Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Sonja schreef:Mag je dan ook niet meer met een jurylid een kop koffie drinken in de kantine, of een babbel maken als je elkaar tegenkomt bij de Appie? Oeh of wat dacht je van elkaar tegenkomen op een verjaardag en allebei aan de borrel gaan?
Een jurylid is soms net een mens, compleet met sociaal leven. Je mag verwachten dat ze op het moment dat ze het hokje instappen een knopje omzetten.
(En JAAAAAA uiteraard kennen we allemaal minstens 1 situatie die minimaal de schijn tegen heeft. Zoals we ook allemaal een collega kennen die onterecht een promotie heeft gekregen door bij de juiste persoon te slijmen etc etc)

Suzanne F. schreef:Ik begrijp het wel een beetje. Ik zie ook meer nadelen aan social media dan voordelen.
Als je de voorwaarden van FB goed doorleest dan zouden veel mensen hun account snel verwijderen. Maar goed dat is weer iets anders.
Ik vind ook dat er dan iets te vriendschappelijk wordt omgegaan tussen ruiters en juryleden. En uiteraard zijn juryleden ook gewoon ruiters en mensen maar de grenzen vervagen. Ik snap sowieso niet waarom je moet aankondigen aan iedereen dat je daar en daar gaat jureren. Zet je ook op FB als je een grote drol hebt gedaan?
Ik vind dat een jurylid zichzelf en de ruiters moet beschermen tegen een soort belangenverstrengeling en de schijn van partijdigheid. Iedereen wil dan vriendjes zijn van dat jurylid want ja de concurrentie is ook een vriendje van dat jurylid. En dan moet je wel wat aardigs neerzetten anders heeft de concurrentie misschien een streepje voor. Dit moet je gewoon voorkomen. Maar ik vind SM sowieso een heel gevaarlijk iets maar veel mensen zien het niet. Het werkt verschillende slechte eigenschappen in de hand.
schoentje schreef:Dat gepiep bij de dressuur ook altijd! Als je zelf goed genoeg rijd, dan krijg je ook een goede beoordeling, Fb vriendje of niet.
Bij het jonge paarden springen ben ik al verschillende keren beoordeeld door een instructeur of goede kennis en daar was echt geen voordeel bij, mijn paard moest gewoon heel goed springen om goede punten te krijgen en als anderen beter waren kregen ze hogere punten.
Mijn ervaring is dat het met dressuur net zo werkt, maar voor veel ruiters is het makkelijker om te klagen over juryleden dan kritisch naar hun eigen rijden te kijken.
En waarom zou een jury geen sociale media mogen gebruiken? Juist het posten over concoursen zou meer openheid en duidelijkheid geven. En vriendschappen op Fb zijn vaak geen vriendschappen in het echt, dus maakt dat weinig verschil.
Ik heb veel (spring)juryleden als Fb-vriend, deze hebben mij allemaal zelf toegevoegd omdat ze graag volgen hoe ik het doe op concoursen en om de persoon achter de ruiter een beetje te leren kennen. Ik zie daar echt geen probleem in!