Welke handschoenen leven het langst?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

glenstorm

Welke handschoenen leven het langst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 23:02

Zoals mijn vraag hierboven al: welke handschoenen leven het langst.
Mijn handschoen leven meestal hooguit een half jaar. :(
Ik geef dan liever een tientje meer uit voor een echt goed paar.
Mijn budget is wel maar 30 euro. Dus kom maar niet aan met handschoenen van 100 euro... :o
Welke handschoenen hebben jullie, en zijn volgens jullie echt heel fijn?

vibabu

Re: Welke handschoenen leven het langst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:04

Roeckls. Geen idee hoe lang je er mee doet maar ze zitten erg fijn! Volgens mij heb ik mijn huidige nu bijna een jaar... en zijn nog prima.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:05

Ik zweer bij roeckl. Heerlijke handschoenen, dun genoeg maar toch warm en zweet doorlatend.
Ze kosten wel geloof ik 35 euro, ik heb mijn handschoenen nu een 6a7 jaar. Helaas zijn ze nu echt op, maar er ligt al een nieuw paar onder de kerstboom! :D

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 23:09

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:10

Laatst bijgewerkt door Leen op 21-12-12 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:13

Roeckl light & grip. Super handschoenen, ik rijd 4 tot 5 keer in de week en dan gaan ze zo'n 2 a 3 jaar mee. Gewoon in de wasmachine en ik gooi ze ook nog wel eens in de droger :=

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:14

Eens met martine. :j

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 23:15

Okee, dankjewel allemaal.

Ik geef liever 1x dubbel zoveel uit dan steeds ieder halfjaar nieuwe te kopen :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:15

Ik heb Roeckls solar, speciaal voor de zomer (met een soort gaasnetje eroverheen zodat je door je handschoen heen toch bruine vingers kan krijgen) En ohhh, zo'n fijne grip, lekker dunne maar super stevige handschoen. Mijn volgende handschoentjes worden weer Roeckls, moet eigenlijk nog een winterpaar.... (Luxeprobleem :P).

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:25

Inderdaad Roeckel, heb mijn vorige paar 5jaar gehad, waren nog prima maar mijn moeder had ze weg gegooit (hond had het klittebandje eraf getrokken). Was echt verdrietig, maar kreeg snel weer een nieuw paar :D
Ik draag ze dagelijks, was met het vorige paar zelfs van de scooter gevallen, er zat alleen een schrammetje op.
Ja echt, roeckels zijn hun geld meer dan waard!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 00:06

Welke zou ik kopen dan, ga denk ik nog niet meteen nu kopen maar rond februari/maart.
De handschoenen die ik nu hem zijn nog heel maar hebben al flink wat gebruikers sporen.
Dus denk dat ik ze rond februari/maart ga vervangen.

Welke Roeckl's zou ik kopen ivm het weer. Hoef niet echt super dunne ofzo. Maarja om nou lekker in het zonnetje te gaan rijden met warme winterhandschoenen :o . Zou ik rond die tijd dan gewoon de normale kopen, die bij Horze voor 28 euro??? Of iemand een betere suggestie

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 02:56

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:48

Ik heb mijn handschoenen van Roeckl nu al een jaar of 4. Nu gebruik ik ze wel alleen in de winter, maar ze kunnen nog wel een tijd mee!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:48

glenstorm schreef:
Welke zou ik kopen dan, ga denk ik nog niet meteen nu kopen maar rond februari/maart.
De handschoenen die ik nu hem zijn nog heel maar hebben al flink wat gebruikers sporen.
Dus denk dat ik ze rond februari/maart ga vervangen.

Welke Roeckl's zou ik kopen ivm het weer. Hoef niet echt super dunne ofzo. Maarja om nou lekker in het zonnetje te gaan rijden met warme winterhandschoenen :o . Zou ik rond die tijd dan gewoon de normale kopen, die bij Horze voor 28 euro??? Of iemand een betere suggestie

De light en grip vind ik dan ideaal, ze ademen en daardoor voelt het ook niet klam aan tijdens het rijden in de zomer. In de winter vind ik ze ook warm genoeg. Ik heb dus maar 1 paar voor zomer en winter. Moet alleen zeggen dat ik ze wel regelmatig waterdicht spuit omdat ze anders wat gek aanvoelen in de regen. Nu ik rij dan ook wel echt in rotweer :+ (geen binnenbak)

annelies86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:54

soofje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:56

vibabu schreef:
Roeckls. Geen idee hoe lang je er mee doet maar ze zitten erg fijn! Volgens mij heb ik mijn huidige nu bijna een jaar... en zijn nog prima.

oneens, ik rijd er iedere dag 1 tot 4 paarden mee en ze slijten voor de euro's die je er voor betaald echt veelste snel..
Ze zitten super maar ik moet toch eerlijk zeggen dat ik afgelopen jaar wel 5/6 paar heb a 35 euro

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:59

soofje1996 schreef:
vibabu schreef:

oneens, ik rijd er iedere dag 1 tot 4 paarden mee en ze slijten voor de euro's die je er voor betaald echt veelste snel..
Ze zitten super maar ik moet toch eerlijk zeggen dat ik afgelopen jaar wel 5/6 paar heb a 35 euro

Dan denk ik dat je eerder naar je teugels of je eigen handen moet kijken? Ik rij er dagelijks mee en moet ze nu na een kleine 7 jaar weg doen omdat het 'grip' gedeelte eraf is. Ik heb ze ook gewoon aan voor stallen te kuisen ed.
Stel jij rijd het dubbel paarden van mij, dan zou je er toch gemakkelijk een 3 jaar mee moeten doen.

soofje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:12

[/quote]

Ze zitten super maar ik moet toch eerlijk zeggen dat ik afgelopen jaar wel 5/6 paar heb a 35 euro[/quote]
Dan denk ik dat je eerder naar je teugels of je eigen handen moet kijken? Ik rij er dagelijks mee en moet ze nu na een kleine 7 jaar weg doen omdat het 'grip' gedeelte eraf is. Ik heb ze ook gewoon aan voor stallen te kuisen ed.
Stel jij rijd het dubbel paarden van mij, dan zou je er toch gemakkelijk een 3 jaar mee moeten doen.[/quote]

bij mij gaat de grip er al na 2 maanden af en als je dan op de jonge paarden zit is dat niks. ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:52

Mijn zwarte roeckls waren na 2 weken al aan het slijten, rij er nu al bijna 2 jaar mee, want echt op zijn ze niet. Mijn bruine blijven in ieder geval al beter. Heb ook witte handschoenen van br, zijn wat dikker, maar zitten wel goed en zijn ook maar 15 euro oid. Weet alleen niet hoe lang ze goed blijven, heb ze pas 2 keer gedragen.

maloutje211

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:55

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 15:00

Het bovenste laagje gaat er wel snel af bij de roecks maar zonder dat laagje heb je nog steeds veel grip hoor ;) ik heb echt een versleten paar maar kan er nog perfect mee rijden en ze zitten zo heerlijk!

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 15:57

Die van Roecks zijn erg fijn, en gaan best lang mee, inderdaad het bovenste laagje gaat er wel sneller af, maar je blijft goede grip houden :)

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:04

ik heb van roeckl, er staat michael beerbaum op geschreven.
ze zitten GODDELIJK en ik heb ze al 4 tot 6 jaar, weet niet precies.
ik ga nu wel slijtage zien maar ik kan ze nog een tijdje goed gebruiken :)
wel erg jammer want ik kan ze nergens meer vinden, wil graag precies deze weer.
dus sorry maar ik kan je denk ik niet helpen.
als je ze vind, zeg het me :+

superlisa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:54

ik denk dat de gewone winter handschoenen het langst mee gaan of anders dei ze bij de eppeljack hebben

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:17

Ik heb me in het voorjaar ook Roeckl handschoenen gekocht en heb nog nooit zo'n fijne handschoenen gehad, heerlijk om mee te rijden <3. Ik was altijd iemand wat niet graag met handschoenen reed, maar nu kan ik niet meer zonder :) Heb ze voor €30 @ equitana open-air gekocht