard staat zonder deken, krijgt 2x per dag hooi op stal en is momenteel niet al te dik. Vanwege het koude weer wil ik eigenlijk meer ruwvoer geven zodat hij niet verder af valt. Mijn stalgenoten raden echter aan hem een deken op te leggen, volgens hen helpt meer voeren niet tegen de kou. Wat zijn jullie ervaringen? Hij komt dagelijks een paar uur op de paddock.
capopjekop schreef:Ik zou eerst meer ruwvoer geven, dekens kun je daarna altijd nog doen mocht het niet genoeg zijn. Als je nu met een deken gaat beginnen moet je dat de hele winter doorzetten en verschillende dekens aanschaffen als je die nog niet hebt.
@ xJess: Ligt er maar net aan hoeveel ze per beurt krijgen. Hier krijgen ze ook maar 2x per dag hooi, maar daar doen ze mega lang mee.

met zijn vriendjes spelen en heeft het ook echt niet koud. Liever enkele uurtjes wat frisser buiten dan de rest van de dag en nacht te warm binnen (met deken nu nog op de wintervacht gooien). Ze krijgen nu wel beide ietsje meer kuil.
ik ben ook wel aan het overwegen om van stal te veranderen overigens, maar in dit geval wilde ik meteen gaan roepen dat meer ruwvoer juist veel beter is dan een deken, maar toen dacht ik, laat ik eerst even checken wat andere paardenbezitters hiervan vinden. Voordat ik zo stellig reageer dat ze ongelijk hebben. Ik ging twijfelen of ik mss toch een deken moet overwegen, vandaar mijn vraag. 
judith370 schreef:Mies1997 schreef:Meer ruwvoer:) Word het kouder dekentje erbij
Waarom meteen een deken?
Ze kunnen zichzelf prima warm houden hoor.