Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
partywitch schreef:gebruik hem in de wintermaanden toch wel 4/5 keer in de week
trailer is uit 1993 maar is 5 jaar geleden helemaal opnieuw opgebouwd
remmen waren toen nog goed, maar zijn nu echt helemaal op
partywitch schreef:Hallo,
Ik heb vandaag mijn trailer voor controle weggebracht en nu blijken mijn remmen helemaal op te zijn.
Er moeten gehele nieuwe trommelremmen in met remschoenen en al.
Ze zouden nog achter de prijs aangaan en dat zou ik nog horen.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het vervangen en wat waren de kosten ongeveer?
Alvast bedankt
gr wendy
gap schreef:partywitch schreef:Hallo,
Ik heb vandaag mijn trailer voor controle weggebracht en nu blijken mijn remmen helemaal op te zijn.
Er moeten gehele nieuwe trommelremmen in met remschoenen en al.
Ze zouden nog achter de prijs aangaan en dat zou ik nog horen.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het vervangen en wat waren de kosten ongeveer?
Alvast bedankt
gr wendy
Je hebt het over het hele remsysteem?? Of bedoel je alleen de remvoeringen??
partywitch schreef:voor zover ik begrepen heb gaat het om de remtrommel incl remschoenen.
ik ben niet van plan om een andere trailer aan te schaffen, heb deze 4,5 jaar geleden samen met mijn vader gebouwd en hij is verder nog tip top in orde! super bodem en super wanden. elk boorgat is met kit behandeld voordat de bouten erin gingen. Extra dikke bodem die nog helemaal gaaf is.
Geld voor een hele nieuwe heb ik niet en als ik tweedehands koop zit je toch weer met ellende met andere bodem etc.... ik ken genoeg trailers van 5 jaaar oud waarvan de vloer al rot is... en van deze weet ik dat dat super is
Ondanks zijn bouwjaar is hij verder in super staat, enkel de remmen hebben we 5 jaar geleden niet meegepakt omdat die toen nog in orde waren.
Ariebren schreef:Regelmaat in een Bovag keuring, dus ook onderhoud aan de remmen, scheelt een hoop onkosten.
En daarnaast !!!!!!
Je rijdt NIET met een ongeleid projectiel achter je auto.
partywitch schreef:ik zal morgen nog eens bellen om te vragen wat er nu precies allemaal vervangen moet worden. Toen ze me vanmiddag belden overviel het me ook, omdat ik dacht dat ze gewoon schoongemaakt moesten worden en afstellen en dat ze verder goed waren. Heb er met remmen ook niets van gemerkt
piept en kraakt helemaal niets
en hij heeft afgesteld met voering, dat weet ik zeker
partywitch schreef:ik ken genoeg trailers van 5 jaaar oud waarvan de vloer al rot is...