Ik moet hem altijd vanuit de bak waar 2 kleine shetjes staan door de weide naar stal. Alleen ik heb de 2 kleintjes dan eten gegeven zodat ze niet mee naar de weide gaan. Oke doe ik snel het hek open en ik moet dan met hem draaien om het hek dicht te doen alleen nu kan dat niet omdat er stenen liggen
Dus ik proberen te draaien en dan opeens komen die 2 kleine aan racen en ik super snel het hek proberen dicht te doen (als hun ontsnappen heb je helemaal een probleem) En dan gaat rakker opeens keihart trekken ik zeg duidelijk : nee niet doen.En snel het hek dicht alleen hij trek harder en ontsnapt....ik achter hem aan maar dat lukt niet. Alleen met biks lukt het nog om hem dan weer te lokken.Maar dit had hij dus al een keer gedaan maar uiteindelijk kregen ik er handigheid in door snel een rondje te draaien maar daar liggen grote) stenen en nu kan dat dus niet.
Dus hoe zorg ik dat die kleine niet komen of dat rakker niet ontsnapt?Want ik kan rakker daar niet echt vast zetten en die kleine ook niet want ik ben dan al een half uur bezig om hun een halster om te doen
En ik ben nog best jong dus is het soms best moeilijk om baas over paard te zijn en het is logich dat hij me daarom ook uitprobeert maar hebben jullie handigge tips?Alvast bedankt voor jullie tips.