Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
rot allemaal zeg..ik ben ook s gediskwalificeerd en was daardoor de punten van die dag + prijs kwijt, plus 3 verliespunten kreeg ik
als je het er niet mee eens bent kun je alleen maar binnen een half uur na afloop vd prijsuitreiking protest aantekenen. in mij geval was de proef helemaal klaar (netjes gereden, winstpunt in de m1 en eigenlijk 2e prijs) en nadat ik c h e a de rijbaan had verlaten na het groeten stapte ik in de binnenmanege af. mijn paard stond in de manege op stal, er was weinig in en uit rijmogelijkheid en ik dacht ik stap hier af vast, zadel m in de stal af en loop wel buiten met mn paard uit te stappen..erg kinderachtig dus om me te diskwalificeren en later bleek (toen ik de knhs belde na t weekend) dat zij het ook enorm kinderachtig vonden en hooguit uitsluiting nog acceptabel vonden dan eigenlijk..dan had ik geen wp en prijs gehad maar ook geen verliespunten. in jouw geval klinkt het van beide kanten niet echt begripvol of tactvol
ze heeft je willen straffen voor je gedrag zo te horen en dat lukt haar prima op deze manier..als je paard een of ander probleem heeft dan mag je daar wel een speciaal document ofzo voor meenemen lijkt mij, lijkt me erg moeilijk voor een jury -als ze jou zo ziet worstelen (zo klinkt het namelijk wel
)- om te bepalen wat er aan de hand is. en ik moet eerlijk zeggen dat haar commentaar niet mals is, je lijkt toch een heel slechte indruk op haar te hebben gemaakt! en ook al is haar commentaar niet mals ,als je je zo gedraagt erna dan kan ik me echt wel voorstellen dat je het verbruid hebt dan.. deess schreef:hoirot allemaal zeg..ik ben ook s gediskwalificeerd en was daardoor de punten van die dag + prijs kwijt, plus 3 verliespunten kreeg ik
als je het er niet mee eens bent kun je alleen maar binnen een half uur na afloop vd prijsuitreiking protest aantekenen. in mij geval was de proef helemaal klaar (netjes gereden, winstpunt in de m1 en eigenlijk 2e prijs) en nadat ik c h e a de rijbaan had verlaten na het groeten stapte ik in de binnenmanege af. mijn paard stond in de manege op stal, er was weinig in en uit rijmogelijkheid en ik dacht ik stap hier af vast, zadel m in de stal af en loop wel buiten met mn paard uit te stappen..erg kinderachtig dus om me te diskwalificeren en later bleek (toen ik de knhs belde na t weekend) dat zij het ook enorm kinderachtig vonden en hooguit uitsluiting nog acceptabel vonden dan eigenlijk..dan had ik geen wp en prijs gehad maar ook geen verliespunten. in jouw geval klinkt het van beide kanten niet echt begripvol of tactvol
ze heeft je willen straffen voor je gedrag zo te horen en dat lukt haar prima op deze manier..als je paard een of ander probleem heeft dan mag je daar wel een speciaal document ofzo voor meenemen lijkt mij, lijkt me erg moeilijk voor een jury -als ze jou zo ziet worstelen (zo klinkt het namelijk wel
)- om te bepalen wat er aan de hand is. en ik moet eerlijk zeggen dat haar commentaar niet mals is, je lijkt toch een heel slechte indruk op haar te hebben gemaakt! en ook al is haar commentaar niet mals ,als je je zo gedraagt erna dan kan ik me echt wel voorstellen dat je het verbruid hebt dan..
zilverkenny schreef:Alleen ik vraag me af wat dit inhoudt voor mij. Raak ik daarmee een paar winstpunten kwijt? Krijg ik daarvan een slechte naam bij de KNHS?
. Maar ik was wel M-startgerechtigd dus 4 verliespunten zou wel heel rot zijn...zilverkenny schreef:En als ze een klacht gaat indienen bij de KNHS en ik een boete o.i.d. krijg, dan vraag ik wel om een verklaring van de neuroloog...
Albert schreef:Persoonlijk vind ik dat zulk gedrag tegen een jury bestraft hoort te worden.
Zonder juryleden geen sport en het zijn tenslotte allemaal vrijwilligers die het beste voor hebben met de sport en de paarden.
melrovers schreef:Maar ook daar zijn we het over eens, ze had gewoon niet moeten starten. Toen ze een rondje door de ring was gegaan wilde ze ook niet starten en dat vertelde ze de jury ook en ze had zich niet over moeten laten halen door de jury om toch te rijden. En ik had er een stokje voor moeten steken. Allemaal waar.
We probeerden de jury te overtuigen dat het paard echt heel braaf was en juist altijd goed luistert en dat het dus echt wel iets fysieks moest zijn maar daar wilde ze niks van horen.
Varekaj schreef:Ik zie vooral dit in het verhaal:
TS warmt op met paard.
Paard gaat in de staak in de ring en TS besluit af te groeten
Jurylid is niet akkoord en wil de proef gereden zien.
TS besluit jurylid te gehoorzamen, rijdt proef.
Jurylid komt naderhand TS vertellen dat ze slecht is met haar paard en dergelijke...
Sinds wanneer heeft een jurylid het recht om eerst een ruiter aan te manen toch te rijden en dan nadien die te gaan afkraken? Als een ruiter beslist om de proef niet te starten omdat het paard fysiek even niet goed zit, dan zou de jury net blij moeten zijn dat ze er verantwoord mee omgaan. En niet gaan pushen "komop joh, wel lekker starten" en dan nadien de ruiter de grond in stampen wat er mis ging.
Dat is alsof je in de ring merkt "oei paard loopt niet regelmatig", je grot af, jury zegt "er is niks te zien, toch rijden", je volgt hun advies en nadien krijg je op je kop omdat je gestart bent met een paard dat niet goed loopt/onregelmatig loopt/ mankt.