bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponypret123

bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 15:47

Heyy bokertjes(_)

Wie rijdt er hier met een bodyprotector en wat vinden jullie er van?
Dragen jullie die ook met wedstrijden?

Marjo

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:54

Ik draag mijn Bodyprotector alleen op buitenrit. Ik vind ze niet heel fijn zitten, maar het is toch wel een stukje veiligheid.
Als ik ooit ga crossen of hoog spring zal ik hem ook aan doen :)

Roontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:56

alleen met crossen en af en toe met crossles :P
verder eigenlijk nooit.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:59

Ik spring en cross altijd met bodyprotector, ik vind die van mij ook niet vervelend zitten. Er is ontzettend veel verschil in bodyprotectors. Ik heb zelf een racesafe, super flexibel!! Ja ook met spring en cross wedstrijden draag ik hem

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 16:02

Sommige zijn heel vervelend maar je went er aan en t is voor je veiligheid

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:02

ik heb er wel 1 maar heb hem liever niet aan... voel me er nou niet echt veilig in haha met crossen wil ik hem wel aan hebben... vind ik wel belangrijk in het bos enzo... maar met springen liever niet, want ik kan me er niet echt lekker in bewegen.

helaas moet ik hem van mijn ouders om haha nog maar even bedenken hoe ik me daar onderuit kan banketstaaf (A)

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:05

ik heb er een hekel aan : niet comfortabel, veelste warm,...
maar ik doe hem wel altijd aan als ik ga springen. Veiligheid gaat toch nog altijd voor, je weet maar nooit!

geen idee welk merk ik heb eigenlijk. nog nooit naar gekeken := , het was gewoon de enige die me ietwat paste, ik ben nogal smal :)

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:05

Dan heb je waarschijnlijk niet de goede bp voor jou lichaam, eentje die echt goed zit voel je bijna niet en heb je al helemaal geen last van

Edit: geld natuurlijk niet voor de warmte, dat hou je toch

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:07

Altijd met buitenrijden. Ik heb een gezin en heb een pb. Ik rij een jong paard en vaak alleen dus thuis de afspraak dat ik met buitenrijden altijd een bp aan doe.

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:08

mereltjuhxxx schreef:
Dan heb je waarschijnlijk niet de goede bp voor jou lichaam, eentje die echt goed zit voel je bijna niet en heb je al helemaal geen last van

ik vind gewoon dat ik niet echt veel bewegingsvrijheid heb. Echt last zou ik het niet noemen maar zonder is toch aangenamer

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:10

Tja, dat kan idd. Ik spreek uit eigen ervaring natuurlijk, mijn bp belemmert mij absoluut niet met bewegen, ik voel hem wel natuurlijk maar last van hebben niet

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:13

Ik heb m wel maar gebruik m niet. Ik heb nogal een gedwongen zadel en mijn bodyprotector raakt constant de lepel van het zadel. Tenzij ik voorover ga zitten.

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:39

Hannepan schreef:
mereltjuhxxx schreef:

ik vind gewoon dat ik niet echt veel bewegingsvrijheid heb. Echt last zou ik het niet noemen maar zonder is toch aangenamer

dit heb ik ook... vind het met springen vreselijk belemmeren. als je gaat vallen kan je ook helemaal niets anders meer want je rug zit vast.

laatst toevallig gevallen met springen (dubbel stond niet goed denk ik... pony zou stoppen maar sprong toch :P) en toen ben ik over mijn nek/schouder gerold... niet heel raar, maar als ik een bp aan had gehad had ik gewoon plat op mn bek gevallen denk ik xD

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:42

Ik heb een racesafe, rij er eigenlijk altijd mee, zit me niet in de weg, hij is flexibel en belemmert niet, ook niet met springen :n

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:42

Eerst altijd wel nu niet meer is te klein geworden en ben hem kwijt

Athea_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:46

Ik rij altijd met een bodyprotector. Aanvankelijk had ik een goedkoper (hard) model. Dat was heel erg wennen in het begin en bovendien heb ik een erg kort 'lijf' waardoor ik het onderste deel er heb moeten af doen (gaat met een ritsje) .. Vorig jaar ergens alle centjes gespaard van verjaardagen en kerst en mij een model gekocht dat opblaast als je valt .. Zat meteen erg goed en aangenaam .. Is wel wat warmer in de zomer maar het went snel en ik vind het vreemd nu als ik erop zit zonder ! Dus als je eentje wil zou ik het niet doen omdat je te weinig bewegingsvrijheid ofzo zou hebben (misschien wel voor het springen) .. Het went zeker !

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:51

Ik heb er geen en zou er ook geen willen. In de zomer maak ik af en toe jonge paarden zadelmak, maar ik zou er geen willen. Ziet er benauwend uit, net alsof je bijna geen bewegingsvrijheid hebt. Daarbij komt dat het tot nu toe ook zonder gewerkt heeft en ik al eens door een dom ongeluk van mijn haflinger ben gevallen en daarna gebroken bekken had; ik had op dat moment niks aan mijn cap, dus zelfs met bodyprotector zou ik niet alles kunnen beschermen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik dressuur rijd (of een poging tot).

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:53

Ik reed er niet graag mee, maar sinds mijn val ben ik blij dat ik hem aanheb!
Ik zal niet meer crossen zonder mijn. Ik heb er 2 aan.
een gewone en eentje die opblaast

Maraa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:54

ik draag eigenlijk helemaal geen bodyprotector. ik vind het niet lekker zitten. ik snap wel dat mensen hem wilen want hij is wel erg handig. maar zelf rij ik er niet mee en denk ook niet dat ik er een ga dragen..

anneroxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:57

ik moet altijd een bp dragen met dressuur, springen en eigenlijk zelfs in de stallen (doe ik niet). ik vond het wel ff wennen maar ik voel er nog amper wat van. soms ben ik ook heel blij dat ik hem draag omdat ik soms heel goed ben in vallen.

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 17:43

Waarom in de stal? Voor trappen ofzo?
:)

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:52

ik draag het vooral met zadelmak maken

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:35

Ik draag alleen een bodyprotector met springen en buitenritten, omdat het moet van mijn moeder :') Het zit absoluut niet lekker, en het is verschrikkelijk heet in de zomer.

loisevers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:45

ik rij ook met een body protector, ik doe hem aan met springen en crossen. het licht er natuurlijk aan welke body protector je hebt. als je een beetje een beweeg bare hebt zit het nog wel....( natuurlijk zonder body protector zit het lekkerste maar veiligheid gaat voor)

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 19:10

Ik draag niet graag een bodyprotector, maar af en toe is het toch wel veilig.
Rij op dit moment een merrie die nogal onvoorspelbaar kan zijn. Heb dan voor de zekerheid een bodyprotector aan :)