Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar nee, dat heeft niks met moeheid faken te maken.
.
)
Of denk aan netnietmeer geblesseerde paarden, de spieren weer loskrijgen na langdurig stilstaan is geen pretje
Maar daar moet je gewoon even doorheen Marloes schreef:Een paard kan echt niet bedenken dat hij iets niet wilt doen, en zich daarom maar lui voordoet. Die link kan hij echt niet leggen
Edit: Je kan me trouwens wel een pbtje sturen
. suuzepuus schreef:Gapen doet een paard niet als hij moe is maar als hij moet inspannen (of misschien het idee van inspannen voor het rijden) of bij pijn.
Femke(ll) schreef:Marloes schreef:Een paard kan echt niet bedenken dat hij iets niet wilt doen, en zich daarom maar lui voordoet. Die link kan hij echt niet leggen
Edit: Je kan me trouwens wel een pbtje sturen
Nou volgens mij kan mijn pony dit wel degelijk, niet perse moeheid 'faken' maar wel gewoon niet vooruit te branden zijn en vervolgens als ik naar buiten ga of een hindernisje neerzet heel erg actief zijn. Ze weet echt wel wat ze leuk vindt en wat niet.
Geryon schreef:Het verbaasd me hoe snel mensen altijd zeggen dat paarden voor dit soort dingen te dom zijn.
Vergeten jullie aangeleerd gedrag? Zoals Margrathea al zegt: als hij beloond is met lui zijn door bijv. niet meer te hoeven werken, zal hij dit zeker vaker herhalen.
Paarden kunnen niet bedenken dat ze iets niet willen doen? Ach kom op nou. Ze hebben echt wel een wil en een mening. Ze zijn slim, kunnen dingen overal aan koppelen.
Waarom denk je anders dat een paard bijvoorbeeld al nukkig wordt bij het zien van het zadel? Omdat hij weet wat komen gaat en dat blijkbaar niet wilt.

Daar geloof ik echt niet in, inderdaad echt aangeleerd gedrag.