Ouders op wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ushilove

Ouders op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 20:54

Hoooi,

Ten eerste weet ik niet of dit onderwerp hier goed staat maar ben wel heel erg benieuwd naar jullie mening.
Het zit namelijk zo:'
Vandaag was er bij de stal waar mijn paard staat weer een oefenparcours gebouwd.
waar dan alle ruiters van de vereniging aan deel mogen nemen.
Dan is het meestal erg druk bij de ponycategorie, en meetsal doen hier ook kinderen mee van ong.v 9/15 jaar
De ouders van deze kinderen staan natuurlijk aan de kant hun kind aan te moedigen en te helpen bij het inrijden.
Maar het valt mij op dat sommige ouders hun kind niet erg vriendelijk toespreken.
Ik heb vandaag zelf ook deelgenomen met mijn paard en bij het inrijden was er weer een vader die het niet kon laten....
Hij heeft het kind behoorlijk afgezeken dat hij het niet goed deed, alles moest beter.
Dan denk ik bij mezelf:'Het is een kind van 10 jaar dat met zijn D pony een parcours van 1.10 gaat springen"RESPECT
Ik moet me dan erg inhouden om hier niets van te zeggen.
Het jochie is uiteindelijk huilend afgestapt wat leidde tot een uitbarsting van zijn vader.
Het lijkt mij zo op dat moment dat de ouders het kind veels te veel pushen, en het kind zijn plezier in paardrijden gaat verliezen ( dit lijkt mij niet de bedoeling van wedstrijden rijden)
het natuurlijk veel vaker voor op wedstrijden.
Ik ben dan heel er blij dat mijn ouders geen verstand hebben van paarden en liever thuisblijven.

Nu ben ik wel benieuwd of er nog meer wedstrijdruiters zijn die dit soort dingen opvallen en wat zij hiervan vinden?
Want dit kan ook op een andere manier, genoeg ouders staan hun kinderen wel positief aan te moedigen

dyoka

Re: Ouders op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:59

Dat vind ik ook niet normaal, aanmoedigen oke, maar pushen zodat een kind huilend van het paard stapt...
Ik rijd zelf geen wedstrijden maar ik merk het wel bij andere sporten.
Overfanatieke vaders langs de kant schreeuwend hun kind 'aan te moedigen', ik vind het sneu.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:00

Ik kan me daar ook behoorlijk aan irriteren ja :(

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:02

Mijn ouders hebben geen verstand van paarden, 'gelukkig'. Meestal gaat mijn vader mee op wedstrijd, die eigenlijk alles aan mij overlaat, mij alleen naar wedstrijd brengt en terug rijdt, en trots op mij is als ik een prijs te pakken heb. Niet om mijn moeder te haten of uit te kaffen, heeft zij ook geen verstand van paarden, maar bemoeid zich overal mee :PZe denk het ook vaak beter te weten, waar ik best kwaad om kan worden, zeker als je in een tijdstresssituatie zit ofzo. Daarom gaat zij bijna nooit mee, ze vind het trouwens ook maar sukkelig al die 'rondjes' rijden ;) Voor de rest prima moeder hoor :) Verder is mij het nog nooit echt heel erg opgevallen als ouders hun kind 'niet vriendelijk toespreken'. Maar ik kom ook niet heel vaak op wedstrijd.
Laatst bijgewerkt door tossielove op 02-12-12 21:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:02

Komt me heel bekend voor.. 'Vroeger' toen ik nog bij de pony's reed stonden er maar al te vaak over fanatieke ouders aan de kant van de bak (of nog erger.. IN de bak) te schreeuwen en te krijsen tegen hun kinderen. Die op hun beurt weer jankend op hun pony zaten. Tja.. sommige mensen schijnen het heel normaal te vinden. Bij ons is 'plezier' toch altijd wel het belangrijkste geweest.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:04

Een kind van 10 dat met zijn D-pony een parcours van 1.10 springt. Wow, daar zou die vader toch meer dan tevreden mee moeten kunnen zijn... En dan maar hopen dat niet ook de pony het heeft moeten bezuren.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:06

Helaas komt het bij heel veel sporten voor. Ik ga zelf vaak naar motorcross en als de jeugd aan het rijden is, ga dan maar aan de kant voor de ouders want Oh weeee als zoonlief valt!
Gelukkig zeggen de officials er vaak wat van, wat soms ook leidt tot schorsing van vader (of moeder). Ik vind ik gevallen van de manege dat de leiding ook in moet/mag grijpen

Ushilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 21:07

Maflinger_S schreef:
Een kind van 10 dat met zijn D-pony een parcours van 1.10 springt. Wow, daar zou die vader toch meer dan tevreden mee moeten kunnen zijn... En dan maar hopen dat niet ook de pony het heeft moeten bezuren.

Ja haha ik vond het echt mega hoog O.o
Het jongetje bleef superlief tegen zijn pony, vond het erg zielig voor de jongen.
Want hij deed toch zijn best! beetje jammer dat dat zo moet aflopen...
die zal wel op zijn kop hebben gehad op de terugweg :(

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:24

ik ben eerder verbaasd over de grote mond die kinderen aan hun ouders geven.

Ushilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 21:34

Lielle schreef:

Dat is me nog nooit opgevallen, maar zal ook wle geregeld voorkomen

janneke_berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:37

Ushilove schreef:
Lielle schreef:

Dat is me nog nooit opgevallen, maar zal ook wle geregeld voorkomen

dit vind ik dus ook.. de ouders afzeiken en de pony, zie je veel te veel op ponywedstrijden!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:45

verschrikkelijk, heb het ook een aantal keren meegemaakt vooral met het springen. Het lijkt wel dat de ouders fanatieker zijn dan de kinderen. Zou er niet aan moeten denken, mijn ouders gaan wel mee maar laten mij gewoon mijn ding doen en bemoeien zich nergens mee en staan rustig aan de kant te kijken( en te irriteren aan al die andere schreeuwende ouders). Laat het een hobby zijn voor de kinderen en laat ze niet huilend van een pony afkomen. Beetje begeleiding oké, maar dit. Nee vreselijk.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:51

Ik start tussen de pony's.
Ik kan me soms vreselijk irriteren aan die fantieke ouders langs de kant.
Of aan die vreselijk arrogante kinderen, die je heel arrogant aankijken als
jij binnenkomt. Ik start op een Haflinger en heb dus vaak zulke blikken,
vind het dan hardstikke leuk als ik dan net boven hun eindig hihi.

Tuurlijk helpt mijn instructrice me wel eens op wedstrijd door wat tips te geven
of zegt mijn moeder eens wat. Maar ze gaan niet door de bak staan schreeuwen.

Ushilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 00:27

Linsey_X schreef:

Tuurlijk helpt mijn instructrice me wel eens op wedstrijd door wat tips te geven

Ik snap helemaal wat jij bedoelt!
ik start zelf tussen de paarden, maar je merkt gewoon als je niet "typishe"wedstrijd paard hebt, mensen niet geloven dat jij je durft te vertonen met zo'n paardje.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 00:32

Verschrikkelijk, mijn ouders zijn gelukkig heel fijn daarmee.. ''lol met je knol en als je daarmee een van je doelen behaald is dat mooi meegenomen.''

zo nemen die ouders juist al het plezier weg..

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:38

Dat is toch geen aanmoedigen meer??

Heb wel gehoord van vriendin waarmee ik op wedstrijd was dat er een man heel vaak op wedstrijden in onze omgeving was die als zijn paarden, door iemand anders gereden, het niet goed deden hij ze helemaal in elkaar sloeg in de trailer.

Ook had hij zijn eigen paard "vermoord", arme dier had hele erge longontsteking maar meneer moest perse rijden..

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:39

Linsey_X schreef:

oeeehhh die arrogante blikken als je met een Haflinger komt aanzetten..... Hééééél bekend!!

Whozigg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:11

Dat gebeurd (helaas) bij elke sport. Ik vind het moeilijk daar een oordeel over te vellen, want je weet niet wat eraan vooraf gaat in huis.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:16

ja, die blikken ook soms. Kom ik daar aan op wedstrijd met mijn witte huis tuin en keuken pony van 1.51 zonder papier. En het interresseert me niks ik heb gewoon lol met mijn knol, rijd fijn en haal ook mijn punten, ik verbaas me soms wel hoe ik dat doe met mijn pony en dan die "chique" sportpaarden eruit rijden, en dan moet je die lui eens zien. Ik rijd wedstrijden om lekker weg te zijn met mijn pony en het hoeft van mij niet allemaal hard te gaan. rijd nu een paar jaar wedstrijden en rijd nu L2. Ik vind het prima zo en ik hobbel lekker door.

eluderennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:50

Dit is niet alleen bij paardrijden hoor, bij bijna iedere sport.
Kijk naar voetbal, ben blij dat het niet zo gaat in de wedstrijdbak.
Verder heb ik hier gelukkig nooit iets van gemerkt en mijn ouders houden zich er altijd buiten.

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:56

Vriendin haar ouders gaan altijd mee op wedstrijd, ponie even vast houden helpen poetsen etc. ze moedigen haar wel aan maar kraken me nooit af. Haar vader hee ooit geroepen: dat kan veel beter, je loopt maar te kloten met dat beest. Hij mocht daarna van haar 4weken niet mee en dan zat die thuis in de stress hoe het zou gaan, die heeft t snel afgeleerd ;)

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:35

Ik was laatst met mijn dochter op concours en toen zat er in de kantine een vader die de punten van zijn dochter te laag vond meisje reed B dressuur en had 193 punten ik heb hem aan zitten kijken en dacht er het mijne van als mijn kind haar best doet vind ik het al lang best en bovendien vind ik die punten echt niet te laag Belachelijk gewoon hoe die man reageerde

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:42

Ik heb als secretariaat wel eens een gesprek gehad met een ouder.
Deze stond midden in de inrijbaan zijn dochter les te geven. Waardoor iedereen er last van had.
De inspring hindernis mocht niet worden veranderd want daar was hij mee bezig.
Waarop ik op verzoek van een deelneemster naar hem toe ben gelopen.
Les geven aan je eigen dochter moet je zelf weten, maar niet op het wedstrijd terrein.
En de hindernissen zijn voor iedereen dus als een ander hem wil aanpassen moet dat gewoon kunnen.
Waarop meneer de baan uit is gelopen en tegen zijn dochter heeft gezegd dat ze naar huis zouden gaan.
Heb het meisje verteld dat ze best mocht starten en dat er met het aanpassen van de hindernis wel iemand anders was om te helpen. Dus heeft ze nog wel gestart maar vader zat te mokken in de auto. Na het parcour zijn ze direct vertrokken wat jammer was want op die wedstrijd kreeg toevallig elke deelnemer een leuk cadeautje.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:47

Vreselijk!

Maar ik weet niet wat ik erger vind, ouders die hun kinderen afkafferen en daar de nieuwste anky's van willen maken, of juist kinderen die hun arme ouders compleet afsnauwen omdat het niet gaat zoals zij dat willen. Vaak zijn het dan ook nog ouders die er amper verstand van hebben en gewoon het beste met hun kroost voor hebben.

carmen03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:50

ik zie dit ook vaak, echt verschrikkelijk...