rijlaarzen brede kuit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

delvira

rijlaarzen brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 17:01

wat zijn fijne rijlaarzen voor iemand met een brede kuit?

Seven

Re: rijlaarzen brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:04

Op maat gemaakte laarzen :D
Die zijn naar jou maten gemaakt en zitten daardoor veel beter dan de standaard laarzen

Agnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:06

Ja hallooo daar hangt ook een fijn prijskaartje aan! Er zijn ook rubberen laarzen voor bredere kuiten (ik heb ze in mijn winkel! van Aigle gevoerde en ongevoerde van Winner). Bij mij super betaalbaar en veel goedkoper dan bij Divoza.
Groetjes, Agnes
www.ruitershopagnes.nl

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:19

Seven heeft wel gelijk, op maat gemaakte laarzen zullen het meest fijn zijn, maar daar zit inderdaad ook een flink prijskaartje aan. (als je niet meer groeit, is het wel een aanschaf waar je lang plezier van kunt hebben!). Maar ik heb voor mijn op maat gemaakte laarzen ook leren laarzen gehad, daar zat een rits in en daarnaast zat een elastiek, dus de laarzen konden flink mee rekken (en ja, ik heb ook wat bredere kuiten). Als je goed zoekt kun je wel degelijk leren laarzen vinden die ook jou passen, wel kun je dan het beste zoeken naar een laars waar dus een rits en een elastiek in zit. Succes!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:21

Ik heb inmiddels ook op maat gemaakte leren, omdat ik vanwege mijn te kleine voetmaat voor mijn kuitmaat ( :+ ) nooit iets passends vond en de chaps wel zat was. En heel eerlijk: ik wil nooit meer anders! Lipica's zijn nog redelijk betaalbaar.

Vriendin heeft trouwens laarzen van Amazone XL, persoonlijk vind ik ze niet zo mooi, maar zij is er erg blij mee.

edit: smiley gefixt
Laatst bijgewerkt door Dreamybol op 03-01-13 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:22

Met mijn brede kuitjes paste ik nog net in de breedste maat Petrie Olympic, deze heeft een rits en sluit dus ook van boven mooi aan.. Ook Mondoni heeft een leren laars met rits en elastiek bovenin, kun je ook nog proberen! De rubberen laars van Aigle (XL breedte) paste ik destijds niet, bovendien vind ik rubberen laarzen niet zo heel comfortabel.. Maar da's persoonlijk!

Succes!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:26

Ik heb ook brede kuiten (geloof 41 of 42 cm) maar pas de Ariat Bromont laarzen wel. Daar zit een breed stuk elastiek achter bij de rits en zijn super fijne laarzen! De mondoni Bath zaten me zelfs te ruim en kon een maat kleiner zelfs aan

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:28

Op maat gemaakte laarzen idd. Ik moest wel, ik viel met mijn voetmaat alleen al buiten de standaard maten. Ik heb Petrie Anky, vind het fijne laarzen, heb ze al ruim 3 jaar.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:29

Nou agnes blaas niet zo hoog van te toren, dit is geen verkoop topic dus je iets aanbeiden is hier niet op zn plaatst dat hoord op de markt.
Er word geen prijzen genoemd dus als je het over het fijnste hebt ja dan zijn op maat gemaakte nou eenmaal het fijnst.

Je hebt heel veel merken en prijzen, vooral voor kleine voeten, lange benen en daarbij dikkere kuiten is erg lastig dan zit je altijd al in maat werk

Agnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:36

Doe niet zo raar Seven, ik blaas absoluut niet hoog van de toren. Maar als je het hebt over 300 euro of meer voor op maat gemaakte laarzen, dan is dat nogal wat of niet soms? Dat kan niet iedereen zo betalen. Dan is het toch fijn als er andere (goedkopere) oplossingen zijn? En nee, ik probeer niet perse te verkopen hoor! Ik noem niet eens prijzen maar zeg dat ik de rubberen laarzen te koop heb.
Groetjes, Agnes

WGNJ1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:49

Als je persé laarzen wil zou ik denk ik toch kiezen om op maat gemaakte laarzen te kiezen. Dit zit voor jou dan ook het lekkerste, en net zoals al wordt gezegd, als je niet meer groeit heb je er lang plezier van. Dan zou ik kiezen om er iets meer voor uit te geven en dat het dan lekker zit, dan dat je iets hebt wat niet lekker zit en goedkoper is. het is maar wat je zelf wil natuurlijk.

ALs je geen laarzen wil zou ik chaps nemen. Het zit namelijk erg fijn en ook voor dikkere kuiten, zelf heb ik dit namelijk ook. Dit is soms ook goedkoper! succes!

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:21

Ik heb ook bredekuit en heb nu de ariat laars

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:26

Je reacties blijven aanvallend Agnes misschien je eigen berichten eens terug lezen.

Het is aan ieder zelf om te kiezen wat aan laarzen uit te willen en kunnen geven, 300 of meer hoeft helemaal niet er zijn genoeg goedkopere opties van op maat gemaakt. Daarnaast nergens geeft de ts aan dit niet te willen en kunnen betalen dus het zo opblazen heeft totaal geen nut.

Rubber laarzen zijn zeker niet de fijnste laarzen in tegendeel zelfs die zou ik nooit aanmerken als iemand vraag om de FIJNSTE laarzen voor een bepaalde soort bouw.

Agnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:31

haha, jij bent lekker! Ik ben totaal niet aanvallend. En dan nog, heb net berichtjes met de topicschrijfster gemaild. Ik kan haar helaas niet aan laarzen helpen, maar daarom geef ik haar keurig netjes antwoord en advies zonder dat ik wat verkopen ga hoor. Maar denk jij maar wat je wilt. Bij mij staan keurig netjes advies en hulp aan mensen geven altijd voorop. Ik zal nooit een klant aanvallen of beledigen, bij mij blijft iedereen keurig in haar waarde. En ook in het dagelijkse leven ben ik wel de laatste in de rij om een grote mond naar iemand te geven, zo ben ik niet.
groetjes, Agnes

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:35

Ik heb scs laarzen van mountainhorse, deze heb je ook in wijde maten. Ik heb er 4 jaar geleden 265 euro voor betaald en ze zien er nog steeds geweldig uit! :)

Dus voor een beetje geld kan je echt wel wat moois en duurzaams kopen! :j

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:28

Als je geld genoeg hebt en je kuiten groeien niet meer zou ik op maat laten maken.
Maar ga je kijken naar de prijs (zoals ik) dan kan je je ook prima redden met rubberen laarzen,dat is ook prima hoor en je bent niks minder.

Ik mishandel laarzen vooral dus (dure) laarzen ben ik niet waard :+

Liefbeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:34

Ik kon vroeger geen rubber rijlaarzen vinden in mijn kuitmaat en reed daarom met jophurs en chaps. Ik heb nu leren laarzen van mountain horse in kuitmaat wijd. Heerlijke laarzen en stevig. Ik rijd er al jaren mee en weinig sporen van slijtage... er zit op achterkant van de kuit een stuk ingenaaid met elastiek en een lange rits. Ik kan ze iedereen aanraden...

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:43

Ik heb zelf eerst met jophurs en chaps gereden en nu mondoni rijlaarzen :) Vind ze echt heel fijn.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:51

als je laarzen op maat wilt laten maken heeft lipica hele mooie en fijne laarzen voor een redelijke prijs.
ik heb ook breede kuiten (43cm) en heb 10jaar de mountenhorse highrider gehad, die gingen nu wel dood dus ben weer op jacht gegaan, na heel wat laarzen gepast te hebben ben ik weer uit gekomen op mountenhorse, maar dan nu de tera nova, kosten iets van 230euro.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:52

Rubberen laarzen:equitheme (??)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:54

Horka anna

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:55

Ik heb laarzen van Rectiligne. Daar zit veel elastiek in bij de kuiten, maar het is netjes weggewerkt. Ze zijn niet de goedkoopste maar ook zeker niet zo duur als op maat gemaakte

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:55

@Dav, ik mishandel mijn laarzen ook, loop er mee door de modder, mest er mee uit enz en dan vergeet ik voor het gemak om ze schoon te maken, maar de mountenhorse kunnen wel tegen een stootje, dat heb ik wel bewezen denk ik na 10 jaar laarzenmishandeling :D
rubber laarzen zou mijn keuze iig niet zijn.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:56

Ik heb nog een paar Derby bento's te koop, met brede kuit.. Zijn ook op maat gemaakt.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:59

Ik was uit me oud petries gegroeid en heb er aan de achterkant een stukje leer tussen laten zetten :)*