Op zoek naar ideeën voor een nieuwe collectie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NMFM

Op zoek naar ideeën voor een nieuwe collectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 10:48

Hallo allemaal!

Ik loop stage bij een groothandel in paardensport artikelen.
Nou heb ik de opdracht gekregen om ideeën op te doen voor een nieuwe collectie!
Ik probeer inspiratie op te doen op internet naar wat leuk zou zijn. De bedoeling is om veel te werken met
strass steentjes (en studs?) op caps, rijlaarzen, chaps en wellicht nog meer..
Bokt is voor mij daarom een mooie gelegenheid om de mening van andere paardenliefhebbers te horen!
Hebben jullie misschien nog meer ideeën? Dan hoor ik het graag!

Champie_Me

Re: Op zoek naar ideeën voor een nieuwe collectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 00:52

Ik zou graag betaalbare kwalitatief goede ruitersportartikelen... Net als hh vroeger, prima kwaliteit voor n zachte prijs, nu is dat kwalitatief minder en duur geworden...

Wat ik graag zou zien;
- pads in full dressuur in frisse kleuren en goede kwaliteit denk aan ES stripe in wat ik dan zou willen betalen voor n pad 20-30 euro
- losse betaalbare lakneusriemen 15-20 euro
- mooie wedstrijdjasjes getailleerd met een mooi kraagje/biesje voor 70-75 euro max
- betaalbare lakhalsters (25-30 euro)
- laarzen in kleine damesmaat met bredere kuit en die lager zijn dan 45 cm (v,k,h; 36,36,40)

Ik zou dus vooral interesse hebben in artikelen met goede pasvorm waar niet belachelijk veel geld gevraagd wordt... (denk aan iets van qhp maar dan wellicht nog n fractie voordeliger)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 00:55

Ik gooi hem bij elke fabrikant over de schutting, nog geen een heeft het uitgevoerd.

1. vliegendeken om mee te rijden, in reflectie kleur en met reflectie strepen (en niet zuinig)
2. dekens voor breedhalzige kortnekkige ponypaarden. (denk fjord, daar is geen halsdeken voor te vinden en veel gewone dekens passen ook niet met die speknekkies.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 01:44

Ik zou graag meer dingen zien in de kleur combi zwart/donkerbruin. En in plaats van al dat strass wat je overal ziet: Dingen met een mooi gouden afwerking of steentje.

Verder vind ik zo'n beetje elke chaps saai. Daar mag echt wel wat meer in gebeuren. Meer richting de laarzen kwa afwerking en variatie. Maar dan niet voor de prijs van een laars.

NMFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 11:23

Bedankt voor jullie reacties! Dit helpt me echt enorm op weg.
Als jullie nog meer ideeën of wensen hebben dan hoor ik het graag!

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 02:40

Inderdaad, chaps, met iets aparts erop (lak, bling) weet ik t.
Wel betaalbaar, heb nu ariats, die me beginnen af te zakken (aargh)
verder zoek ik nog een goed betaalbaar stang en trens hoofdstel (mag pas midden volgend jaar in de collectie hoor!:P) met lak, en evt bling frontriem. (rond de 80?)
Hmmm, leuke cap, goede ventilatie, in grijs met bling? :D (rond de 60 - 70?)
Outdoorlaarzen die 100% waterdicht zijn, en lekker warm. (heb nu horkas en natte voeten:() (rond de 80)
en... ik spaar dekjes! Vond de pads van Br altijd erg fijn, maar ''gewone'' dekjes zijn ook leuk!
liefst niet te simpel, ik hou wel van apart! (10 - 30 euro)
verder zou ik graag wat leukere en apartere plastronspeldjes willen zien, heb er nu 1 uit engeland en n andere vd wibra :') en vandaag 1 gekregen, maar niet apart genoeg! (5-15 euro)
peesbeschermers, betaalbaar. (10 - 20 euro)
3-in-1 beschermers, in meerdere kleuren, ook goed betaalbaar (rond de 20 euro)
hmmmm... tja als ik even een kwartiertje zit, dan weet ik van alles om mn outfit compleet te maken.
witte handschoenen met bling? Kwaliteit a la jos lansink, (10 - 20 euro)
je hebt spoortjes van 10 mm en 20 mm met bling, evt ook andere sporen met bling? (10 - 20 euro)
anti sneeuw dingen voor het paard zn hoeven (oeh wat een idee!)
en verder weet ik ff niks :P

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:29

kim_hester schreef:
anti sneeuw dingen voor het paard zn hoeven (oeh wat een idee!)

Even geheel offtopic: Als je paard op ijzers staat, is er speciaal sneeuwbeslag! ;)

Wat ik qua ruitersport artikelen graag zou zien, wat meer artikelen voor trekpaarden! Tegenwoordig zijn er behoorlijk wat trekpaardruiters, die ook onder het zadel rijden, aangespannen rijden, longeren e.d. En dan willen deze natuurlijk ook gewoon goed en mooi voor de dag komen!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:33

gewoon goedkope goeie paarden spullen

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:34

Betaalbare producten vooral, en de reflecterende uitrijvliegendeken die Sjolvir oppert zou ik ook direct aanschaffen!!

Strasssteentjes en lakproducten interesseren mij niet zo. Kleurtjes vind ik dan wel weer leuk.

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:37

Ik zou het kei leuk vinden meer felle kleuren en felle setjes zien!
Studs, lak en stras lijkt mij wel kei leuk indd! :)
Verder, zou ik meer willen in wat kleinere maatjes willen zien! En leuke goedkope dingetjes! Ook al is de kwaliteit wat minder.
Verder zou het super handig zijn, kon er iets bedacht worden voor frontriemen...
Want ik moet altijd het hele hoofdstel uit elkaar halen, iets met clipjes of zo.
Mag ik vragen voor welk merk het is?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:46

Studs en strass zijn nu in, je moet juist met iets heel nieuws komen, iets wat er nog niet is. Wat dacht je van leren garnering in de kleding van komend jaar. Een ander kleuren spectrum bijvoorbeeld een combinatie van magenta, groen, paars en cyaan. Het gebruik van alternatieve materialen Canvas, zeil, vinyl, breistoffen, hennep, veren, fluweel, autobandenrubber, ik verzin het ook maar ter plekke hoor. Denk out of the box, doe iets geks en kijk wat voor mogelijkheden en nieuwe benaderingen dat oplevert..

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:20

ik zou graag zien dat er meer of uberhaupt rijlaarzen waren voor kleine mensen, ik heb alleen nog maar te hoge gezien en heb ze toen opmaat moeten laten maken. en dan heb ik het zowel over leren als rubber laarzen, ook voor d en e -pony zijn beenbeschermers moeilijk, een goedkopere manier voor het krijgen van een goed passend zadel zou idieal zijn, verder warme paardrijkleren voor de winter die ook nog eens mooi zijn,losse stallen die je (tijdelijk) op kunt zetten en makkelijk te verplaatsen zijn.......

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:05

Gat in de markt: Leren dressuurlaarzen voor mensen met brede kuiten. (vanaf 44 cm) Zodat ze niet altijd laarzen hoeven laten aanmeten. Ik hoor zoveel mensen daar over! Misschien een idee om dan twee maten te produceren met elastiek zodat het meerdere maten omvat.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:02

Standaard rijlaarzen in zwart en bruintinten die inderdaad ook voor andere maten zijn.
Bijv ook lange benen met iets meer kuit (50 hoogte vanaf 40 cm kuit tot groter)
Je kan enkel standaard laarzen krijgen met grote kuitmaat tot 47 hoogte :(
Evt wanneer de rits aan de binnenkant zit elkastiek langst de rits voor mensen die net als ik kuiten hebben die fluxueert

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:22

caps die er goed uit zien maar ook gewoon beetje normaal betaalbaar zijn ipv 60 euro gewoon iets van 30 euro ofzo

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 01:02

Wat ik eigenlijk ook wel wil is bling op me zweetdeken. Of van die bling die je zelf op je dekje kan plakken/strijken. En eigenlijk wil ik ook een hoofdstel met mooie bling op de neusriem en frontriem (bij voorkeur goud afwerking).

Vandaag hadden we het op stal over hoe mooi het zou zijn als je peesbeschermers zou kunnen kopen met verschillende kleuren cover. Dus over het neopreen kan je dan steeds nieuwe harde covers schuiven.
En ik wil hoge peesbeschermers voor achter in modekleuren.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 00:21

Ilverette schreef:
Gat in de markt: Leren dressuurlaarzen voor mensen met brede kuiten. (vanaf 44 cm) Zodat ze niet altijd laarzen hoeven laten aanmeten. Ik hoor zoveel mensen daar over! Misschien een idee om dan twee maten te produceren met elastiek zodat het meerdere maten omvat.

Ik denk alleen dat de doelgroep hiervoor beperkt is...Het idee voor verwisselbare covers voor peesjes lijken me heel erg gaaf!!!

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 08:55

@Champie_Me: Die doelgroep is dus veel groter dan je denkt ;) (Is toen een enquete geweest van een ruitersportzaak, die heeft toen succesvol laarzen geimporteerd en verkocht. Helaas bestaat die winkel niet meer)

Bestaat er al een dressuurjas met regendichte stof? Een dresuur regenjas die ook op wedstrijden mag?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:03

Ik zou ook graag meer in maat trekpaard willen.
Denk aan meer verscheidenheid in trensbitten in maat 16,5-17,5-18,5, hoofdstellen in juiste maat, losse frontriemen vanaf 45cm, losse neusriemen in maat groooooot, ook hulpteugels voor zowel onder het zadel als longeren in grote maten en strijklappen en peesbeschermers voor de trekpaarden.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:13

Dekjes zoals de ES stripe-in en multistripe, maar dan dun. In ieder geval dekjes met meerdere kleuren en niet zo saai altijd 1 kleur..

Meer lak mag ook altijd :))

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:49

Misschien rijlaarzen waar je de wintervoering in en uit kan halen? Zegmaar normale laarzen en winterlaarzen in 1

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 17:33

rijbroek met studs op voorste zakken?
korte botjes met aan de zijkant studs? botjes met wol gevoerd voor in de winter?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:53

Ik denk dat het waardevol is te zoeken naar meer duurzaamheid.
Geen dure conceptontwikkeling, geen dure strasssteentjes, stiksels of bijzondere gripstripes.

Nee, back to basic. Duurzaam katoen, gerecyclede materialen, ga daar eens naar opzoek.
En dan geen suf donkergroen of beige....

En daarnaast zie ik nog steeds markt in échte sportkleding.
Ook hier geen dure Anky spullen, maar de technieken in stoffen zijn allang ontwikkeld binnen bijvoorbeeld de hardloopsport. Kleding wat vocht transporteerd, winddicht is en waar het makkelijk in te bewegen is.

En voor paardrijden is lengte in de mouwen en bij de schouders belangrijk!

elisa_beth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:18

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:33

Echte waterdichte schoenen( betaalbaar dus 80 euro max)

Betaalbare bitten in hele maten( dus rond de 30 euro)