paardenverzekering EFO

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marcocv

paardenverzekering EFO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 16:28

Na trouw 5 jaar premie te hebben betaald voor eerst D dekking en Later een B dekking nul op het request gekregen van de verzekering na vraag voor compensatie voor het probleem met ons paard wat voor 25.000 euro en later voor 20.000 verzekerd was. Na peesproblemen eerst doorgestuurd door de verzekering naar een speciale therapeut waar we ook nog wel 1500 euro aan kwijt waren en een revalidatie traject van 2 jaar wist men ons toch te vertellen dat ze geen compensatie gingen uitkeren voor dit paard wat als Z2 met winspunten als 6 jarige was aangeschaft en bij ons nog nooit een wedstrijd heeft kunnen lopen . Dit terwijl wij hem als sportpaard verzekerd hadden. terzijde staat dat men ons ook niet eens verteld had over de mogelijke ziektekosten verzekering die hiermee samen kon lopen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat we dus onze dik 6000 euro betaalde premie beter in de zak hadden kunnen houden... Keren alleen uit als ie dood neervalt of zo iets... maar zo hadden wij hem niet verzekerd. Als we hem niet meer voor de sport konden gebruiken zouden ze betalen. maar nee dus...Tussentijds ook nog eens twee maal de voorwaarden veranderd en daar gaan we......Waarom zou je een paard verzekeren voor zulke bedragen tegen doodvallen als je hem een 0.5 jaar zwaar getrained hebt uitgetest en goed is bevonden... Die valt echt niet zomaar dood neer.. maar de kans op een ongeval (in ons geval uitglijden in de sneeuw) die blijft natuurlijk altijd aanwezig ....maar dan zijn de heren/dames dus niet thuis. We hebben alles gedaan wat er gedaan kan worden maar het wordt nooit meer een echt sportpaard. WAAR ZIJN JULLIE NU EFO PAARDENVERZEKERING?

Johnnydepony

Re: paardenverzekering EFO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:30

Wat houdt B dekking in?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:32

Eyeopener: Paarden kan je beter niet verzekeren. Leg het geld wat je in je verzekering wilt inleggen gewoon opzij. Daar kan je 2 jaar later een ander paard voor kopen. Eigenlijk moet je een paard gewoon afschrijven, net als je met machines doet.
Verzekeringen zouden niet bestaan als ze er niks aan zouden verdienen.

marcocv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 16:34

onder andere blijvende ongeschiktheid voor het bij in verzekering nemen aangemelde en/of op de polis vermelde gebruiksdoel als gevolg van een ongeval. alle ander punten zijn voor als ie dood neervalt!

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:35

Ik heb een onderlinge paardenverzekering en die deden niet moeilijk. Keren 90% uit bij blijvende ongeschiktheid. Maar dat ging wel om een heel ander bedrag :+

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:36

Heel vreemd. Ik ga ervan uit dat je al meerdere gesprekken gehad hebt met EFO? Zou het er niet zomaar bij laten zitten.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:37

op welke gronden zijn jullie afgewezen tot uitbetalingen?

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:37

tjaaah, B dekking is alleen voor buitenkoment onheil, zoals letsel door een trap en wonden en gebroken benen. Ik had de mijne in de A dekking ( dus ook artrose en dergelijke ) en ik heb keurig mijn centjes ontvangen toen ie "op " was. Ook had ik uitgebreide ziektekostendekking ( kan alleen bij A dekking ) en ook van alle scans en behandelingen heb ik keurig mijn geld gehad en meestal binnen een week.

Ik vind het heel banketstaaf voor je, maar echt, ik heb super ervaringen met ze. Verzekeraars leven nou eenmaal de letter van hun polissen na en als ze maar denken dat ze niet hoeven te dokken, doen ze dat ook niet. Maar ik heb me gewoon van te voren heeeeel erg goed laten informeren over wat er wel en niet onder de dekking viel en of ik het geld van de premie daar voor over had. Het is heel vervelend als je een hoop kosten hebt en al die jaren veel premie hebt betaald en dan het letsel niet onder de dekking van de polis valt

Het nare van letsel door uitglijden en dergelijke is dat de bewijslast dat het letsel is veroorzaakt door van buitenkomt onheil altijd een grijs gebied is en zeker bij dat soort bedragen gaan ze dan geheid moeilijk doen
Laatst bijgewerkt door Spekkie01 op 16-01-13 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

marcocv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 16:38

Suzanne ... je hebt helemaal gelijk onze andere paarden die we zelf als drie jarige hengsten hebben opgeleid hebben we nooit verzekert , maar we hebben deze voor heel veel geld gekocht en wisten niet wat er mee was gebeurt dus dorsten dat risico niet te dragen. deze kostte meer als onze andere paarden toen samen. Je verzekert schades die je niet zelf kunt dragen! DENK JE TOCH.

marcocv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 16:39

uitglijden is ook een ongeval en is niet uitgesloten in de voorwaarden. Het was absoluut geen overbelasting daar we in de winter niet zwaar en lang trainen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:40

ik ben bang dat je de verkeerde gekozen hebt
dit hoort bij B
Overzicht verzekerde risico’s:
· Sterfte als gevolg van een ongeval.
· Sterfte als gevolg van een acuut verlopende ziekte.
· Noodzakelijke levensbeeindiging als gevolg van ongeval.
· Noodzakelijke levensbeeindiging als gevolg een acuut verlopende ziekte.
· Blijvende ongeschiktheid als gevolg van een ongeval.

hier vallen peesblessures niet onder tenzij het is gekomen door een ongeval

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:41

Heel vreemd. Zit zelf nu tien jaar bij efo en heb juist kosten vergoed gekregen die eigenlijk niet vergoed zouden worden. (Da heeft wel een babbeltje gedaan met ze dus grote kans dat ik dit aan hem te danken heb). Mijn kneusje heeft de verzekering dik uit qua kosten en ze hebben nog nooit moeilijk gedaan.

marcocv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 16:42

we zijn afgewezen omdat er geen ernstige verwonding zichtbaar was en verstuiiking ,verdraaing verzwikking overbelasting etc is uitgesloten, NU uitgesloten... De scan gaf echter heel duidelijk aan wat er stuk was.

marcocv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 16:42

hij is uitgegleden in de sneeuw

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:43

kan je de da dan geen contact laten opnemen met ze dat dit een heel duidelijk beeld is?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:43

ok word uitglijden ook gezien als ongeval?

marcocv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 16:44

we hebben hem destijds onder advies van efo zelf in deze categorie geplaats omdat we hem als sportpaard wilden gebruiken en als we hem niet meer als sprotpaard konden gebruiken we weer een andere konden kopen.!

marcocv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 16:44

hoe noem jij het dan jenny ,, een gelukje?

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:45

holandia schreef:
Heel vreemd. Zit zelf nu tien jaar bij efo en heb juist kosten vergoed gekregen die eigenlijk niet vergoed zouden worden. (Da heeft wel een babbeltje gedaan met ze dus grote kans dat ik dit aan hem te danken heb). Mijn kneusje heeft de verzekering dik uit qua kosten en ze hebben nog nooit moeilijk gedaan.

Geld voor mij dus ook, had hem nog geen 3 dagen thuis en dikke vette hoefzweer die niet over wilde en waar de dierenarts tig keer voor is geweest en dus een dikke vette rekening. Ze hadden de eerste premie nog niet eens geincasseerd en ik had het geld voor de dierenarts al weer op mijn rekening ( uiteraard wel met inhouding van mijn eigen risico) ik heb de premie voor dit jaar er al weer uit

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:45

holandia schreef:

Geld voor mij dus ook, had hem nog geen 3 dagen thuis en dikke vette hoefzweer die niet over wilde en waar de dierenarts tig keer voor is geweest en dus een dikke vette rekening. Ze hadden de eerste premie nog niet eens geincasseerd en ik had het geld voor de dierenarts al weer op mijn rekening ( uiteraard wel met inhouding van mijn eigen risico) ik heb de premie voor dit jaar er al weer uit

marcocv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 16:46

ja dat kan idd want er zijn talloze scans gemaakt voor en tijdens de revalidatie... alsmede shockwave therapy

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:46

marcocv schreef:
hoe noem jij het dan jenny ,, een gelukje?

ik begrijp je frustratie, maar vraag me dus af of ze daarom er onderuitkunnen

ben zelf ook bij efo verzekerd en wil dit wel weten

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:50

Spekkie01 schreef:
holandia schreef:

dit zijn afhandelingen van ziektekosten, TS vraagt om het gedeelte over ongeschikt voor de sport
ze heeft namelijk volgens mij geen zorg erbij
ben wel blij te horen dat dit gedeelte wel goed gaat uiteraard ;)

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:53

Tja dan denk ik toch dat je je polis niet goed hebt bekeken. Als je alleen een basis verzekering hebt (dus voor dood) heb je geen recht op ziektekosten of uitbetaling bij arbeidsongeschiktheid. EFO staat bekend als een goede verzekeraar.

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:54

mij is destijds bij informeren bij de EFO duidelijk verteld dat als er aan de buitenkant niets te zien viel aan wonden e.d., de B dekking een moeilijk verhaal werd en mede daardoor heb ik dus gewoon voor de A dekking gekozen. Voor mij was het echt een keuze tussen de A dekking of geen verzekering omdat ik al zoveel letsel meegemaakt had in mijn omgeving waarbij aan de buitenkant niets te zien was.

Ik vind het wel heel jammer dat jij dus niet goed geinformeerd bent, anders had je waarschijnlijk ook een andere beslissing genomen met betrekking tot het verzekeringsverhaal. Maar goed, ik kan er slecht over oordelen, ik ben niet bij het adviesgesprek geweest.