Petrie of ariat jodhpurs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ariat of petrie jodhpurs?

Petrie
3 (6%)
Ariat
42 (93%)

Totaal aantal stemmen: 45

Janneke93

Petrie of ariat jodhpurs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 22:23

Ik zit erover te denken om Jodhpurs aan te schaffen. Ik heb voor in de winter mijn ariat insulated laarsjes, maar die zijn me toch echt wat te warm in de zomer :')
Nu is mijn budget niet al te hoog en zat ik eerst te denken aan mondoni laarzen, maar daar hoor ik niet al te veel goeds over. Aangezien ik chaps heb liggen kwam ik op het idee om naar jodhpurs te kijken.
Nu zag ik 2 paar in mijn prijsklasse staan, namelijk de petrie professional http://www.divoza.com/collectie/ruiter/laarzen-schoenen/jodhpur-schoenen/7409_petrie-professional-jodphur.htmlen de ariat heritage sport http://www.divoza.com/collectie/ruiter/laarzen-schoenen/jodhpur-schoenen/7132_ariat-heritage-sport-lace.html
Ik kan mogelijk mijn budget rekken en kijken naar de ariat heritage III http://www.divoza.com/collectie/ruiter/laarzen-schoenen/jodhpur-schoenen/6910_ariat-heritage-iii-lace.html, maar liever niet O:)

Heeft iemand ervaring met deze jodhpurs? Welke raden jullie mij aan?
Laatst bijgewerkt door Janneke93 op 29-12-12 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

FNews

Re: Petrie of ariat jodhpurs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:25

Ik heb er van Ariat en vind ze geweldig zitten. Ik heb laarzen van Petrie maar vind die toch net wat houterig lopen. Dus ik zou voor Ariat gaan.

Francissx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:27

ik heb zelf laarzen van petrie die echt lekker zitten. ik heb zelf ook gekeken voor die petrie jodhpurs alleen vond dat vetertje niet zo handig. Maar ze zitten wel echt lekker :)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:29

Ariat, duidelijk. Ariat heeft naar mijn mening een veel beter voetbed en echt geschikt voor stalwerk,
maar ook zeker fijne rijschoenen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:31

ik vind ariat ook veel fijner en kwalitatief beter.

Natas_jaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:35

Ik heb nu de petrie prof. Ze zijn vrij smal, ik heb vrij brede voeten dus heb een maat groter.
Ariat hiervoor gehad. Mijn volgende paar worden zonder twijfel weer ariat! Beter voetbad, fijne pasvorm en niet zo stijfjes.
Waar ik me aan erger bij mijn Petrie is dat mijn lip steeds Nasr beneden zakt, ondanks dat ik m'n veters door de gleufjes heb... Heb dus steeds een lelijke bobbel op m'n wreef... De petries zijn wel "sjiek"
Succes met je keuze! Ik zou ze gewoon even passen en aanvoelen :)

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:49

Petries vallen bij mij altijd te smal bij de tenen.
Ariat heeft een super pasvorm en zit als gegoten.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 13:59

En wat vinden jullie prettiger? Veter of rits?

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:00

Ariat, ariat, ariat *\o/*
Ik vind met veter mooier, maar met rits is praktischer. Ik vind de heritage inderdaad heel mooi (De tweede link voornamelijk, wel duurder)
Laatst bijgewerkt door Salou op 30-12-12 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:02

Ik heb die Petrie ook gepast in de winkel maar vond de pasvorm erg lelijk en ze waren inderdaad erg 'houterig'. De Ariat daarintegen (precies de schoen die jij laat zien), zat echt super en staat ook heel mooi!

Heb ze nu al een jaar en zitten nog steeds als gegoten :D

Edit; over de veter of rits.. Neem géén rits op de bovenkant! Als je een rits neemt dan kan je er wel 1 aan de achterkant nemen, maar aan de bovenkant is geen succes. Ik heb gewoon veters :j
Laatst bijgewerkt door Laurahh op 30-12-12 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 14:03

Tessa_ugo schreef:
Ik vind met veter mooier, maar met rits is praktischer. Ik vind de heritage inderdaad heel mooi

Ja welke heritage :+ ? De sport of de III?

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:09

janntjuh schreef:
Tessa_ugo schreef:
Ik vind met veter mooier, maar met rits is praktischer. Ik vind de heritage inderdaad heel mooi

Ja welke heritage :+ ? De sport of de III?

Ik had hem al bewerkt :)) De tweede link

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:13

Ik heb de Ariat heritage met veters. Heb zelf voor veters gekozen om kapotte ritsen te voorkomen. Dat had ik nml bij mijn rijlaarzen (niet van Ariat). Voordeel van veters is ook dat ik ze dan boven aan bij mijn enkel wat strakker kan aantrekken.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:30

Ik heb die met de blauwe zool en gewoon een rits aan de bovenkant.

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:32

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 14:39

linduhh97 schreef:
Ik heb ook ariat, lopen top! Ik heb zelf met veter en rits, erg handig, weet niet hoe t model heet, zal t even opzoeken. Maar ik zou zelf voor rits alleen gaan, is denk ik handiger.
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... r-zip.html
edit; linkje

Mooie schoen! Alleen een beetje duur voor mijn budget :(:)
Dan maar hopen op kortingsacties *\o/*

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:37

Rits bovenop gaat wel snel(ler) kapot. Er staat veel druk op de rits en bij mijn vorige ariats met rits was het best snel kapot..

Nu ariats met veters en dat gaat super. Schoen met rits achter en veters bovenop kan ook wel denk ik, maar rits bovenop doe ik nooit meer :)

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:10

Laurahh schreef:
Rits bovenop gaat wel snel(ler) kapot. Er staat veel druk op de rits en bij mijn vorige ariats met rits was het best snel kapot..

Nu ariats met veters en dat gaat super. Schoen met rits achter en veters bovenop kan ook wel denk ik, maar rits bovenop doe ik nooit meer :)

Helemaal mee eens, :j Het lijkt praktischer, maar dat is slechts schijn. Ik heb in één jaar drie keer bij de schoenmaker gestaan.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:25

Laurahh schreef:

Ik heb die van mij al 2 jaar en ze hebben een rits bovenop. Nog nooit kapot gegaan.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:09

Mocht ik jou zijn zou ik het budget toch ietsje rekken en voor de Heritage van Ariat gaan. Volgens mij zijn dat de meest kwalitatieve van de 3!

VeraaaBalloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:48

Ik zou ariat doen!
Persoonlijk zou ik dan ook voor rits en veters gaan..
Ik heb nu snel even jodhpurs van de Aj, ook met rits en veters. heb ze altijd aan!(al een jaar lang).
Rits is nog nooooit stuk geweest, alleen het leer is uitgerekt & de zool laat nu los en slijt heel erg!

Het zijn dan geen ariat of petrie maar het ging me even om de rits :D

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:00

Ik heb de schoenen uit je laatste link en waar ik normaal altijd blaren en last van mijn voeten krijg bij alle schoenen. Heb ik bij deze schoenen geen last! Ondanks dat ik ze heb gekocht voor het springen( met chaps) heb ik ze ook regelmatig aan met dressuur wedstrijden omdat ze gewoon zo lekker zitten.

Ik zou wel even wachten op een leuke actie (ik had destijds de schoenen voor 100euro).

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:52

Ariat's blijf ik het fijnst vinden. Voor mijn gevoel hoef ik ze niet in te lopen en loop ik er zo een hele wandel4daagse mee weg. het loopt zachter, rijd ook confortabeler en bij petries krijg ik op één of andere manier altijd vocht in de schoenen(warmte) terwijl ik een ontzettende koukleum ben. waarbij deze zeer gaan doen en blaren van krijgen ook vind ik klompen lekkerder lopen als petries. deze lopen als een plank.
Toch vind ik deze vraag wel persoonlijk, de ene zweert bij ariat, terwijl de ander bij petries tevreden zijn.
maar mijn mening gaat uit naar ariats :D

Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 01:47

Zoek eens op ARIAT bij de advertenties.
Daar staan vaak hele mooie aanbiedingen.
Nu staan de duurste Ariat's (die het lekkerst lopen) er ook tussen met € 100,-- korting.
Niet gek voor nieuwe Ariat's.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:54

ariat