Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

sharonsonja schreef:en meestal bij wedstrijden staan er in 3 minuten mensen bij die het allemaal weten zo irritant

Ariebren schreef:sharonsonja schreef:en meestal bij wedstrijden staan er in 3 minuten mensen bij die het allemaal weten zo irritant
Mijn grootste liefhebberij op wedstrijden is:
Op mijn gemak gaan zitten kijken naar het getob van de mensen die hun paard niet op de trailer kunnen krijgen.
Al dat gedoe, al dat gestress.
Eigenaar in de zenuwe, paard ??
Het paard zegt: Wie doet mij wat.
En dan bevreemd het mij dat mijn paarden, vanaf veulen zijn, zo de trailer oplopen.
Waarom ??
De begeleider neemt het paard mee, en het paard vertrouwt zijn begeleider.
. Eddy Modde ook geprobeerd mijn mening is dat je paard daar geschikt voor moet zijn en eigenlijk al enige ervaring met deze methode moet hebben. Niet specifiek met het trailerladen.
Heel soms werkt het niet maar dan heb je gewoon een te slim paard of ben je zelf nog niet handig genoeg.
en die zeker niet gaan werken met ieder paard. Jouw paardje laadde eerst wel en nu niet meer, waarschijnlijk ging het langzaam steeds slechter met laden en heb je de eerste tekenen daarvan niet opgemerkt. Het zou zomaar kunnen dat je met een beetje consequent grondwerk heel veel van m gedaan krijgt.