ik heb laarzen van ariat, ook korte benen,keine voetmaat en brede kuit probleem, naar paar maanden laarzen laten verbreden bij een laarzenmaker in Didam, voor 50,- en zo gemaakt dat niemand het opvalt dat ze breder zijn gemaakt. Dus je zou evt laarzen kunnen passen die qua kuitbreedte iets aan de krappe kant zijn en dan laten verbreden mocht dat goedkoper zijn, kevenaar kan dit ook die gaat als goed is naar dezelfde laarzen maker als die ik bedoel
Ik heb een beetje hetzelfde probleem. Daarbij heb ik ook een extreem hoge wreef en brede voet. Ik heb bij een hele dure ruiterzaak een uur laarzen staan passen, en ik kon er niet eens in... Het zou maatwerk worden, minstens 700 euro. Uiteindelijk heb ik zelf een paar moutainhorse laarzen met rits van de plank geplukt. Daar stapte ik zo in. Geen enkele aanpassing nodig, ik liep er zo mee weg.
Medie
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-13 20:27
desi92, welke type laars heb jij? Wat is jou kuitmaat? Bedankt voor de tip Petra_O dat is mazzel! Heb ik ook overna gedacht omdat mensen die ook aanraden.. Alleen vind ik die niet zo sjiek..
Met gladleren chaps zonder franje, en de jodphur moet dan in dezelfde kleur zijn.
Daihyo
Geplaatst: 10-01-13 20:52
Leren gaithers met dezelfde kleur jodphurs mag. Ik heb met die van Ariat gereden. Maar voor laarzen is Lipica echt een aanrader Zij maken trouwens ook schoenen en chaps op maat waar je mee mag starten.
Medie
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-13 20:53
Mag er ook geen gesp aan zitten?? Chaps heb ik nooit zo'n probleem mee.. alleen laarzen.. zucht!
corientjuhh
Geplaatst: 10-01-13 20:53
Ik heb laarzen van mondoni misschien iets voor jou En anders op de site van epplejeck staat ook wel wat met verschillende maten Chaps mogen ook Mits t (kunst)leer is en gewoon of zwart of bruin en niet schoenen bruin en chaps zwart of anders om
Ik heb ook een kleine voet, korte been en een dikke kuit en heb sinds april mountain horse laarzen. Tot nu toe ben ik erg tevreden.
corientjuhh
Geplaatst: 10-01-13 21:03
Je hebt de plain en field Ik heb die met veters (de field volgens mij) In die zonder veter kwam ik wel in maar zaten me net bij de voet te strak (brede voet en hoge wreef) Ik ben 2 jaar of misschien wel langer opzoek gegaan naar leren laarzen (en betaalbaar) En ik heb ze gevonden Kon uiteindelijk toch een kuitmaatje kleiner hebben dan ik zelf gemeten heb Anders gewoon eventjes naar de winkel gaan?
Anoniem
Geplaatst: 10-01-13 21:05
Mountainhorse? Ik heb maat 39 maar met Mountainhorse 40. Heb hier een kaartje met hun maten etc.
Ze lijken heel lomp, maar ze zitten ontzettend fijn en de laars zelf is heel netjes (zo halfrond bij je knie aan de buitenkant etc.), Ik dacht eerst ook dat ze heel lomp waren maar ze zien er anders uit op je paard in je beugel dan dat je ermee door de supermarkt sjouwt