Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
spicegirl schreef:omdat elk"probleem "vele oorzaken kan hebben, en je kan niet altijd alles weten.
de mensen luisteren wel naar hun paard,maar vragen hier wat de oorzaak zou kunnen zijn..
jensvl schreef:Omdat mensen niet (willen) weten dat elke fout van het paard de oorsprong heeft bij de mens, en meestal bij de huidige eigenaar. Verder begrijpen maar weinig mensen de paardentaal, waardoor ze gewoon niet eens doorhebben dat hun paard iets te zeggen heeft.
Geryon schreef:Omdat mensen gewoon mensen zijn, walgelijk. Altijd de schuld bij een ander opleggen.
Narita schreef:Klopt kaatje77! We vermenselijken veel.
'Mijn paard gaat altijd rechts als ik links wil om mij te irriteren.'
'Dat paard vind me niet aardig!'
En dan nog iets, regelmatig op Bokt: 'Mijn paard heeft humor!'
Je paard is speels of je paard verveeld zich, je hebt de goede momenten vastgelegd.. Maar een paard kan niet zoiets denken als 'laat ik eens gapen in het gezicht van mijn baasje, dat vind ze grappig!'
Verder zijn mensen ook gewoon lui om de oorzaak te vinden..
Geryon schreef:Narita schreef:Klopt kaatje77! We vermenselijken veel.
'Mijn paard gaat altijd rechts als ik links wil om mij te irriteren.'
'Dat paard vind me niet aardig!'
En dan nog iets, regelmatig op Bokt: 'Mijn paard heeft humor!'
Je paard is speels of je paard verveeld zich, je hebt de goede momenten vastgelegd.. Maar een paard kan niet zoiets denken als 'laat ik eens gapen in het gezicht van mijn baasje, dat vind ze grappig!'
Verder zijn mensen ook gewoon lui om de oorzaak te vinden..
Dit is niet helemaal waar. Zat paarden weten dat ze een leuke reactie krijgen als ze in het gezicht van het baasje gapen bijvoorbeeld en doen dat daarom. Vind ik dus wel humor te noemen. Het is een soort van aangeleerd gedrag.
Narita schreef:Geryon schreef:
Dit is niet helemaal waar. Zat paarden weten dat ze een leuke reactie krijgen als ze in het gezicht van het baasje gapen bijvoorbeeld en doen dat daarom. Vind ik dus wel humor te noemen. Het is een soort van aangeleerd gedrag.
Ja, aangeleerd gedrag inderdaad, maar een paard kan dit niet vanuit zichzelf bedenken. Ooit twee paarden in een wilde kudde grappen zien maken samen?
Narita schreef:Ben trouwens ook wel benieuwd naar jullie mening dan over paarden in de topsport..
Daarmee bedoel ik paarden die de hele dag op stal staan en een uurtje trainen en even wat in de stapmolen gaan, af en toe wat aan de hand mogen grazen omdat ze te kostbaar zijn om ze los te laten.. Vind dat eigenlijk ook geen paardwaardig bestaan moet ik toegeven.

ralphtdw schreef:.....
en er zijn zat mensen die een paard in leven laten wat eigenlijk niet meer kan. en zeggen dan ook van paard heeft geen pijn en dan denk ik van beste manier om er achter te komen geef ze goede pijnstillers veranderd het paard dat hij zich goed voelt weet je genoeg dan weet je dat het paard pijn lijd. maar de meeste mensen laten een paard leven voor hun zelf omdat ze het niet kunnen maar je moet toch ook aan het dier denken