mag een pensionhouder iemand weigeren van zijn erf??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wachter

mag een pensionhouder iemand weigeren van zijn erf??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 14:37

Help ik heb een vraag maar weet niet waar ik ermee naar toe moet!
zal het verhaal kort uitleggen mijn vriend mag het terrein van mijn stal niet meer op omdat hij een kilometer verder op wat tegen een jager heeft gezegd en dat vond mijn stal eigenaar niet kunnen .hij wou het netjes uitpraten maar helaas. nu baal ik dat hij niet meer mee kan maar mag zij dit wel zomaar doen???

Maureen_M

Re: mag een pensionhouder iemand weigeren van zijn erf??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:37

Ik snap de situatie niet zo goed..

Maar als het goed is mag een staleigenaar gewoon iemand weigeren op zijn erf.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:37

Ja, dat mag :)
Het is zijn terrein.
Wat heeft je vriend dan tegen de jager gezegd dat je stalhouder dat zo ernstig vond? :?

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:38

Ja het is zijn terrein, zijn regels, hoe niet leuk het misschien wel niet is, het is wel zo

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:39

Jij mag toch ook iemand niet tot je grond toelaten als je die persoon niet over de vloer wilt hebben ?
Dan mag de pensionhouder dat ook , je vriend is immers geen betalende klant met paard, dan zou het anders liggen :j

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:41

heel herkenbaar.... sta je toevallig op mijn oude stal???

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:42

Ja dat mag, het is immers zijn prive terrein.

Weet natuurlijk niet wat je vriend heeft gezegd (en eigenlijk wel nieuwsgierig), maar iemand weigeren doe je niet zomaar. Jammer dat het niet uitgepraat kan worden. Wellicht kan je vriend een brief schrijven?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:36

Lijkt me voor zich spreken toch. Het is zijn erf en hij bepaald wie hij daar wil hebben of niet. Ik gok ook zomaar dat de stalhouder hier het ook niet zou waarderen als ik iets negatief zou zeggen/roepen tegen jagers uit de buurt jaagt zelf ook en is een klein wereldje.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:38

Dat mag.
Ben wel benieuwd wat er gezegd is, dat het zo ernstig is.

Grappig dat dit een bokker bekend voorkomt .. Ben benieuwd.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:50

Oei, je vriend lijkt hem wel erg kwaad te hebben gemaakt; dit doet je pensionhouder niet voor niks neem ik aan. En ja, hij mag dit doen. Of het verstandig is, is een andere vraag.
Misschien kan je bemiddelen?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:52

Ja waarom niet, het is geen openbaar terrein

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:52

zie dat ze ergens anders weg komt dan ik dus waarschijnlijk niet dezelfde stal :P

maar indd ik heb het ook meegemaakt. Wel heule andere situatie. Ik zwanger en manlief heeft de staleigenaar op zijn onverantwoorde gedrag aangesproken t.a.v. de paarden. Plots was hij ook niet meer welkom! terwijl hij wel de waarheid sprak. Mede dit zijn er zo'n 10 pensionklanten vertrokken destijds en dat al voor de 2e x in 5jr tijd! *D

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:53

het is zijn erf dus het mag wel maar ik vind het wel stom dat er niet als volwassen mensen over gepraat kan worden.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:15

Ja, als ik iemand hier niet wil hebben dan is het dáág..

wachter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 17:57

Er was een jager die een velt verderop aan het jagen was en hij schoot regelmatig verkeerd waardoor de hazen zwaargewond raakte en niet in een keer dood was en dat gebeurde niet een keer maar de hele tijd terwijl de andere jagers wel goed schoten . dus mijn vriend is daar heen gelopen dus van het stal terrein af en heeft tegen die man gezegd als je niet in een keer een haas dood kan schieten hij beter op de kermis kon gaan schieten. De jager die in werd gehuurd door een boer verderop deed zijn beklag en voelde zicht geïntimideerd. De boer is naar de stal eigenaar gegaan die vrienden van elkaar blijken te zijn en heeft geklaagd.Dus mijn vriend wou het netjes uitleggen aan de stal eigenaresse maar helaas dat wou ze niet.
Dus hij is niet meer welkom terwijl het stalgeld uit een pot wordt betaald dus zie ik hem ook als betaalde klant. Dus niet op haar terrein niet haar familie geen gevechten niks!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:57

Praat het gewoon onderling uit..
Gewoon erheen gaan.

Wat kinderachtig dit zeg.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:00

wachter schreef:
Er was een jager die een velt verderop aan het jagen was en hij schoot regelmatig verkeerd waardoor de hazen zwaargewond raakte en niet in een keer dood was en dat gebeurde niet een keer maar de hele tijd terwijl de andere jagers wel goed schoten . dus mijn vriend is daar heen gelopen dus van het stal terrein af en heeft tegen die man gezegd als je niet in een keer een haas dood kan schieten hij beter op de kermis kon gaan schieten. De jager die in werd gehuurd door een boer verderop deed zijn beklag en voelde zicht geïntimideerd. De boer is naar de stal eigenaar gegaan die vrienden van elkaar blijken te zijn en heeft geklaagd.Dus mijn vriend wou het netjes uitleggen aan de stal eigenaresse maar helaas dat wou ze niet.
Dus hij is niet meer welkom terwijl het stalgeld uit een pot wordt betaald dus zie ik hem ook als betaalde klant. Dus niet op haar terrein niet haar familie geen gevechten niks!

wat een onzin van de stal eigenaar.je vriend mag toch ook zeggen wat gebeurt
is.en ik vind dat je vriend ook nog gelijk heeft.als je niet kunt schieten moet je het op een bord doen en niet op levende dieren.ik zou als hij niet welkom blijft en ze niet luisterd naar zijn verhaal daar weg gaan

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:01

Bij dit soort rare verhalen zou ik al snel geneigd zijn een andere stalling te zoeken...

Wat als jij nou eens een keer iets zegt wat volgens hem niet door de beugel kan, mag je straks niet meer bij je paard...

Genoeg stallingen hoor, door zulk gedrag in deze tijd gooi je alleen maar je eigen financiële glazen in...

wachter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 18:14

Ja heel vervelend en andere stalling tja dat is makkelijk gezegd dan gedaan. Maar wel balen en heel vervelend aangezien hij vaak mee kwam en mesten als ik niet kon.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:20

ja sommige staleigenaren voelen zich nogal machtig tegenover hun klanten, erg jammer want het is erg leuk om samen je hobby uit te kunnen oefenen.
persoonlijk zou ik er ook klaar mee zijn en ergens anders een plekje zoeken.
dit zijn van die dingen waardoor je je ook niet snel weer op je gemak gaat voelen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:23

Wat een sukkel, die jager ..
Ten eerste heeft je vriend groot gelijk, ik zou ook mijn mond niet gehouden hebben en ten tweede, hoezo voelde hij zich bedreigd ?
Hij loopt met een geweer en je vriend niet, neem ik aan :))

En dan gaan klikken bij de boer :n

Heeft ook totaal niets te maken met de stalling, toch ?

wachter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 18:24

Ja je hebt gelijk iedere dag baal je ervan en bepaald het toch een beetje de sfeer wel jammer verder fijne stal goede bak mooie kraal en hondjes mogen mee.

nee shirley hij liep niet met een wapen haha en inderdaad wat heeft dit met de stalling dat begrijp ik dus ook niet! en waarom ze niet onder 4 ogen wou praten
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 19-12-12 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:26

Zolang de grond zijn eigendom is, mag hij ermee doen wat hij wil, mits dit niet tegen bestaande rechtsregels ingaat (enorme gebouwen bouwen -> vergunning) of iets doet waarmee hij inbreuk maakt op het recht van een ander. Zie art. 5:1 e.v. BW

wachter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 18:28

Joukje bedankt was al op zoek naar iets zwart op wit. helaas komt het niet gunstig uit voor mij ;(

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:29

Respect voor je vriend dat die er wat van zegt!! Maar dat het zo moet lopen pff.. da's echt niet fair. Ik hoop dat jullie er alsnog uitkomen en anders misschien een andere stal zoeken.