. Kan zijn dat hij dit doet omdat hij zich verveeld, wat mij vrij onwaarschijnlijk lijkt want hij staat de hele dag in het land met 2 merries waar hij graag mee speelt. En bovendien kom ik hem elke dag zo'n 3 keer opzoeken om met hem te trainen of lekker te verzorgen ( wij moeten zelf voeren dus ik kom s' morgens en s' avonds ook nog eventjes een knuffel brengen ).Hij is nu 14 jaar oud en hij denkt dat hij een 6-jarige is
. Er zijn verscheidene dingen waarbij hij zich niet altijd gedeisd kan houden zoals bijv. de boel afbreken en ontsnappen als er een paard uit het weiland moet. Hij is ook ontzettend slim en weet precies hoe alles werkt en heeft totaal geen respect voor mij. Ik zorg week in week uit voor hem en ik krijg gewoon niets van hem terug. Als ik wil gaan rijden dan zadel ik hem altijd in de stal op en rijd ik vervolgens naar de manege ( zo'n 1 km verderop ). Als we dan willen wegrijden dan gaat hij eerst altijd nog even flink protesteren en vervelend wezen, dan geef ik hem altijd vreselijk hard op zijn donder. Daarna krijg ik hem weer naar voren, maar hij blijft elke rijdag maar zulks gedrag vertonen, nogal respectloos en ik ben dan ook meteen 15 min. rijtijd kwijt. En onder het rijden vertoond hij ook dat soort streken. Zoals telkens been negeren of met zijn hoofd aan de teugels hangen en ik moet hem telkens wakkerschudden, een rotschop verkopen of hem telkens met de zweep beetje opjagen. Hij heeft gewoon geen zin in trainen ( springen, dressuur en buitenritten ) wat mij best een klotengevoel geeft. Ik moet altijd boos op hem worden voor hij überhaupt iets wil doen. Het gaat ook steeds slechter en dit was eigenlijk direct in het begin al zo.Ik heb laatste 10 dagen alleen maar dingen gedaan die we allebei leuk vinden en maar 1 keer gereden waarbij hij bewust 7 keer op hol is geslagen. Het rijden is helemaal niet leuk meer. Wat kan ik doen
?Ik wil gewoon niet toegeven dat hij telkens in protest gaat, hoe kan ik hem dat extra duidelijk maken zodat hij daarmee moet ophouden? En het zou ook wel handig zijn als ik wist hoe ik zijn graaf- en uitbreekprobleem kon oplossen.
) mening gegeven mocht het wèl serieus bedoeld zijn
?
??