)Ik heb een super lieve vrolijke ondeugende shetlander ( hengst )
( 1 ding ik lees vaak via kennis van mij dat er wel eens gereageert word van castreer hem is zielig hengst te houden. Maar daar wil ik alsjeblieft geen commentaar op. Shetlander is al 8 jaar dus heeft ook niet veel zin meer kwa verandering in zijn gedrag )
Maar even terzaken.
Normaal gesproken loopt hij voor de kar, helaas is hij een half jaar kreupel geweest en heb ik daardoor vanwege de kosten me kar moeten verkopen. Nu is hij net weer de oude en wil ik hem wel langzaal weer zijn beweging geven. Ben begonnen met eerst lekker wandelen steeds langere stukken. Op een plek in het bos dat ik weet dat er geen weg in de buurt was kon hij altijd lekker los rennen en gek doen. Nu kan dat niet meer omdat het veel nat is, en bang dat hij zijn been breek. Dus ik wil hem weer gaan longeren ( hij kent dit wel ) of lekker vrij laten los rennen in de bak. Nou is het probleem dat dit dus niet gaat. Als ik begin met los laten rennen gaat goed 1 rondje draven, en dan komt ie op me af draven ( niet als aanval ) en dan zwiep ik met de zweep heel hart ( niet tegen hem aan natuurlijk ) maar dat boeit hem niks. dan komt ie tegen me aan kleven en doet steeds zijn koppie tussen mij benen, en gaat dan kroelen. Ook als ik hem tikjes op zijn kond geef van ga alsjeblieft lopen blijft hij rondjes om me heen lopen, of echt kroelen. als ik dan zelf begin te rennen, draaft en galopeert hij achter me aan. zelf als ik onder tussen hart met de zweep in de lucht sla.
Het is niet dat die het niet snapt vroeger deed hij het ook wel eens maar naar een paar kleine tikjes ging hij weer lopen.
Maar nu doet hij dus niks meer tensei ik zelf ga rennen..
Wie oh wie heeft er een tip. Ik wil hem niet verot slaan met de zweep.
Bedankt voor de tijd om het te lezen.
Sorry voor de typ fouten ik ben dislextis.
Groetjes.
denk dat je er alleen komt door hier les in te krijgen.
en timing heel belangrijk is in deze.